#1
|
|||
|
|||
1.5 jb stottert
ik wil net naar huis rijden,start de auto , en hij doet moeilijk, met wat gespeel met de gas blijft hij lopen.
dus ik rij weg, schakel naar nz 2 en hij hapert weer. na een stukje gewoon gereden te hebben begint hij weer te haperen ,en valt uit. starten en met het gas spelen reageert hij niet op. verdelerkap losgehad, was netjes droog en schoon, kabels onsteking nagekeken, ook niets geks te zien. na een minuutje of 10 starte hij weer en kon mijn weg vervolgen. echter ben ik onderweg nog 4 keer kunnen stoppen met het zelfde probleem.eerst niet starten, dan met het spelen op het gas start hij moeizaam en moet ik hem aan de praat houden.na enkele minuten stopt hij er weer mee.. kan het zijn dat mijn brandstoffilter verstopt is, of mijn carburateur ??? ik weet even niet precies waar te zoeken.. iemand tips? |
#2
|
||||
|
||||
Kijk eens op t moment dat hij niet aanslaan wil of hij dan wel of niet een vonk afgeeft. Zou kunnen dat je contactpunten niet super meer zijn.
Ook zou je t brandstofsysteem kunnen checken. Kijken of er geen slangen zijn waar hij lucht aanzuigt (poreuze slang oid) en of de filters schoon zijn en brandstof doorlaten. |
#3
|
|||
|
|||
meest voor de hand liggende is dat je vulpijp aan het roesten is.
Roest stukjes in de tank -> filter in de tank raakt verstopt. Praktische oplossing: 1: nieuwe vulpijp monteren. 2: vlotter met aanzuigdeel uit de tank halen; filtertje van aanzuigleiding halen. 3: zoveel mogelijk roest eruit vissen en magneetje onderin tank leggen. 4: een doorzichtig lijnfiltertje in de aanvoerleiding monteren en die goed in de gaten houden. Na een keer of 2 vervangen is het meeste vuil er wel uit. 5: even het filtertje uit de toevoernippel halen van de 1b3 carburateur, schoonmaken en terugsteken. Controle of dit het probleem is: Als je stil komt te staan probeer dan door de aanvoerleiding de brandstof terug te blazen. Gaat dit in het begin zo stroef als het drinken van stamppot door een rietje, dan bevestigt dit dat er vuil in zit. Succes! |
#4
|
|||
|
|||
stotteren
onder mijn motorkap zit indd een filtertje, ik kan er gewoon doorheenkijken, en zie ook dat er benzine in zit.
mijn contact[punten in de verdelerkap zijn schoon en bijna nagel nieuw. nu je het zegt, mijn vulpijp is indd rot... dus alles schoonmaken en nieuwe vulpijp monteren? welke sproejer bedoel je in de carburateur? |
#5
|
||||
|
||||
Beste caddyke
wat cass hierboven beschrijft ik zeker waar ik heb momenteel ook een rotte vulpijp en die zorgt ook ervoor dat elke keer mijn filter verstop zit met een soort bruine koffieprut(roest) Ik wil je adviseren om bij Biesheuvel Autosport een glazen brandstoffilter te bestellen. Die kan je eindeloos veel keren uit elkaar halen en weer schoonmaken. Gewoon lekker tussen je brandstofleiding (in de motorruimte) doen en altijd zorgen dat je een frisdrank flesje met een beetje schoonmaak middel erin en een schoeendraaier (voor de slangenklemmen) bij je heb. Dan kan je als je onderweg stil komt te staan snel het filter loshalen en in het flesje doen en "schoonschudden" Ik adviseer je ook om een elektrische ontsteking van bijvoorbeeld een golf 2 (max 40euro compleet op sloop/marktplaats) erop te bouwen. Ik heb zelf ook een JB en ik kan je verstellen dat hij echt veeeeeel beter gaat lopen Ik hoop dat je iets gehad heb aan deze informatie. Groetjes en veel suc6
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#6
|
|||
|
|||
Heb dit ook gehad
Was de verdelerkap die was ingebrand Reed soms goed en in 1 keer sloeg hij af vooral bij wachten stoplicht Niet te starten Maar na een tijdje ging hij weer aan |
#7
|
|||
|
|||
hoe en wat precies met die ombouw met de onsteking?
alvast bedankt! Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
filter
net even de aanvoerleiding losgemaakt en doorgeblazen.
toen 10 liter getankt 500 meter verderop zonder problemen nog 2 km gereden, dus denk indd dat het filtertje in de tank verstopt zat. dus toch maar even zoeken voor een vulpijp.... en dan schoonmaken die handel. heb er nog een liggen van een caddy, zou dat niet in elkaar te hobbyen zijn? was ook aan het denken net, met ons geweldige nederlandse regenweer, komt er natuurlijk via een gat in je vulpijp een hoop water in de tank, dit zou bij een legere tank problemen kunnen opleveren? om nog maar te zwijgen over de zand e.d. die met het water mee naar binnnen komt.... |
#9
|
|||
|
|||
bedoel je zoiets met de onsteking van de golf 2 ombouwen??
linkje, http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr |
#10
|
|||
|
|||
Bij die link mis je de helft
Je moet ook het kabelboompje en de module hebben Ik heb nog een set liggen met verdelerkap alleen geen rotor maar als het goed is past die van je zelf erop
__________________
greettzz jp |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
er zit eerst nog een filter in de tank. Die raakt verstopt. De " grotere" vuildeeltjes komen dus niet tot onder de motorkap in het filter. Daarom is/lijkt die onder de kap nog schoon. Op een gegeven moment is de aanzuigdruk niet groot genoeg om een doorstroom te genereren, waardoor de benzine in de leiding en het filter stil blijven staan. Dus dat verklaart dat er ook nog benzine in het filter onder de kap zit. nieuwe vulpijp is 40 of 50 euro geloof ik, is nog wel te overzien en scheelt een hoop gedoe. Hoef je dan de komende 20 jaar niet meer naar om te kijken. |
#12
|
|||
|
|||
maar ik neem aan in geval van nood langs de snelweg, kan ik heb gewoon even doorblazen en verder hobbelen??
|
#13
|
|||
|
|||
voor nood zou ik nu even het filtertje in de tank eraf halen en een reserve brandstoffiltertje voor onder de motorkap meenemen. en een schroevendraaier...
hoeft niet meer dan 15 min werk te zijn... |
#14
|
|||
|
|||
Ik heb het filter wat in de tank haalt eraf gezaagd. Deze is heel fijn en zit snel verstopt.
Het 'nadeel' hiervan is dat er meer troep tot je motorruimte komt. Echter als je zorgt dat hier zo'n klein doorkijk filter zit, is dit geen probleem. Ik had zelf in het begin altijd 2 extra filtertjes in de auto. Als ik dan stil kwam te staan, kon ik makkelijk de leiding schoonblazen (benzine terugblazen) en indien nodig even dat kleine filter vervangen. Was dan binnen een minuut weer op de weg.
__________________
Barn find: Scirocco GT '78 |
#15
|
||||
|
||||
beste caddyke
ik ga vandaag of morgen ff wat fotos voor je maken van mijn ontsteking en waar de kleuren drade aangesloten moeten worden. Is echt fokking simpel. Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik kom uit zuid holland en zou je eventueel wel kunnen helpen met je ontsteking inbouwen en aftellen. groetjes simon
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#16
|
||||
|
||||
|