#1
|
|||
|
|||
Golf 1 GTI stottert help?
Beste forumleden,
Ik ben een trotse eigenaar van een golf gti uit '83 maar nu zit ik met een probleem waarbij ik jullie om hulp/expertise vraag. Hij liep perfect maar opeens stottert die , start wel nog steeds gelijk. Nu heb ik de volgende onderdelen vervangen: Brandstoffilter Bougies+kabels Kap+rotor Alleen het probleem blijft tijdens het rijden stottert die als een malle en soms krijgt die weer een seconde ze kracht, terug schiet die heel even vooruit en stottert die gelijk weer Nu heb ik de nieuwe bougies eruit gedraaid en is nummer 2 erg zwart. Wie helpt mij verder? Gr. de Jimmy |
#2
|
|||
|
|||
Het gaat trouwens om een DX blokje.
zo trok ik de bougies eruit. |
#3
|
||||
|
||||
Is je bobine zelf nog goed ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb nog een bobine van een g60 liggen ziet er hetzelfde uit, als het morgen droog is gelijk even proberen.
Bedankt voor de tip! |
#5
|
||||
|
||||
Hier volgend mij hetzelfde probleem.
Die van mij doet het ook wel een beetje en lekt ook een beetje langs de injectors http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118941
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#6
|
||||
|
||||
is 9-10 keer een onstekingskwestie..
begin eens om te kijken ofdat alle bougies vonken..gewoon eruitdraaien en op het kleppendeksel leggen en starten.. het kan zijn dat er een lekkende injector tussen zit maar dan zou hij bij warme motor soms ook moeten 'nadieselen'.. het heeft in ieder geval met cylinder 2 te maken.. het inhouden wat jij noemt zijn de symptomen van of een kapotte bougie of kabel.. maar das moeilijk op afstand te zeggen |
#7
|
|||
|
|||
Als hij ook onregelmatig stationair loopt moet je eens een beetje remmenreiniger op de injectoren spuiten.
Als hij dan anders of beter begint te lopen, heb je een lek langs de o ringen van je injectoren. Deze worden beenhard door de jaren heen en dichten niet goed genoeg meer af. Kosten een paar euro om te vervangen, enige probleem is om de injectoren eruit te krijgen. Het hierboven aangehaalde topic is over mijn GTI. Kijk even naar het tooltje dat ik gemaakt heb om de injectoren eruit te krijgen. Eens ik dat gemaakt had was het poepsimpel om ze eruit te krijgen. |
#8
|
|||
|
|||
Lekker orginele naam...
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
En er weer in dan? Is dat wel makkelijk te doen? Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#10
|
|||
|
|||
Heb de bougies eruit gehaald nog een keer gecheckt maar die geven een sterke vonk!
Ik heb de injector eruit gehaald en het rubber is keihard, eerst maar maandag een nieuw rubber bestellen. Hoe kan ik de injector zelf makkelijk testen? en een foto van de golf! |
#11
|
|||
|
|||
Vervang ze alle vier !!
De andere zullen er niet beter op worden. De injectoren druk je er gewoon weer in, met een beetje kracht. Ik heb een stukje hout gebruikt als hefboom, en dan bovenop de injector kracht gezet. Erin is een pak makkelijker. |
#12
|
||||
|
||||
De genoemde symptomen heb ik ook wel gehad met een defecte brandstofpomp onder de auto.
Het ging daarentegen wel om een kr blok, geen dx |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb het rubber vervangen van de tweede injector en hij loopt weer heerlijk!!
De andere injectors staan nu in de wd40 die rubbers gaat ik ook gelijk maar vervangen. Bedankt voor de hulp! |
#14
|
|||
|
|||
SUPER dat het opgelost is
|