|
||||
|
||||
Afvoeren carrosserie Golf 2
Ik ga mijn golf 2 uit elkaar halen en in onderdelen weg doen.
Nu zit ik eigenlijk alleen met uiteindelijk de carrosserie, dit is niet veel meer daarom word hij ook uit elkaar gehaald. Iemand enig idee of er in zuid-limburg een bedrijf of iemand is wat deze komt ophalen? Liefst natuurlijk gratis, ik hoef verder niks voor de carrosserie. Zit nog geldig kenteken op. Carrosserie zal verder helemaal kaal zijn, geen deuren, kofferbak niks meer. |
|
|||
|
|||
Zit er geen oud-ijzer boer bij je in de buurt? Die komen het vast graag bij je ophalen
|
|
||||
|
||||
Ja die zit er wel maar ik heb eens vernomen dat die er niet zo'n zin in had om een niet rollende carrosserie af te voeren. Volgens mij levert een kale carrosserie ook net iets van 60euro op toch?
|
|
|||
|
|||
Uit eigen ervaring:
Als je hem door een oud-ijzer boer wilt laten halen, moet je hem meestal in stukken zagen en mag er geen vloeistof/kunststof/glas en zo meer in zitten. Dan krijg je er een euro of 50 voor. Als je een kale carrosserie door een sloperij/demontagebedrijf laat halen, moet je meestal een euro of 50 bij betalen. |
|
|||
|
|||
In stukken zagen , en op een aanhanger samen met meer oud ijzer aan bieden bij de oudijzer boer , krijg je dag prijs per kilo
Oude accu's en katalysator leveren meer op per kilo , dus deze appart aan bieden Kenteken kan je inleveren bij het RDW bij jou in de buurt |
|
||||
|
||||
Anders zetten we de flex erin,rijden we m naar swinkels binnenkort ergens
Krijg je er nog 5 tientjes voor ook,rijden we terug via de mcdonalds
Last edited by golfje_295.000 : 13-09-2013 at 19:59. |
|
||||
|
||||
Quote:
Tip: gebruik een reciprozaagmachine, flex geeft een hoop meer zooi Wij laten altijd de carrosserie ophalen door eentje van Niesing (van het kampje naast de Afcent school in Brunssum) Als al het plaatwerk er nog op zit (moet wel nog een beetje gewicht zijn) dan geeft hij er 5 tientjes voor. Enige nadeel is dat je de carrosserie bij hem achter op de wagen moet tillen
|
||||
|
||||
Ik heb al 2 auto's op laten halen door van de ven autosloperij.
Kost je niks en je krijgt een vrijwaring. Hun hebben de spullen om hem zo op te pakken met een kraan. |
|
||||
|
||||
Ik heb me auto zelf afgemeld bij de RDW.
Lege kas (wel met deuren en klep er nog in, plus alle ruiten, voor de rest zat er niks meer aan) Is opgehaald door een lokale ijzer-ophaaldienst. Kostte niks, leverde me niets op. Gewoon ff in de telefoongids/goudengids kijken. Sloperijen vroegen geld voor het ophalen van een niet rollende kas, omdat die met oprijwagens werken, niet met een autolaadkraan met eventuele grijper, waardoor het een peulenschil zou zijn (degene die het kwam halen had dat wel)
|
||||
|
||||
Bij Menten in Sittard stond deze week een Opel Corsa met een afgezaagd dak bij het oudijzer..
Motor en alles zat er nog in! Misschien daar eens heen bellen?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
|||
|
|||
Gewoon in stukken na de oudijzer boer en je kan je kenteken na rdw sturen of bij een exportbedrijf inleveren zeg je dat je hem geexporteerd hebt. kost dacht ik iets van 18 euro( weet ik niet zeker)
|
||||
|
||||
Kenteken naar rdw sturen kost trouwens helemaal niets
Edit: ofja een postzegel
|
||||
|
||||
Een brief naar de RDW sturen dat je de auto gesloopt hebt in eigen beheer, kost niks.
Vervolgens de auto een beetje zodanig strippen dat er metaal overblijft, in stukken zagen dat ie in een aanhanger past en naar de oud ijzer boer brengen. De levert het meeste op, zeker als je meteen je schuur een beetje opruimt Ik heb ook een keer alleen de motor uit een auto getrokken en zo'n sloopauto ophaal dienst gebeld. Die komen hem dan voor nop ophalen, kenteken nemen ze ook mee, en jij krijgt een vrijwaring. Mocht er nog wat bruikbaars opzitten heb je kans dat je er nog wat voor krijgt, maar mij ging het erom dat ze het ding weg kwamen halen |
|
||||
|
||||
Ik heb wel eens een complete audi naar het buitenland verkocht, de koper wilde alleen het interieur dus heb ik hem ook gesloopt in eigen beheer. Bij heeft de auto toen meegenomen.
|
||||
|
||||
Mijn oude GTI type 2 naar oud ijzer gebracht, kenteken op export gezet bij RDW, kost niks.
|
||||
|
||||
Dat ik een niet rollende mk2 casco bij de ijzerboer inleverde kreeg ik er nog plus-minus €100 voor.
Plus het spektakel om de grijper van de sloopkraan op het casco los te zien gaan. Vrijwaren kan je zelf door de kenteken papieren op te sturen naar de rdw. |