#1
|
|||
|
|||
Golf 2 op het oog, doen of niet doen?
Beste forummers,
Ik heb een Golf 2 1.3 uit 1992 (injectie) op het oog welke ik voor een hele leuke prijs kan overnemen. Er is een schokdemper lek en de voorbanden zijn bijna op, maar in principe is dit geen probleem aangezien ik er toch een schroefsetje en een leuk setje velgen onder wil gooien. Zover ik heb kunnen zien is de carrosserie hard op een paar kleine plekjes na (het moet een rat projectje worden, dus die paar puntjes maken weinig uit). Naar mijn mening liep het blokje prima. Alleen doet de kvs-sensor wat raar (lampje gaat af en toe branden, maar blijft wel op temperatuur), kleppendekselpakking is lek en de antenne is afgebroken. Er staan inmiddels 275.000 op de teller, wat natuurlijk niet weinig is... Ik kan deze auto voor 200euros overnemen wat natuurlijk het geld niet is. Alleen het gaat mij er meer om dat ik na aankoop niet met reparatie na reparatie sta... Ik begrijp dat jullie dit niet kunnen voorspellen, maar hoe staan golfjes bekent? Kunnen ze veel kilometers maken of beginnen ze na de 300.000 uit elkaar te vallen? Wat zouden jullie doen, voor die 200euro gewoon de gok nemen? |
#2
|
|||
|
|||
Wat is 200 nou helemaal, als het ding verder goed rijdt. Je kunt hem altijd nog in onderdelen verkopen mocht er een te dure reparatie aankomen of net wat.
Schroefset en velgen kun je altijd weer eraf halen |
#3
|
|||
|
|||
De 1300 blokjes kunnen over het algemeen vrij veel hebben, voor 200 zou ik de gok wagen
|
#4
|
||||
|
||||
das een redelijk safe investering.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
||||
|
||||
Ken weinig mis gaan voor dat geld.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
||||
|
||||
gewoon doen, in oud ijzer zijn ze haast al zoveel waard. paar kleine prullen verkopen en de rest de sloop op en heb je zo het geld terug.
ik kocht de mijne 3jaar terug ook voor 200€ met 363000km op de teller, wel een dieseltje. toen gemerkt dat de km teller kapot was en niet meer doortelde heb er nu 428 000 op staan en heb op 3jaar tijd vervangen: km teller gefixed (tandwieltje weer vast gelijmd op het asje) radiator (niet lek, bleek de waterpomp te zijn), kost iets van 35€ radiatordarm (scheurtje in), van sloper gehaald waterpomp, 1 wiellager,van sloper gehaald 2x de remmen al (nieuwe set kost 28€ voor schijven EN blokken samen), accukabel (ineens deed ie niks meer, kabel doorgerot van leeftijd), en nog wat kleine dingen dat ik niet meer herinner, zowieso niet veel kosten gehad
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
||||
|
||||
Daar doe je geen miskoop aan.
|
#8
|
|||
|
|||
De prijzen kunnen niet veel zeggen.
Mijn 89'er Golf II heeft 750 gekost, maar met apk keuring. Waag die kans maar Last edited by StefTurboDiesel : 17-09-2013 at 22:14. |