#1
|
|||
|
|||
Radiobekabeling storing- Opgelost
Goedemorgen,
Mijn naam is Jos en ben hier nieuw. Ik rij een vw golf 4 1,4 16V. Opzich een goede auto maar kom nu een aantal problemen tegen. Die makkelijk op te lossen zijn behalve 1 die ik nu heb. Van de week klapte de radio eruit. Alles nagelopen en idd de zekeringen waren gesprongen. Echter bij het eruit halen van de radio viel mij op wat een zooitje van kabels. Lagen open en bloot. Nu is dus het geval dat die kabels een probleem hebben veroorzaakt. Tellerverlichting werkt niet. Klokje en km stand werken niet meer. Als ik de verlichting aanzet werkt het dashbord niet. Sleutel werkt niet meer.. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Onder het stuur de kap er af halen om zo bij de achterkant van de zekeringen te komen en daar verder te zoeken? Last edited by kiel : 28-07-2014 at 09:20. |
#2
|
|||
|
|||
Ik zou eerst eens dit draden zooitje opnieuw knippen en schoentjes aan monteren, dan alles net aftapen.
en dan al je zekeringen even vernieuwen en dan kijken hoe alles zich houd. |
#3
|
|||
|
|||
Dat is juist het mooie.
Niks doet het meer in de auto. Verlichting op dashbord niet. klok niet, km stand niet. Alles is weg daar. Sleutel werkt niet. Hij start maar valt gelijk weer uit. |
#4
|
|||
|
|||
Dan heb je wel meer zekeringen kapot denk ik ja..
Waar kom je vandaan dan? |
#5
|
|||
|
|||
Gisteren is de anwb er ook bijgeweest en die heeft alle zekeringen nagelopen en die waren allemaal in orde.
Ik denk dat er kortsluiting is geweest en dat er ergens een kabel doorgebrand is ofzo. ANWB is 2 keer geweest gisteren. bij de 1e keer deed de teller verlichting het nog en de sleutel. Ik kon de auto starten als ik de verlichting aanzetten. Toen zag de transponder de sleutel. Toen de ANWB weg was en ik even met de auto weg wilde. Zag ik dat de klokken en tellers het niet meer deden. Dus de transponder ziet de sleutel niet meer. Ik kom uit Zeist (Utrecht) |
#6
|
|||
|
|||
Hmm, dan zou ik eens proberen uit te lezen.
Kijken of je ook foutmeldingen krijgt.. Kun je de zoek actie al wat verkleinen. |
#7
|
|||
|
|||
Nadeel is dat ik niet vagcom heb.
En naar de garage rijden lukt niet. Dan zou ik de auto moeten laten slepen door een ander. En zou het ook kunnen liggen aan de 3 zekeringen bovenop de accu? Dat zijn de enige zekeringen die we nog niet gecheckt hebben |
#8
|
|||
|
|||
Zou je die even moet na kijken, en wat betreft VAGcom..
Stel een vraag uit hier op het forum. Is vast iemand in de buurt die het wel heeft. |
#9
|
|||
|
|||
Wat houden die 3 zekeringen bovenop de accu in precies?
Waar dienen die precies voor? |
#10
|
||||
|
||||
Wat je kan doen is even met een multimeter naar massa meten op de voedingsaansluitingen van de radio aangezien daar de problemen zijn begonnen. Meet je daar een lage weerstand dan weet je zo goed als zeker dat er een beschadiging aan de kabel is.
Daarnaast is de kabelboom goed te volgen als je de onderste kap van het dashboard demonteert. Je kunt hem vanaf de centrale kast tot aan de radio volgen.
__________________
|
#11
|
|||
|
|||
A ok.
Maar als ik die kap demonteer moet dan het stuur er af? of kan ik dat gewoon zo doen en alleen die 2 schroefjes los draaien? |
#12
|
||||
|
||||
Je moet niet de kap onder het stuur hebben. Je moet de kap die onder de verlichtingsschakelaar begint hebben en de kap daaronder (boven je voeten).
De grijze in deze afbeelding en degene er onder
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
Ja ok.,
Die licht grijze. We hebben idd gisteren 2 schroefjes losgedraaid maar hij zit nog ergens vast wat we niet konden vinden. Heb jij een idee? of is dat hetzelfde idee als bij de achterklep. Die klemmetjes. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?967146 Even volgen tot je de onderste kap los hebt liggen (tot en met stap 48 dus)
__________________
|
#15
|
|||
|
|||
Opgelost.
Alles werkt weer |
#16
|
||||
|
||||
Wat was het nou? Gewoon een stel zekeringen?
__________________
|
#17
|
|||
|
|||
Ik ben ook wel erg benieuwd idd wat er aan de hand was.
|