|
||||
|
||||
Golf 4 Ruitenwisser motor?
Hallo,
De ruitenwisser van Golf 4 ('99) gaan zeer traag en staan soms stil (met lopende motor). Ik dacht eerst dat de was van de wasstraat wat stroef was, maar dat lijkt niet alleen het geval. Wat is het meest logisch dat kapot is? Mechaniek, maakt geen kabaal ofzo. Ruitenwisser motor? Relais? Of is het omdat de accu vervangen moet worden, dynamo laad wel prima. Accu is vrij slecht. Er is vast iemand die het vaker mee heeft gemaakt. Dat maakt het zoeken bij mij wat makkelijker. Alvast bedankt, |
|
||||
|
||||
9 van de 10 keer zijn het de asjes waar de ruitenwissers op gemonteerd worden die moeilijk lopen in hun behuizing. Even een ander mechaniek scoren en vervangen of op de vrije zaterdagmiddag alles uit elkaar, schoonmaken, opnieuw invetten en er weer in.
|
||||
|
||||
enkel nieuw mechanic halen, bij de dealer, wissermotor kun je omzetten. en haal geen gebruikte op de sloop, dan kun je met een half jaar weer lijkt me..
|
||||
|
||||
Ok nice, ga ik doen.
WD40 hielp al niets, dus vervangen. Bedankt! |
|
||||
|
||||
Succes
Het is gelukt!
Het mechaniek waar de ruitenwissers aan vast zit, zat vast gerot. Los gehaald, schoongemaakt en vet er in. Werkt weer perfect! Nog een tip: Er zit een klein rubber O ringetje onder de ringen die je er af peutert. Zorg dat je daar een nieuwe strakke O ring in zet. Er is ruimte om die er in te zetten. Als je het uit elkaar haalt zie je vanzelf wat ik bedoel. Het ringetje zal een hoop water tegen houden, lijkt mij. Succes! |