|
|||
|
|||
76er Diesel in restauratie.
|
|
||||
|
||||
Mooi project.
Ze worden schaars deze modeljaren in diesel. |
|
||||
|
||||
Gaaf ding, toffe kleur.
Succes er mee |
|
||||
|
||||
Toffe kleur idd. Wat zijn de plannen?
|
|
||||
|
||||
leuke wagen, ik hoop dat je ons updated houdt!
|
|
|||
|
|||
De auto wordt geheel gerestaureerd in de originele staat. Kleur, interieur, motor alles. Hij moet weer zo worden, zoals die ooit uit de fabriek is gerold. Ik zou af en toe even wat foto's plaatsen
|
|
||||
|
||||
zo zien we ze graag
|
|
|||
|
|||
Enkele slechte plekken.
Soms lijkt het nog mee te vallen, maar........ Ook de schroefset maar zou gauw mogelijk eronder weg gehaald en geruild voor een evenoude originele set veren met dempers. Dit is slecht een kleine greep van de foto's van de slechte plekken. De auto wordt voorzien van een nieuw voorfront, achterpaneel, dorpels/drempels, koplamphouders, binnenschermen voorzijde gedeeltelijk en een compleet nieuwe set chrome bumpers. Alles maar dan echt alles wordt gerestaureerd met originele VW delen. Evenals de set bumpers, deze zijn nieuw en origineel VW. |
|
|||
|
|||
Leuk project! Wel uniek dat zoiets bewaard is gebleven
Mooi dat je hem helemaal restaureerd en dan ook helemaal origineel laat Dit zal denk ik 2e na oudste originele NLse geleverde Diesel zijn denk ik. De oudste bestaat nog , temminste het kenteken , maar geen idee wat hiermee gebeurd is. Wel weet ik dat de vorige eigenaar hem in onderdelen heeft verkocht... en bijna alles weggegooit heeft. (zo te zien heeft deze ook nog een gladde kap) Bij de achteraspunten zijn ze altijd verrot , en dan ook altijd de binnenste dorpels zijn dan ook al aardig begonnen. De andere kant is zeker niet veel beter? Voorfront is ook 9 van de 10 keer verrot bij de oudere modellen. Binnenschermen vallen mee zo op het 1e gezicht , maar als je kaal haalt komt je vaak nog meer tegen helaas. Maar verder zo te zien geen slechte basis! Succes
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven Last edited by CAR-POOL : 16-10-2013 at 22:39. |
|
||||
|
||||
Waar haal jij nieuwe originele chrome bumpers dan?
|
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.ebay.de/itm/Golf-1-Chrom...=item2c66730f29 Zelfde figuur had zo'n zelfde setje voor de voorzijde. Neem aan dat TS die dan gekauft heeft Kost een paar duiten maar dan heb je ook wat. |
|
||||
|
||||
Ben blij dat ie na mij toch nog goed terecht is gekomen.
Veel succes Ger nog met de restauratie als je hem klaar hebt kom ik hem graag nog eens een keer bekijken. En dan ook die andere mooie die je nog hebt
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is een zeer goede basis, ik heb een 76er voor onderdelen staan, die is er veel minder aan toe. Ik denk dat ik weet waar de oudste van Nederland staat, volgens mij heeft iemand die van friesland kevers. Zoals ik heb begrepen is die niet meer compleet en ligt uit elkaar. |
|
|||
|
|||
Quote:
Als de auto klaar is, beloof ik een keer bij je langs te komen. Als je een keer bij mij in de buurt bent, dan ben je bij deze van harte uitgenodigd. Dan kan je de 50-RD-38 ook even komen bekijken. Het mooie en bijzondere van deze is dat de eerste eigenaar van 1915 was. En daarna altijd in familie bezit gebleven. Deze auto is ook zeer grotendeels helemaal origineel. Motorkap, dak, raam/deurstijlen achterklep nog geheel in originele ongespoten staat. |
|
|||
|
|||
Quote:
Juist, het bestaat nog |
|
||||
|
||||
Gaaf project zeg. Goede kleur, en een bruin skai interieur zo te zien?
Wij (pa en ik) hebben deze zomer uit Berlijn een '77-er GLD'tje gehaald. Panamabruin. Zit nu ook bruin skai in, maar is origineel geleverd met velours. Gelukkig hebben we dat nog liggen. Onze 1.5 CK-motor is de originele (matching numbers) en heeft slechts 80dkm gedraaid. |
|
||||
|
||||
Zeer gaaf!! Ik heb die man nog proberen te bellen, maar hij was al verkocht... Aan jullie dus, geweldig om hem zo terug te zien. Hij had toen dat van dijck bruine cabrio interieur erbij indedaad, geluk dat je het juiste nog had, want die zijn verdomd zeldzaam.
|
|
||||
|
||||
Wij hadden het voordeel dat we toen erg snel die kant op konden gaan. Maar het was een heel gedonder hem te kopen. Hij was er nogal aan gehecht.
Het cabrio interieur hebben we er bij gekregen. Wij maken komend jaar onze Kever klaar, daarna is deze zeer waarschijnlijk aan de beurt. |
|
||||
|
||||
Je maakt wel een tread hè?! Ik ben echt heel benieuwd naar de wagen.
|
|
||||
|
||||
Vast en zeker, maar gaat nog wel even duren.
|