#1
|
|||
|
|||
Remdruk Golf 1
Hallo mede forummers..
Ik heb net horden topics gelezen over wegvallende remdruk, maar word er niet wijzer uit helaas. Het gaat om een golf G40 met golf 1 gti remmerij (HRC, bekrachtiger en klauwen) Remmerij is altijd goed geweest, maar nadat er nieuwe remblokken op gekomen zijn viel de druk ineens weg 'met lopende motor'. Met de motor uit is het pedaal dus wel gewoon hard. Er is een hoop al vervangen, omdat dit simpelweg verouderd was. Helaas heb ik hierbij het probleem van de wegvallende remdruk nog niet gevonden. De golf is inmiddels voorzien van 4 nieuwe remslangen, wielremcilinders, alle remleidingen nieuw, een gereviceerde HRC, rembekrachtiger ook vervangen voor een ander(geen nieuwe), 2 andere remklauwen geprobeerd van een wél remmende auto. Ik heb het systeem meedere keren ontlucht met een drukpot, maar het probleem blijft helaas. Met motor uit hard pedaal, en lopende motor zakt het pedaal dus weg.. Iemand die me kan vertellen wat ik over het hoofd zie?
__________________
Steilheck G40 |
#2
|
||||
|
||||
Ik kan niet ziet natuurlijk wat je allemaal hebt gedaan hebt dus wellicht overbodige vragen tussen;
Heb je nog trommels achter? hoever zakt het pedaal dan weg tot op de mat of heb je nog enigszins wat remdruk? Heb je in de juiste volgorde ontlucht (ra-la-rv-lv)? Ofwel verste afstand heeft voorrang. Trok je bij elke ontluchtingsnippel remvloeistof? Wat doet je remvloeistof niveau op het moment van wegzakken? Lopende motor = vacuüm in de rembekrachtiger. Lucht trappen is zwaar - vacuüm trappen is licht vanuit die gedachte denken.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
|||
|
|||
Idd trommels achter, met nieuwe wielremcilinders
Zakt niet helemaal tot de mat, al heb ik t gevoel dat ik nu iets meer druk heb maar zakt zowiezo nog zeker 5 cm bij t starten vd motor Ontluchten idd in de volgorde zoals jij noemt, en er kwam zeker bij alle kanten remvloeistof zonder lucht Als ik het goed heb blijft het vloeistof niveau hetzelfde bij het wegzakken.. Thnx voor het mee denken!
__________________
Steilheck G40 |
#4
|
||||
|
||||
Vacuum lek bij de bekrachtiger of inlaat ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
trap het rempedaal in en start de auto
zakt het rempedaal iets naar beneden is je rembekrachtiger goed anders je vacuum inderdaad controleren heb al eens een lek groen dopje gehad origineel golf 1 remsysteem geeft normaal geen problemen alleen weinig remvermogen, heb je voor geventileerde schijfen ?
__________________
Golf 1,4,5 |
#6
|
|||
|
|||
Het probleem is na het vervangen van je remblokken, zou het daar is gaan zoeken. Vaak verkeerde montage of net er naast geeft ook dit probleem. Maak er anders is een foto van.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Idd de groenen dopjes op de plastic aftakking voor de ontsteking kan ook de boos doener zijn.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
Als je je motor start en het pedaal zakt 5cm in dan mag je ervan uit gaan dat de bekrachtiger goed is. Omdat hij zo ver zakt, maar het niveau gelijk blijft, moet je wel ergens lucht hebben zitten of iets dat oprekt. Het kan ook nog dat je op de flexibele slangen voor en achter een blaas hebt zitten die je oppompt met je pedaal, check dat eens. Één persoon voet op de rem, andere kijken naar verdikkingen. De hoeveelheid vloeistof die heen en weer gepompt wordt is minimaal, dus 5cm je pedaal intrappen zou toch een zichtbare bobbel moeten opleveren ergens in je slangen...
__________________
Golf MK1 |
#9
|
|||
|
|||
ik lees alles vernieuwd dus ergens een Bobbel zou niet Kunnen Joris MK1
uhh niet kunnen (niet mogen ) al weet ik de oplossing ook niet
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
"nadat er nieuwe remblokken op gekomen zijn viel de druk ineens weg" Doorgaans hangt men de klauw even op aan de slang, waar deze niet voor gemaakt is... Een scheurtje zit er zo in, en dan ben je de buitenkant aan het oppompen
__________________
Golf MK1 |
#11
|
|||
|
|||
Thnx voor de tips iedereen, maar zoals gizmo zegt, ik heb idd de remslangen vervangen, en dat heb ik gedaan nadat ik dit probleem tegen kwam.
Joris je hebt idd gelijk, dat de vloeistof ergens heen moet gaan, maar waar?? We gaan er vandaag nogmaals naar kijken en ik zal de tips van hier mee nemen.
__________________
Steilheck G40 |
#12
|
||||
|
||||
En is er wat tevoorschijn gekomen?
__________________
Golf MK1 |
#13
|
||||
|
||||
Ik had vorige week exact hetzelfde! Meerdere malen met een "drukpot" ontlucht, toen ik het niet goed kreeg handmatig ontlucht en het probleem was over.(1 persoon in de auto pompen en op druk houden ander persoon het ontluchtingsnippel opendraaien en dichtdraaien wanneer rempedaal op de grond is dit een paar x.)
Ik had remklauwen, remslangen en remblokken vervangen rondom. (achter schijfremmen).
__________________
|
#14
|
|||
|
|||
vandaag nogmaals met de voet ontlucht en een remleiding opnieuw gevelst die iets verdacht leek, maar het heeft niet mogen werken. Het probleem is nog steeds daar, en na het onluchten leek het wel heel even beter te zijn maar nadat de motor liep, 2 x trappen en t pedaal zakt weer weg..
__________________
Steilheck G40 |
#15
|
|||
|
|||
Mau loopt er ook geen vloeistof i de bekrachtiger ???
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#16
|
||||
|
||||
welk type rembekrachtiger heb je er op gezet.
een van cabrio? en welk type HRC heb je er op gezet? (ook een van cabrio of die van golf 1)
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#17
|
||||
|
||||
hoe is het er nu mee...
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#18
|
|||
|
|||
Klinkt als een lekke hrc trouwens nooit je pedaal tot op de bodem trappen met het ontluchten maar halfweg ofzo anders is de kans erg groot dat hij inwendig gaat lekken met dit als gevolg dus ik zou zeggen een nieuwe erop kost de wereld ook niet.
|
#19
|
||||
|
||||
het kan de rembekrachtiger zijn.
daar zijn meerdere type's in. welke HRC en welke type rembekrachtiger er gebruikt is.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#20
|
||||
|
||||
Een kennis van mij had dit laatst ook met zijn corsa. Precies de zelfde klacht na het vervangen van zijn remmen.
Het bleek toen te gaan om een klem bij de remblokken. Deze zat net binnenstebuiten gemonteerd daardoor werden de blokken niet ver genoeg aangedrukt om druk op te bouwen. Dus zou bij ook kunnen. Klem omgedraaid en probleem was verholpen. |