#1
|
||||
|
||||
'k zie door de sensoren het blok niet meer!
Ik heb het volgende stukje ookal in dit topic staan maar die is een beetje dood aan het lopen en kom zo ff niet verder!
Jaja daar ben ik weer!! Ik heb net nog eens gekeken naar die sensor, maar ik vat het een en ander niet helemaal. *1 = oliedruksensor *2 = koelwatertemp.sensor (voor zover ik dacht) *3 = sensor voor het lampje "te koud" en lampje "te heet", 2 draden!! Nu kom ik in m'n Haynes het volgende tegen: (mooie scherpe foto) *1 = oliedruk *2 = niet aanwezig zit niks in! *3 = sensor voor de lampjes?? 1 draad! Nu lijkt mij op de foto in Haynes dat de sensor voor de koelwatertemp. op plek 3 zit, gezien die ene draad. En waarom is plek 2 leeg? Zit geen sensor in op de foto, ik heb net de sensor er bij mij uitgedraaid en er kwam geen koelwater uit?! Wie kan me wat opheldering brengen in de vage wereld van de sensoren |
#2
|
||||
|
||||
vergeet mij niet!!
|
#3
|
||||
|
||||
up
|
#4
|
||||
|
||||
Zoals ik 3 zie...is dat voor je temperatuur meter binnen
zit bijn mijn 1.8v ook maar een draad op.. hoop dat het wa help is |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
3 op mijn foto's of op die mooie scherpe uit de Haynes? iig bedankt voor het reageren!! |
#6
|
||||
|
||||
Sorry hoor maar ik heb nog nooit een auto gezien met een lampje voor te koude koelvloeistof, te koud kan eigenlijk niet of het moet bevroren zijn.
Volgens mij hebben VW's geen lampje voor te heet, je moet gewoon kijken hoe het wijzertje staat. Als het lampje in de temperaturmeter flikkert heb je te weinig koelvloeistof. Maar dit zit volgens mij weer niet op oudere VW's.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Haynes de jouwe heb ik geen idee...kan je de draad nie volgen waar die uitkomt |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Uit Haynes: K43 Coolant temperature warning lamp (too cold, yellow) K28 Coolant temperature warning lamp (too hot, red) Op het metertje kijken is nou net het probleem, en waar die sensor hoort te zitten ook! De plek op de foto in de Haynes komt niet overeen met de plek waar ie bij mij zit! Op de plek waar ie zit volgens Haynes zit mijn sensor voor de lampjes (koud/heet). Dat knipperende lampje dat er te weinig koelvloeistof in zou zitten knipperd alleen bij het op het contact zetten en niet met draaiende motor, zit verder gewoon genoeg water in trouwens, dan is er niks aan de hand lijkt mij, toch? (zolang ie nie brand tijdens het rijden) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een New Beetle gaat er een blauw lampje branden als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is. En als je je instructie boekje had gelezen. Had je dit zien staan Quote:
Een Golf uit 1980 heeft geen koelmidddelpeilvoeler. Dat hebben alleen de Golfjes 1 van 1983.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
'k dan, dus dat kinpperen op contact klopt.. 'k wou da ik een instructieboekje had...kan soms zooo handig zijn Nu die verrekte sensor nog! |
#11
|
||||
|
||||
Even proberen om dit topic nieuw leven in te blazen
Kort samengevat:
Kan het zijn dat de sensor voor de temperatuurmeter op een plek zit waar GEEN koelwater langs komt? En "alleen de temp. van het blok/metaal) meet? Op de temperatuurmeter zitten 3 aansluitingen: geschakelde +, massa, signaal van de sensor. Die laaste draad was niet aanwezig en heb ik zelf moeten trekken. Als ik alles nu netjes aansluit en de motor start is het even wachten en dan ineens slaat de wijzer van de meter helemaal uit, hij zakt pas weer terug als ik de massa lostrek. Het hele verhaal en foto's staan verder naar boven. Zou de meter dan toch stuk zijn? Iemand toch nog een ander idee? Alex |
#12
|
||||
|
||||
ik vond net een uitdraai van etka terug, die had ik van de dealer gekregen, omdat hij twijfelde welke sensor ik zou moeten hebben, er zouden 2 verschillende zijn
Ik heb later de sensor bij een onderdelenboer gehaald, soort van brezan, kan ik niet gewoon de verkeerde sensor meegekregen hebben? Of is dat van die 2 verschillende sensors gel*l? |
#13
|
||||
|
||||
In mijn Beetle (2000) heb ik sinds kort dat het blauwe warmdraai lampje een eigen leven leidt. Behoort even te branden tijdens het warmdraaien en dan uit te gaan na enkele minuten.
Bij mij knippert hij vaak. Soms is hij gelijk uit na het starten, ook dat is niet goed. Iemand ideeen? Ps. het blauwe lampje kan ook rood worden als de boel te heet is. Dit gebeurt echter niet (gelukkig) |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Heb ik ook bij mijn 99er, heb er mee leren leven...dealer had ook geen oplossing...
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#15
|
||||
|
||||
Tja, ik rijdt er al een 10 kkm mee rond, zal wel gerepareerd kunnen worden tegen enorme kosten. Dus ik laat het ook maar zitten
Thanks |
#16
|
|||
|
|||
nr1 oliedruk
nr2 koelwatertemp. nr3 kontrolelampjes koelwater blauw is koud rood is warm modeljaar 79 met ronde klokken en voor een oliedrukmeter heb je een andere sensor nodig die bij de meter past tot 5bar of tot 10 bar |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt er het beste even een nieuwe topic over starten, kans is dan veel groter dat er iemand reageerd die er wat van wet, nu wordt het niet door iedereen gelezen
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |