#1
|
||||
|
||||
Corrado vr6 tikt
Hallo
vandaag de olie ververst van mijn corrado vr6. Hierna is de motor beginnen te tikken alsof de cilinderkop geen olie krijgt. De ketting is 10.000 km geleden vervangen dus denk niet dat dat het probleem is. Wat kan het nog meer zijn? Alvast bedankt voor het mee denken mvg Henri |
#2
|
|||
|
|||
klepstoters, blijft die tikken ?? ook als je bijv een stukje gereden hebt
__________________
VW Golf mk3 G60 ringtool VW Golf mk3 VR6 |
#3
|
||||
|
||||
hij heeft ongeveer 10 min gedraaid met dat getikt en een heel klein stukje gereden.
het geluid hoort bij links bij het luchtfilterhuis weg te komen daar is het geluid het hardst te horen |
#4
|
||||
|
||||
Goede olie erin? Als je te dunne olie hebt dan blijft hij ook tikken...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
||||
|
||||
zit de dezelfde olie op als wat er af kwam
voor de verversing had ik er 5w40 op nu weer 5w40 en daarvoor nooit geen last gehad van hard tikkende motor. zat altijd wel al een klein tikje in van een klepstoter maar dat was nooit zo erg als nu |
#6
|
||||
|
||||
Vervang het eens voor 10w40 Castrol en doe gelijk het oliefilter mee, dan ff 2 dagen rijden en dan horen of het getik blijft.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#7
|
||||
|
||||
Ja idd, ik reed op 10w40 castrol...het is toch een wat ouder blok he
__________________
Bmw e61 530d touring |
#8
|
||||
|
||||
Vandaag even weer mee bezig geweest.
Ben er achter gekomen dater geen olie in de cilinderkop zit dus uit voor zorg alvast een andere oliepomp met nieuw asje laten komen zat wel al wat spelling op hoop dat dat het is. Wat zou het dan nog meer kunnen zijn? |
#9
|
||||
|
||||
Ik gebruikte eerst ook 5W40. In 't begin geen getik ook niet na verversen. Totdat de motor ook in 1 keer wel begon te tikken. 10W40 erin en 't was en is nog steeds over. Maar ik zou eerst die pomp maar eens vervangen.
|
#10
|
||||
|
||||
Moi Henri,
Vraag het hier anders even: http://www.vr6clubholland.nl/forum/index.php Moet je gebruiker "Ati" even een berichtje doen. Dat is een VR6 specialist bij uitstek !! Als je er niet uit komt, doe me ff een berichtje via PB/FB, dan zorg ik dat je in contact komt met hem. Die jongen woont in de Stad Grun'n.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is diegene met die andere moss grüne vr6 of niet Fred?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#12
|
||||
|
||||
Stuur maar pbtje... groetjes der mosgroene...
Greetz arie... |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan niet aan de olie liggen, immers is 5w-40 bij de koude start iets dunner als 10w-40... dus zal die juist eerder stil zijn bij een koude start daarvoor had je ook al 5w-40... klepstoter geluiden zijn vaak het probleem door leeglopen, en of lang stil staan van een motor... in jou geval heb je een oliewissel gedaan, en is er dus even bij het starten een moment geen olie aanwezig, omdat je oliefilter zich weer moet vullen... je kan daardoor een luchtbel in het oliecircuit krijgen met als gevolg even tikken... van een hardnekkige klepstoter je gaf ook al aan dat er al wat licht tikken aanwezig was, dit zou kunnen zijn dat de klepstoter die dat veroorzaakt zich nu echt laat horen... een flush (motor flush) kan dit verbeteren, of oplossen, atf in de olie (max 0,5 liter) kun je beoordelen of het en klepstoter is (daarna weer olie verversen) klepstoters kun je ook beoordelen door de kleppendeksel te verwijderen (koude motor) en dan met een houten wig een voor een de klepstoters in te drukken (als de nok van de betreffende omhoog staat) maar, ik zou zoals ik jou verhaal lees, voor de zekerheid de oliepomp vervangen/controleren heb je ook een oliedrukmeter? koude motor (stationair) rond de 5 bar warme motor (stationair) rond de 2,5 bar |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
En hoe heb je dat dan geconstateerd ?? Door de dop kijken zegt in elk geval niet alles. Als er geen olie in de kop komt loopt zo het e.e.a. naar de kolere.. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat is waar, wat mij altijd opvalt bij een koude start van een VR6, is dat het een tijdje duurt voordat je de olie ziet rondslingeren vanaf de nokkenas (te zien vanaf vulopening) pas als de motor op bedrijfstemperatuur is (olie boven de 80 graden) zie je de olie er vanaf spatten... |
#16
|
||||
|
||||
He Arie in da house !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Wij hebben namelijk ook een moss grüne mk3 vr6 staan 5 deurs Ik moest toen even 2x kijken op jouw foto's of het niet de onze was... Aan de info van jou hebben we tenminste wat
__________________
Bmw e61 530d touring |
#18
|
||||
|
||||
Haha!!
heb je daar foto's van? is zeker ook nederlander ofwel eerste toelating nederland? ook hoofdsteunen achter? clima? schuifkanteldak? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
was hier alwel aangemeld! maar nooit echt gebruik van gemaakt... |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Is een originele NLer en inderdaad full-option, leder, clima, schuifkanteldak alles erop en eraan... Hij is helemaal origineel op de schroefset en 2 delige BBSjes na, mijn ouders rijden er altijd in Weet jij toevallig iets over die kleur? Is die op wens van de klant zo uitgebracht? Kan er namelijk weinig info over vinden Foto's zijn van toen we hem net gehaald hadden, hij staat er inmiddels wat beter gepoetst bij
__________________
Bmw e61 530d touring |