|
||||
|
||||
versnellingsbak revisie?
hallo,
mijn versnellingsbak moet waarschijnlijk gereviseerd worden, want er lekt bakolie langs de keringen aan de aandrijfaszijde. en ik heb mij laten vertellen dat de lagers eruit zijn gelopen en daarom dus lekt. het gaat om een 4s bak uit een golf2 diesel. heeft iemand meerdere ervaringen met deze bak? hoeveel gaat het ongeveer kosten zonder uurloon? |
|
|||
|
|||
Neem even contacht om met mtdi hier op het forum, deze reviceerd versnellingsbakken en kan je vast verder helpen.
|
||||
|
||||
Heb eventueel ook nog een 4S bak voor je liggen waar in elk geval de lagers goed van zijn, eventueel alleen voor de zekerheid even de keerringen en olie vervangen!
Je mag me een bod doen per PB!
|
||||
|
||||
hmm.. bedankt voor alle informatie zover.
ik mag op school de bak reviseren , omdat dat een project is. de bak kraakt verder niets en schakelt soepel. dus ik ga hem eerst op school eens uit elkaar halen en indien er niks ernstigs gevonden word reviseren. als er iets mis mee is oid. dan PB ik @swinz voor de bak oke? |
|
|||
|
|||
Is het niet verstandiger om twee nieuwe keerringen te monteren ipv gelijk de bak uit elkaar te trekken. Stuk goedkoper lijkt mij. En een grote kans dat dan het probleem is opgelost aangezien die keerringen er al 25 jaar in zitten en dus best wat kunnen lekken omdat ze verdroogt en hard geworden zijn
|
|
||||
|
||||
Precies, die keringen gaan wel vaker lek, een bak verslijt niet gauw. Naaldlagertje aan de prise-as ook wel even vervangen idd, of een nieuwe kering heeft weinig zin.
|
|
|||
|
|||
Barn. Volgens mij heb jij het over een andere keerring hij bedoeld de keerringen achter de flenzen van de aandrijfas. Maar die lekken net zo vaak als een prise as keerring
|
|
||||
|
||||
ow, oeps...nouw, die in ieder geval ook vervangen bij revisie!...
|