#1
|
||||
|
||||
foto riemsetup airco & stuurbekrachtiging
Wie heeft er een foto van een 8v motor met airco en stuurbekrachtiging.
Heb een foto nodig van hoe de riemen lopen. heb een complete USA airco in bezit maar heb het idee 1 poelie te missen..
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#2
|
||||
|
||||
is van cabrio.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#3
|
||||
|
||||
Heb je toevallig een foto vanuit de wielkast? En nog een vraag, heb je het geretrofit naar r134a ?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. Last edited by golfcabriolet : 20-11-2013 at 22:29. |
#5
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
Die ETKA foto's zijn van een golf 2?
Want die riemen lopen wel heel anders dan bij de MK1 Cabrio USA. Ik heb dezelfde setup in mijn cabrio 1.8GLI USA als de bovenste foto's. Bij de ETKA foto's is er een riem minder dan bij de MK1. Ik denk dat de ETKA van een MK3 8v is
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb inderdaad V-snaren net als de Cabrio-foto's hierboven.
Het is voor een 1990 golf ipv 1996. Staat er ook iets met V-snaren? bij 1990? super bedankt in iedergeval.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 17-11-2013 at 13:18. |
#8
|
||||
|
||||
Bij mijn ETKA begint de cabrio pas heel laat alle gegevens daar voor staan er niet op sorry.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
||||
|
||||
eerste 2 foto's zijn van een Golf2 1990
Dan de v-snaar over zicht zonder plaatje helaas En dan wel de USA Airco pomp 1990 Meer zit er niet in
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
hmm, jammer dat die snaren-shot geen plaatjes bevatten! nogmaals dank.
Iemand die toevallig beide in de auto heeft en er een foto van wil maken? vraag me vooral af hoe de stuurpomp wordt aangedreven. Aircopomp is me duidelijk met bovenstaande info.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 17-11-2013 at 17:50. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
De bovesnte foto's van de cabrio zijn met airco en stuurbekrachtiging. Je hebt je distributieriem die je krukas , nokkenas en hulp-as aandrijft. Op je kruk-as zit een dubbelle poellie die riem gaat volgens mij naar de water-pomp , stuurbekrachtiging en airco pomp en danheb je op je airco pomp een dubbelle poellie zitten waar een riem zit aan de binnenste poeliie die je alternator/dynamo aandrijft. Ik zit momenteel op het werk maar wil morgen wel eens kijken om zeker te zijn bij mijn cabrio van 1986. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat een MK2 dezelfde setup heeft natuurlijk. EDIT: of de waterpomp heeft ook een dubbelle poellie waar een riem naar de servo pomp gaat. Ik ga morgen ff kijken voor je;
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 17-11-2013 at 18:31. |
#12
|
||||
|
||||
Oke graag! Dank.
Heb er inderdaad een dubbele poelie bij voor op de waterpomp.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
||||
|
||||
Ik heb stuurbekrachtiging en airco op me mk2 , is wel een usa golf maar weet niet of dit verschillend is met een "normale" golf. Het zit wel erg vol onder de kap in ieder geval zou daar natuurlijk een foto van kenne maken als je daar wat aan hebt. Moet je alleen even wachten want het is nu nogal donker buiten voor een foto
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ook nog geen tijd gehad voor een foto, ga ze proberen vande week te maken, auto staat buiten bij men ouders en ben er nog niet geraakt.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#15
|
||||
|
||||
hey kevert, graag! via google wordt ik niet wijzer.
hey jel, ik heb geduld! was niet van plan deze week de boel al in te bouwen. Wat ik ook graag wil weten is de locatie van gat in het schutbord van het drukventiel. Bij mij zit er geen gat. Heb gisteren een vergelijking gedaan met een losse airco van een maat van me. gezien er wat verschil tussen zit. 1- Bij mijn staat er op made in USA. bij de andere niks, naast het orignele vag nummer. 2- Mijn airco behoud het originele schuivenfrontje met een losse AC aan/uit-schakelaar met de normale kachelunit op de middentunnel eronder. Het enige wat wijzigd is de airco-doos onder het dashkastje+ AC switch. De airco van mijn maat heeft een ander systeem kachelunit met een aantal vacuumleidingen en een verschil in schuivenfront en kabels daaraan. verder verschilt het in vacuum, zijne heeft een set vacuumslangen richting Aircoschuivenfront en andere slangen/kabels op het aircohuis. Beide bevatten gewoon VAG nummers dus van niet-VAG lijkt mij geen sprake. Stel, ik wil zijn kachelunit aan mijn airco unit koppelen, dan komen de verdere vacuum/electra regelsystemen niet overeen. Dus er is degelijk verschil in de aansturing door gebruiker. Ik heb een complete set, met dashkastje, onderbak, compressor, condensator, drukbalg, 3 druk-leidingen, relais, kabelboom, radiator boom/relais, draad richting ECU, dubbele waterpomppoelie, etc etc. Wat ik dus denk is dat er verschil is in fabrieks-airco en Aftermarket (waarbij je de kachelunit behoud). Is er iemand die hier meer van weet?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 20-11-2013 at 12:17. |
#16
|
||||
|
||||
heb nog 2 poelie's liggen,voor golf met airco.
zal nummers even zoeken.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#17
|
||||
|
||||
Naar mijn weten waren er in de US delen/sets te krijgen bij VW om de airco achteraf in te bouwen. Dit verklaart ook de VW nummers in sommige aircodelen die af fabriek nooit geleverd zijn. (Bv blauw aircoknopje?)
Systeem met vacuumaansturing op kachelhuis werkt natuurlijk mooier. Heeft tevens ook recirculatiestand wat ook wel prettig is. Heb dit systeem in mijn Golf gebouwd ook.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#18
|
||||
|
||||
Zit die recirculatieklep niet in het aircohuis van de aftermarket? lijkt me lastig koelen zonder die klep.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#19
|
||||
|
||||
Heb de hele airco eens uitgeplozen vanmiddag. Weet ondertussen vanuit electrisch oogpunt wel hoe het werkt
Recirculatieklep zit erin en is (motor)vacuum gestuurd met een N75-achtige klep en aangestuurd door de airco-schakelaar. Set is ook he-le-maal compleet en volledig R12. Ga wel over op 134a (geen keus) Wat is de eenvoudigste stap? (ja, alles nieuw kopen ) heb wat onduidelijkheden over het "ombouwen" naar R134a: Ik lees "alles moet vervangen worden": compressor, droger, leidingen, ringen, etc. Dus alles wat met rubber is. En de ander zegt; "gewoon R134a erin kiepen" met neutralisatiemiddel en de rubbers bij de slangaansluitingen alleen vervangen. (plus vul nippel, droger) Dat r134a dus wel werkt in het R12 systeem (met wat toevoeging)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 01-12-2013 at 22:31. |
#20
|
||||
|
||||
Waar zit dan het motorvacuum op aangesloten ? Ik weet niet of ik dit dan ook nog nodig zal hebben , ik heb straks namelijk geen motorvacuum aansluiting meer ivm een andere motor met r1 carburateurs en voor me rembekrachtiger heb ik een elektrische pomp van een volvo.
Ik heb trouwens nog geen foto kunnen maken want me golf staat bij de garage voor laswerk maar als je nog wat nodig hebt van foto's moet je het maar zeggen. Heb me auto waarschijnlijk wel weer terug dit weekend. |