Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-12-2013, 13:51
Rétrokroezer Rétrokroezer is offline
VW Fanatic

Default Webers-gasklepas problemen

Hallo,

Ik heb het volgende probleem; Ik heb me 2 2dehands webers gekocht. Alles ziet er o.k uit, heb alles terug gekuist en gedemonteerd. Maar nu heb ik het volgende probleem;

Bij het monteren van de gasklep assen & lagers heb ik precies teveel speling op de as in langsrichting ???

Heb alles gemonteerd volgens het plannetje behalve dan de stofringen, maar die monteer ik niet meer omdat ik nu gesloten lagers heb gekocht. (na het monteren van die stofringen loopt de as ook nogal behoorlijk minder soepel dan zonder)
Gasklepstangen zijn beiden nieuw (zelfde probleem had ik met de oude stangen)

Nu is het net alsof de afstand tussen de lagers net iets (enkele tienden) te groot is (Afstand A op de tekening)

Ik kan dus na het monteren (en aanspannen van de moeren natuurlijk) het asje enkele tienden van een mm indrukken. Aan de andere kant van het carburator huis komt de lager er dus enkele tienden van een mm verder naar buiten uit....

Dit is de afstand die ik ongeveer kan indrukken na het monteren

Afstand na het indrukken ;

Zijn er nog mensen die dit al ééns voorgehad hebben of vergeet ik nu iets???
Kan ik zo niet laten anders komen mijn gaskleppen vast te zitten bij het opschuiven van de as .
Mijn Webers kunnen toch niet gekrompen zijn?
Old 02-12-2013, 10:51
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

Hoort daartussen die stofring niet? Wanneer je open lagers gebruikt?

Je kunt ook shims kopen, gewoon in tienden of honderdsten millimeter om die spleet op te vullen.

Laat ik er even bij aangeven geen verstand te hebben van Webers Ik geef alleen een advies/idee
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 02-12-2013, 18:25
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic

Dat asje kan helemaal niet opschuiven zodra je de 2 kleppen erop hebt zitten toch ? De maat tussen de 2 kleppen veranderd toch niet meer zodra je ze vast hebt geschroefd. Het kan volgens mij geen kwaad. Maar als je het wilt hebben zonder ruimte wat zou je moeten weten hoeveel mm het is in te drukken en dan die afstand door 2 delen en heb je 2 ringetjes aan elke zeide nodig van die maat om de kleppen precies in het midden te laten uitkomen. Maar ik vraag me af of dit wel goed is, dan kunnen de kleppen of precies goed zitten of net niet en dan is er geen ruimte dat ze zich zelf iets kunnen zoeken in de ruimte.
Heb je al het spulletje in elkaar gezet met de gasklepjes erbij?
Reply With Quote
Old 03-12-2013, 17:02
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline

Quote:
Originally Posted by Kevert
Dat asje kan helemaal niet opschuiven zodra je de 2 kleppen erop hebt zitten toch ? De maat tussen de 2 kleppen veranderd toch niet meer zodra je ze vast hebt geschroefd. Het kan volgens mij geen kwaad. Maar als je het wilt hebben zonder ruimte wat zou je moeten weten hoeveel mm het is in te drukken en dan die afstand door 2 delen en heb je 2 ringetjes aan elke zeide nodig van die maat om de kleppen precies in het midden te laten uitkomen. Maar ik vraag me af of dit wel goed is, dan kunnen de kleppen of precies goed zitten of net niet en dan is er geen ruimte dat ze zich zelf iets kunnen zoeken in de ruimte.
Heb je al het spulletje in elkaar gezet met de gasklepjes erbij?

Mee eens
Reply With Quote
Reply

Posting Rules