#1
|
|||
|
|||
Anti-diefstal tips
Beste forum lezers
Op internet lees ik tal reacties van VAG voertuig eigenaren waar ingebroken word voor bijv airbags of xenon lampen! Of zelfs in het ergste geval de hele auto word gestolen! Wat doen jullie aan (extra)beveiliging om je Vag wagen te beveiligen? Zelf dacht ik aan de volgende maatregelen: - Indien er met een steutel de auto word geopend alarm direct laten afgaan. Dus alarm uitschakelen is alleen nog mogelijk met afstand bediening. Is dit in te stellen met vagcom? - Moterkap op een of andere manier ontoegankelijk maken voor Ongewenste personen. Blokkeren/-hendel weghalen bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd naar jullie tips. |
#2
|
||||
|
||||
Een simpele schakelaar op een verborgen plek ergens tussen zetten zodat die niet start, werk beter als dure systemen.
|
#3
|
||||
|
||||
Je moet een goed aftermarket alarm inbouwen. Ik zal eens kijken welk merk wij hebben. Deze was niet in Nederland verkrijgbaar, en is oorverdovend hard.
En dan overdrijf ik niet, het geluid is zo dermate hard dat je niet eens in de buurt van de auto kunt komen. Heel hard, hoog en scherp. Sensors zitten door heel de auto. Ook met hoeksensor, dus wanneer je de auto is opkrikt ofzo gaat hij ook af. Vriend van me heeft ook een aftermarket alarm, deze heeft een handzender (aan je sleutelbos bijvoorbeeld) waar ook scherm op zit. Als het autoalarm afgaat, gaat dat ding ook zoemen. Ook al bevind je je 100km van de auto vandaan. Ook geeft deze aan welke sensor van het alarm afgaat. Dus je kunt op afstand altijd zien of je alarm afgaat, en welke sensor. (dus bijvoorbeeld je deur, ruit of motorkap) Verder kun je je auto voorzien van een GPS tracker. Hiermee kun je dus op de halve meter precies zien waar je auto staat (mocht deze gestolen worden). Nu heb ik nog wel een tip, ik kon iemand waar ze al 2x aan z'n auto hadden gezeten (sporen van inbraak). Deze heeft scheermesjes onder z'n deurklinken en motorkap gemaakt. Paar dagen later zat er een behoorlijk bloedspoor langs 1 deur...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM Last edited by Sven-GTI : 24-10-2013 at 11:56. |
#4
|
||||
|
||||
Om te beginnen je deurpinne eraf halen en t gaatje evt afdoppen. (opt oudere vw's).
Startonderbreker ertusen is zowieso een goede.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Klinkt goed. Ik ben eens benieuwd welk merk dat is! Zeker mooi systeem als je op je afstand bediening een melding krijgt. Bedenk je wel dat er ook zogenaamde "gps jammers" bestaan. Deze verstoren het signaal. In hoeverre dit goed werkt weer ik niet. Die scheermesjes heb ik idd ook al gelezen. Alleen ben ik dan bang dat ze uit ergernis nog eens een deuk in je auto schoppen:p Voor de mensen met xenon lampen. Je kunt eventueel bij een speciaalzaak diverse soorten 'beveiligings' schroeven halen. Zie afbeelding. http://commerce.jeveka.com/afb/965SE.png http://commerce.jeveka.com/afb/ULSRT.png Last edited by psycho-realm : 24-10-2013 at 12:32. |
#6
|
||||
|
||||
ik kom niet verder dan een stuurslot, die gooi ik er iedere avond op. dan is het in ieder geval al minder verleidelijk om m mee te willen nemen.
__________________
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
- een stand van een reeds aanwezige schakelaar gebruiken als startblokkering. Bijvoorbeeld een mistlampschakelaar met 3 standen, waarvan slechts 2 nodig zijn (uit en mistlampachteraan). Mistlampen en mistlichten zijn trouwens alleen voor mist bedoeld, voor het geval dat mensen het vergeten
- een relais zo aansluiten, dat wanneer die schakelaar niet bediend is, en contact wordt gesloten (lees: draden afgerukt en aan elkaar verbonden), in plaats van de startmotor de toeters bediend worden, en deur vergrendeling. - daarna, na een paar seconden bedenktijd (voor eigen veiligheid), mag er giftige gas naar binnen worden vrijgelaten. ("Geintje natuurlijk" (c) 3FM) |
#8
|
|||
|
|||
kunnen we je trouwens vertrouwen? niet dat strax alle snufjes bekend zijn, en er VWs gaan verdwijnen?
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
is tenslotte een newbie met een wel erg verdachte naam |
#10
|
||||
|
||||
ja je moet tegenwoordig overal en op bijna iedereen letten.
__________________
alles komt ooit goed |
#11
|
||||
|
||||
Grind, Hond, in de garage, En niet op facebook of forums showen!
|
#12
|
|||
|
|||
je auto niet poetsen ik heb mijne toen gepoetst, 3 dagen later was ie weg
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
gouden tip!!!! |
#14
|
|||
|
|||
laatste grapje van mij, sorry voor het spammen
http://static.mijnwebwinkel.nl/wink...ull28001669.jpg dit werkt vast en zeker ook |
#15
|
|||
|
|||
Wat je nog kunt doen voor antidiefstal, stuur blokkeren, of een bandenklem plaatsen
Last edited by StefTurboDiesel : 25-10-2013 at 13:10. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
en niet duur |
#17
|
|||
|
|||
bij golf 1+2 en aanverwanten kun je armor doorplates achter je klinken monteren.
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Kun je eigenlijk bij deze oude Golf II's de alarm op de claxon laten afgaan? veel auto's hebben een claxon-alarm systeem. Ik wil dat ook, is veel beter.. mijn Pa heeft een alarm systeem gekocht voor 50euro geloof ik, maar dat ding gaat niet luid en is ook op de verkeerde plek gemonteerd. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is een kwestie van een mooi schakelingetje, met een relaisje en zo |
#20
|
||||
|
||||
Vanaf golf 3 / 4, schakelaar tussen de K-lijn en ze komen er niet mee weg, kunnen dus ook geen startblokkering uitschakelen in de ecu met hun dure apparatuur..Anders was hij in 30 sec verdwenen.
|