#1
|
|||
|
|||
nieuw golf1 vr6 project
Hoi allemaal
Ik ga na wat wikken en wegen mijn golf 1gti uit 82 ombou. wen naar een vr6. Er zit nu een 1.8-16v kr in. Hebben jullie nog tips voor het inbouwen, of weten jullie nog problemen waar ik tegenaan loop tijdens de bouw?? Ik hoop dat jullie mij van dienst wiilen zijn. |
#2
|
|||
|
|||
Mocht je nog een V6 motor zoeken van een golf mk4 dan heb ik die eventueel wel voor je liggen.
Geen ervaring met inbouwen ervan verder.. |
#3
|
||||
|
||||
Succes met het project.
Tip: zoek een R32 ipv VR6
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#4
|
||||
|
||||
R32 is ook gewoon een VR6 maar wel leuker inderdaad dan de 2.8/2.9 van de Mk3
Denk dat je timk1 en Pewi Vwteam wel even een pb kunt sturen, beide zijn zelf bezig zulke motoren in hun Mk1 te bouwen (2.8 24v en R32), die kunnen jou dus wel een eind op weg helpen denk ik
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt jeroen64 dat zal ik doen.
Alleen even kijken hoe dat hier werkt om pb te sturen . Ik heb al een vr6 2.8 van golf3 liggen met snelle nokkenas en chip |
#6
|
||||
|
||||
In de bovenste balk staan een aantal knoppen (Home, Shop, etc.) als je dan op "Members List" klikt zie je dus een lijst met alle members (heel verrasend )
Even zoeken naar timk1 en PewiVwteam en op de knop send pm klikken, verhaaltje + vraag typen en klaar Als je al een VR6 hebt moet je die ook zeker gaan gebruiken, en zo'n 2.8 + chip + andere nokkenas is ook al goed voor 200pk dus is ook leuk genoeg Als je foto's met ons wilt delen (vind iedereen hier heeeeeel erg leuk) dan staat hier hoe dat moet. Succes
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 Last edited by Jeroen64 : 07-11-2013 at 12:25. |
#7
|
|||
|
|||
ik zal zeker fotos delen via hier
dat komt zeker goed |
#8
|
|||
|
|||
Wij hebben eventueel ook nog wel een complete 2.8 24v liggen 800 geheel compleet donor bekend.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#9
|
|||
|
|||
Hoi pewi vwteam
Zou ik ook het contact over moeten zetten wegens de startblokering?? Of loopt dat niet over de comp? |
#10
|
|||
|
|||
Bij mijn motor is de startblokkering er al af. Dus je kunt gewoon je eigen contactslot behouden.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#11
|
|||
|
|||
Pewi ik heb al een 2.8 van een golf 3 met snelle nokkenas en chip
Kan ik dan gewoon mn eigen contact gebruiken of moet het contact van een golf 3ber ook in? |
#12
|
|||
|
|||
Gewoon je eigen contactslot, vr6 kabel boom ff op je zekeringskast knopen en klaar.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#13
|
|||
|
|||
kabelboom kan ik wel voor je aansluiten mocht dat niet gaan lukken of alles inbouwen mocht je het niet zien zitten. daarvoor ff pbtje sturen
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#14
|
|||
|
|||
Ik vind het inbouwen zelf leuk om te doen
Zit alleen nog ff te kijken hoe ik mijn binnen boom moet aanpassen voor het type 1 dashboard |
#15
|
|||
|
|||
Hoezo binne boom aanpassen op je dashbord??? Alles kan Orgineel mk1 blijven. Verlichting bekabeling enzo uit de mk3 boom halen, dan blijft er weinig over, dat ga je aansluiten op je zekeringskas+ paar externe relais buiten je zekeringskast.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#16
|
|||
|
|||
Oke ik heb nu een complete draadboom van de 1.8-16v kr erin liggen
Het blok zit er nog in ook dus moet nog beginnen met demonteren. Ik zal nog even kijken of ik de originele boom nog heb liggen. Het is zonde om deze boom te splitsen Nu kan ik het nog compleet verkopen. Wie heeft er nog interesse in een nette 16v kr |
#17
|
|||
|
|||
Hee ik heb nog een vraagje..
Er zit een stuurbekrachtigingpomp op het vr6 blok maar deze wil ik niet gebruiken. Wat moet ik met de multiriem doen? Als ik gewoon de pomp verwijderd dan is ten eerste de riem te lang Maar ik zou het ook niet zonder kunnen laten draaien want de riem loopt dan tegen de andere pouli heeft iemand een idee??? |
#18
|
||||
|
||||
Gewoon een kortere multiriem nemen, stuurbekrachtigingspomp weg laten en het werkt.
Enkel 1 boutje onderaan bij de krukas poulie ( M6 ) eruit draaien, anders gaat de riem er rakelings langs. Riem loopt ook niet tegen elkaar aan o.i.d. en werkt perfect, heb ik vaker gedaan op die manier. Je hebt dan een 6PK1078 nodig |
#19
|
|||
|
|||
Wat bedoel je met die pk6......???
Bedoel je die miltie riem nr?? Last edited by Richard : 13-11-2013 at 11:48. |
#20
|
||||
|
||||
Multiriem inderdaad. 6PK = 6 ribs en 1078 is de lengte.
|