#1
|
|||
|
|||
3c ophangingsproblemen
hallo ik zit met een probleem dat ik en andere ook niet direct weten te vinden .
Het zit zo , sinds kort heb ik het probleem dat mijn voorste wielen in camber staan , ( zit nu een schroefkit onder , maar die zit er 2 maand per jaar onder , de rest van het jaar rij ik op air rond ). toplagers vanboven op mijn voorste dempers waren volledig naar de zak , de kogels van de lagers vielen allemaal los eruit . Deze dan vervangen door versterkte toplagers , 1 dag goed gegaan , 2de dag stonden de schokdempers er krom in ( gezien in de motorruimte ) Een maand geleden toen ik de air er nog onder had , en mijn zomdervelgen ging ik hem keuringsklaar maken , pakte de velg eraf en zag dat mijn band vaak in contact is gekomen met de airpoot , de hele band was aan de zijkant uitgesleten , volledig door de draad uit , omdat de velgen toen ook al in camber stonden . Ben er zelf toen pas achter gekomen wat aan de hand is . Als ik nu aan het rijden ben en ik rij over een putdeksel dan slaat mijn stuur volledig weg , in bochten breekt hij gewoon compleet uit , en in de auto als je over een oneffenheid op de weg rijd lijkt het juist als iemand met ne hamer op metaal slaat , zo een gekraak en geslaan hoor ik . Deze morgen was de weg wat nat en was ik naar huis aan het rijden en vertrok uit stilstand en de banden begonnen compleet door te slippen , geen ESP dat ingreep ofzo . In juli van dit jaar zijn de stabilisatorstangen nog vervangen geweest , heb er toen versterkte ingezet , dacht mss de verkeerde lengte ofzo maar dat klopte . In mei dit jaar heb ik ook de driehoeken vervangen omdat ik een geklop hoorde en dacht dat de lagerbussen van de driehoeken versleten waren ( bleken uiteindelijk toch die stabi stangen te zijn ) , dacht mss zit daar verschil in lengte ofzo maar ook niet . ik heb al vanalles nagekeken en geprobeerd maar niks dat helpt , wie weet mss wat nog het probleem kan zijn want het is absoluut geen plezier meer om te rijden . Gr |
#2
|
||||
|
||||
Spullen goed gemonteerd? dwz als de auto op de wielen staat alles vastdraaien anders wringen je rubbers er zo weer uit.
En heb je hem wel elke keer laten uitlijnen als je een schokbreker oid eraf gehad hebt? |
#3
|
|||
|
|||
niet altijd nee , als ik naar de keuring ging op schroef ging ik gewoon zo , en als de air terug eronder zat werd die uitgelijnd . alles is ook goed gemonteerd , hebben we ook al nagekeken , dachtern dat er mss iets los zat ofzo maar helaas .
|
#4
|
||||
|
||||
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=117750
Nog steeds zelfde probleem? Denk dat je op zoek moet naar excentrische fuseebouten of verstelbare topmounts om alles weer in het gareel te krijgen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
idd , vond het topic niet meer terug , ma zal der dan wel overaf gekeken hebben
Ik ga seffes nieuw fusees hale en zaterdag knal ik ze deronder . gister had ik em nog op de brug gezet , en gewoon es gemeten , en mijn linkervoorwiel staat ne cm meer naar voor als men rechtervoorwiel . NOOIT een accident gehad of iets fataals onder de auto geraakt . Kan dit allemaal verklaren dat bv de fusee hemelen is ? Kan het mss ook iets te maken hebben met die verstevigde stabi stangen , dat de kracht ofzo niet meer weggeraakt ? |