|
|||
|
|||
Wat past er op een 7,5J 16 inch
Zit een beetje te twijfelen. ik wil het volgend seizoen de OZ onder de classic proppen met een leuke platte en een beetje getrokken band.
Zijn er toevallig leden die foto's hebben van een of meerdere van de volgende kombi's op een 7.5j 16inch: 195/45R16 195/40R16 185/50R16 De laatste lijkt me op de een of ander manier wel wat, maar past dat nog op een 7,5J velg ? Ik wil niet breder dan 195ers voor de duidelijkheid :biggrin:
|
||||
|
||||
Is er maar eentje die mooi staat van de drie en dat is 195/40/16.
|
||||
|
||||
195/45-16 op 7,5J ziet er ongeveer zo uit:
|
||||
|
||||
195/40-16 op 7,5J ziet er zo uit
|
||||
|
||||
Das duidelijk
195/40 dus ! |
|
|||
|
|||
Een van de 195ers zal het wel worden idd, maar ik neig ivm de tellerafwijking naar de 45ers
|
||||
|
||||
druk maken over tellerafwijking is voor mietjes....
|
||||
|
||||
Dan moet je 194/40/17 nemen. Ik vind die tellerafwijking wel OK tegenwoordig. Krijg minder bekeuringen binnen
|
|||
|
|||
Je trekt alleen rare gezichten als je 140 op de teller hebt en ze komen je nog langs gereden..en vooral omaatjes....(eigenlijk rij je dan net 115 ofzo) :biggrin: (heb ik dus )
|
|
||||
|
||||
Quote:
Of je fröbelt een reductiekastje in elkaar voor tussen de snelheidsmeterkabel (zei de man met de 45-ers....)
|
||||
|
||||
ik wist eerst een site waar je je afweiking kon bereken-> tyre size calculator
maar na 't formateren van m'n comp is ie uit m'n favorieten... mijn afweiking was 12% maar das met 13", dus niet relevant... |
|
||||
|
||||
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Verschil tussen 195/40/16 en 195/45/16 is 3,4%. Dus als de teller 100 km\h aanwijst rij je maar 96,6 km\h. Tellers zijn toch niet 100% dus ik zou me er niet druk om maken.
|
||||
|
||||
tnx hij staat weer in de favorieten!
|
|
||||
|
||||
tsja of je koopt een telefoon met gps zodat je een gps snelheidsmeter hebt zegt de man met 195/40R14 onder een bus die standaard 185R14 heeft... maar het liefst met de 185/60R14 rijdt en bij elke bandensoort toch de juiste snelheidsindicatie heeft!
|
||||
|
||||
Quote:
Is niet nodig voor mijn Ponton, ik extrapoleer wel....of is dat dan voor mietjes :p
|
||||
|
||||
ZO, die zat
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zo moeilijk is dat niet toch ? Even de diameter/straal berekenen en dmv simpele formule weet je de wielomtrek. |