#1
|
|||
|
|||
ontlakken body.... onderdompelen zuurbad?? of iets anders??
Hee hallo!
Kan iemand mij een beetje opweg helpen met ervaring hiermee?? Ik heb een golf 3 die ik helemaal opnieuw wil opbouwen. Dus echt gewoon blanco opnieuw beginnen! maar ja de ene hoor ik over stralen.... die weer over zuurbad.... wat zijn de voordelen en nadelen?? En hebben jullie adressen en eventueel wat het kost?! alvast bedankt! Gr jo. |
#2
|
||||
|
||||
Heb je de search al gebruikt hier op het forum ?
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#3
|
||||
|
||||
Mag ik vragen waarom je hem helemaal van de lak wil ontdoen?
Ik zou je adviseren om alleen de slechte delen te ontpakken en de goede delen alleen op te laten schuren en dan gewoon mooi laten zitten wat goed is. Bij stralen gaat de verzinklaag er ook zeker helemaal vanaf en die krijg je er niet helemaal meer terug op. het is wel mogelijk te laten vlamverzinken maar dan komt de verzinklaag niet overal in en tussen. Ontlakken in een bad is dan nog de beste keuze alleen gaat daarmee de roest niet weg op de plekken waar deze zit. Wel zal die veel beter zichtbaar worden. Denk er dus aan als je de lak en de ondergrond er helemaal af laat halen je met het strakmaken en voorbewerken veel meer geld kwijt bent. Daarom ook mijn advies om op de goede plaatsen de lagen te laten zitten en alleen voor te laten behandelen in de uiteindelijke voorbewerking voor het aflakken.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#4
|
|||
|
|||
Oke ik snap wat je bedoel herm!! Top!!
Maar daarom vraag ik ook eerst hier of het wel verstandig is! Want je leest heel veel verschillende verhalen!! Wel goed... niet goed... dus ja vandaar mijn vraag!! Dus gewoon het goede laten zitten! En alleen de slechte plekken aan pakken! Thanks herm! |
#5
|
||||
|
||||
Je kan hem ook laten dompelen in een ontlak-bad, en daarna in een bad dat er overal epoxy zit.
Maar dat kost 4x je totale golf. Dat doe je eerder bij een ferrari die een miljoen waard is. Idd wat herm zegt.. bodem kaalmaken, roestplekken groot uitzagen, nieuw plaatwerk erin, epoxy/ strijkkit op alle naden, dan (overspuitbare) tecktyl, en evt. dat nog spuiten. Kan je golf er weer 20 jaar tegen aan!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#6
|
||||
|
||||
Uitbakken is ook een optie,
dit doet oa C&T in Uden (auto word geheel kaal in een oven gepropt voor 24 uur) maar ik zou voor de optie van Herm gaan |
#7
|
||||
|
||||
De verfstripper en een aangepast plamuurmes doet ook wonderen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |