#1
|
|||
|
|||
Nieuwe verdelerkap - kabel naar bobine
Ik heb een nieuwe verdelerkap en rotor geplaatst en hierbij ook de bougiekabels vervangen. Deze verdelerkap heeft een nieuw type aansluiting voor de nieuwe bougiekabels. Waar ik niet aan gedacht heb is dat de aansluiting op de bobine nu niet op de verdelerkap past.
Is hier een verloopkabel voor (of denk ik nu te simpel?). Of kan ik beter een nieuwe bobine installeren? (betreft een ouderwetse ontsteking met contactpunten) Foto ter verduidelijking: |
#2
|
||||
|
||||
Misschien weer te simpel van mij maar kan je niet beter een passende verdelerkap halen ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dan passen mijn bougiekabels weer niet. |
#4
|
||||
|
||||
Maar hebben ze je dan niet gewoon een verkeerd setje bougie kabels en verdeler kap verkocht.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, of ik heb er niet duidelijk om gevraagd.. Kan ik niet een nieuw type bobine plaatsen? Degene die er nu in hangt is ook niet zo fris meer namelijk. Of denk ik nu weer te makkelijk? |
#6
|
||||
|
||||
Dat gaat idd ook makkelijk als we zijn
Wist alleen niet dat de aansluiting van de verdeler kap op de foto het nieuwe model is En de aansluiting op de bobine zo als op de foto ken ik niet anders Nou zegt dit niet veel hoor ik heb misschien 1 week met de contact puntjes gereden en toen een elektronische ontsteking er in gestoken. Ps ben tussen door even naar de schuur gelopen daar lag ook mijn oude bobine nog en die heeft idd een ander aansluiting. En dit is waar ik altijd mee reed en nog steeds bij de ABA ? Denk dus niet dat die van jouw een nieuwer type is maar een ander type
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
|||
|
|||
Mijn auto komt van oorsprong natuurlijk uit 1976, misschien dat het verschil daar zit? Maar ik kan nu wel klakkeloos een nieuwe bobine gaan bestellen maar ik lees verhalen over bobines die (te) heet worden omdat er verschil kan zitten in een mechanische en een elektronische ontsteking. Wie weet welke ik dan moet gaan aanschaffen...
Thanks tot zover Peter Last edited by RobbieMK1 : 26-10-2013 at 13:41. |
#8
|
||||
|
||||
Dat zou ik idd ook niet met zekerheid durven te zeggen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Iemand anders misschien wel? |
#10
|
||||
|
||||
om welke motor gaat het?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
1.6EG. |
#12
|
||||
|
||||
Mijn 1.5 jb had ook deze aansluitingen.
Met de ombouw naar 16v zat ik met t zelfde. Nieuwe rotor en kabels voor de 16v gehaald maar paste niet. Ik heb gewoon een andere bobine geplaatst. |
#13
|
||||
|
||||
Ik ook in de mk2 GTI
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#14
|
|||
|
|||
Dus op zoek naar een passende bobine.
Zal eens wat rond bellen. Bedankt allemaal. |
#15
|
||||
|
||||
Dat is nog het oude type dat je daar hebt, als je de mogelijkheid hebt om een andere bobine te plaatsen zou ik dat doen, maar als je die niet hebt is het vaak ook mogelijk om gewoon de stekker van de kabel te trekken en de goede daarin te duwen. Let wel, dit gaat alleen bij kabels met een koperen kern, de koolstof kern heb ik niet zo vertrouwen in...
__________________
Golf MK1 |
#16
|
|||
|
|||
Ik ga een andere bobine plaatsen, ik had e.e.a via Bolku geregeld en deze stuurt mij een passende bobine op. Netjes afgehandeld van Jeroen
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Is het niet verstandiger om meteen een elektrische ontsteking in te bouwen want dan ben je meteen van die kut contactpunten af
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Al veel over gehoord, is dat simpel zelf te doen dan? |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Jazeker gewoon de ontsteking van een mk2 pakken en bijbehorende kabelboom plus kastje Voor het monteren je motor op tijd zetten en klaar is kees
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#20
|
|||
|
|||
heb juist hetzelfde aan de hand op dit moment , bij mij was het gewoon omgekeerd , ik had de nieuwe aansluiting , en ze hadden mij de oude type kabels meegegeven en een nieuw bobine besteld met de oude aansluiting , MAAR bij mij was het zo dat deze bobine met die oude aansluiting een ballastteristor nodig had om juist te functioneren , en de bobine die ik dan zojuist opnieuw heb besteld met de nieuwe aansluiting heeft deze ballastteristor niet nodig . dus pas even ermee op
|