![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() mijn zondagse auto loopt op 6 of 7 cil bij deellast en uit accelereren,,
na uitlezen geeft de tester aan overslag op cil 1 2 3 4 ook de lambda schakelt uit en geeft ie fout code op aan ,,, mijn eerste idee was overboost n 75 klep weer vervangen was vorig jaar ook es gebeurd ,,,,en de veiligheid die er dan op ploft,, maar dat was het niet ,,,vervangen en gewisseld zijn> de pen bobines de bougies >lmm meter op bank 1 >alle stekkers nagezien in gespoten massas ,,draad boom van morgen maar ![]() van aaf geconstateerd dat de injecter op cil 2 niet de volle mep stroom krijgt dat scheelt 1 volt bij stationar lopen ,,,, dwz op 4000 toeren en idd hij valt terug in toeren ,,,naar 3500 trn ,,,dus no 2 valt weg ,,,,,daarna op 7 cilinders zonder no 2 aangesloten ,,,weer 4000 toern gezet in idd nu geen terug val in toeren ,,,dus imo doet no 2 de boel verneuken.... in kabel boom gecheckt en ik kom voor de ecu nog steeds ,,,die ene 1 volt te kort ,,dus ik heb of sluiting wat dat naar beneden drukt of een kapotte ecu,,,,,,,,,, nu mijn vraaaaaag wie heeft de gouden tipp grts jarno
__________________
quintus.....de grote race |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb je al weerstand gemeten in het circuit naar de desbetreffende injector? Overgangweerstand kan zo een voltje wegnemen.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() spanning val zonder injector gemeten,,,,,,dus imo rechtstreeks aan t eind in de stekker
daarna de stuurdraad ,die minder gaf ,,,,weer opgepakt in de kabelboom vlak voor de ecu .en dit vergeleken met zn buurtjess
__________________
quintus.....de grote race |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik neem aan dat er een pluslas zit voor alle 4 de injectoren aan 1 kant? en vanaf daar geen grote weerstand naar desbetreffende injector? Als dat zo is dan zou ik de injector omwisselen met 1 van de andere kant om te kijken of het de injector is of de aansturing. Als het de aansturing is zou je het signaal nog kunnen gaan bekijken met een scoop.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#5
|
|||
|
|||
![]() hij neem t de plus van elke injector mee terug naar de ecu en daar is de spanning identiek als de andere terug na de ecu was ook mijn idee had de kabel boom al los gesneden,,,,
t is puur de aansturing als ik de stekker dr af gooi op de injector en die van zn broertje dr naast ook dan heb ik dat verschil daarna de kabel weer op gezocht net voor het schutbord en daar is et ook te laag ,,,,dus ik heb in de laatste 50 cm nog een breuk en of sluiting in t stuk naar de injector waardoor die em drukt de andere kant op ,,,maar das zon mooie geribbelde thule ,,als je die los snijd dan issie verminkt voor t leven ![]() maar idd scoop is et mooiste ,,,,,
__________________
quintus.....de grote race Last edited by carbreaker de autosloper : 12-11-2013 at 11:42. |
#6
|
|||
|
|||
![]() computer is onderweg naar de man met de soldeeeerbout ,,,,hij stuurde rechtstreek van uit de ecu ook te weinig uit >>>>
__________________
quintus.....de grote race |
#7
|
|||
|
|||
![]() jess..... gevonden de rechter interkoeler was lek ...daar door te rijk mengsel ...en allerlei storingen
__________________
quintus.....de grote race |
#8
|
|||
|
|||
![]() Mooizo
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Vond het al raar, die 1 volt zal niks uitmaken, en verklaar ook niet de misfires op 4 cilinders terwijl je op 1 injector een spanningsval had..
|
#10
|
|||
|
|||
![]() nou ding gemonteerd liep ie 3 uur weer goed ,,toen te krap mengsel en weer misfires lamda uitbereik ,,,toen bleek dat de stekker van de dikke pomp onder de auto dr bijna afgebroken was en geen contact maakte
et ding liep op zn opvoer pomp in de tank ...en die was best wel groot trouwens maar had uiter aard nie genoeg voor volle belasting ....mooie dikkerre race/k jetronic pomp gemonteerd,,,,,en t beest gaat weeer.... bedankt voor et meedenken....grtz jarno
__________________
quintus.....de grote race |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ja zo zie je maar weer dat het vaak even zoeken en controleren is..Maar mooi dat hij weer goed draait.
Gr Stefan |