![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag heb ik op de sloop een compleet setje vw-speakers en tweeters + bekabeling gehaald. Allemaal in zeer goede staat.
Ik ben begonnen met de deurspeakers te monteren nadat ik een origineel stekker had gesoldeerd aan de afgeknipte bedrading. In het dashboard zitten de vw-tweeters. Nu is alles zoals het origineel ook vanaf fabriek zit. De speakerkabels gaan van de deurspeakers naar de tweeters in het dash en van daaruit naar isostekker in de radio. Alles aan de linkerkant werkt perfect. Aan de rechterkant heb ik alleen een dashboard speaker. Ik krijg die in de deur niet aan de praat. Heb bijna alles al geprobeerd ![]()
|
||||
|
||||
![]() Speaker kapot? of misschien een kabelbreukje bij de doorvoer van de deur.
|
||||
|
||||
![]() Heb de speakers ook omgewisseld en ze werken allemaal.
Kan er een draadbreuk zijn IN de deur? De stekkerboompjes vanaf de tweeters naar de stekkers onderaan zijn zo goed als nieuw.
|
||||
|
||||
![]() Kan zijn dat je een draadbreuk hebt, als je de deur open maakt zie je aan de voorkant van de deur een rubberen doorvoer van je deur na je carroserie, daar lopen je kabels doorheen, kan zijn dat hier een breuk zit, anders eens meten of op de kabels van de speaker in de deur.
|
||||
|
||||
![]() Kan ik dat het beste met ohm doen? Mocht dat zo zijn is beste optie nieuw kabelboompje monteren van deurspeaker naar de doorvoer van de auto?
|
||||
|
||||
![]() Als je een multimeter hebt kan je hem gewoon op piepen zetten en dan even de draden een voor een doormeten, dus vanaf de stekker voor je doorvoer naar de stekker van je deurspeaker.
|
||||
|
||||
![]() duidelijk
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ok alles gemeten en is inderdaad kabelbreuk...
Nu heb ik van de sloop een goede stekker gehaald met speakerdraad. De nieuwe kabelboom van de sloop heb ik aan de oude gesoldeerd. Stekkertjes netjes overgezet en alles werkt weer ![]()
Caddy mk1 project Last edited by Bernhard : 20-11-2013 at 14:51. |
|
||||
|
||||
![]() Kijk eens aan
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb meteen de speakerdraad 5cm langer gemaakt, anders zaten die kabels zo straks als je de deur open en dicht deed.
![]() Bedankt voor de tips btw! Foto's in golf 3 topic ![]()