|
|||
|
|||
Vw T1
Hallo, ik heb mijn motor 1600cc vastgereden, en kan even de kosten niet dragen om een revisie te doen.
Ik heb wat rondgesurft, en heb vernomen dat ik met kleine aanpassingen een subaru boxer motor kan plaatsen enkel door een speciaal ontworpen ring op de boite te plaatsen. Zonder slijpwerkzaamheden 1800cc motor zou net even groot zijn. Ik kan een 2l motor kopen injectie dan wel (1.8l zou carburatie zijn) voor 400€. Heeft iemand hiermee ervaring? Of kent mss iemand? Al vast bedankt voor alle info. Mvg |
|
||||
|
||||
Phoei... Ik denk toch stiekem dat je
Goedkoper uit bent met een revisie c.q. Ander blok.. Alain (area51) weet er meer van denk ik |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet het wel zeker... Ik dacht eigenlijk dat het een grap was
|
|||
|
|||
Ik ben men Bus aan het ombouwen naar IRS met een lange (verhouding) boite van 1303ls.
En had vernomen dat het moeilijk zou worden voor mijn blokje om de bus te duwen op de snelweg, en toch nog genoeg koeling te krijgen met dit laag toerental. En aangezien men blok vastzit leek het mij een redelijk idee van een sterke 2L motorblok met injectie. Aangezien ik met de bus naar Frankrijk rij en dergelijke. Ik ga me zeker eerst heel goed informeren, vooraleer ik men puzzel in elkaar gij steken. Alvast bedankt voor de reactie. |
|
||||
|
||||
IRS ombouw; http://www.spijlbussen.nl/web/index...opic,943.0.html
2L type4 motor inbouwen; http://www.spijlbussen.nl/web/index...opic,908.0.html |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk dat hij een Subaru 2l injectie bedoeld; Subaruforum
|
|||
|
|||
Quote:
Hartelijk dank, Heb ondertussen echt al veel info, ga morgen ook naar één kijken. Het gaat verbazend snel. |
|
|||
|
|||
Quote:
Hartelijk dank, Heb ondertussen echt al veel info, ga morgen ook naar één kijken. Het gaat verbazend snel. Ja momenteel is dat nog de bedoeling, maar eerst al eens men IRS bij elkaar sprokkelen. Het motorblok zou ik maar doen omdat ik er mee naar France en Portugal wil toeren. Ik heb de 1303 versnellingsbak, en de schuine armen. De stukken om op te lassen kan ik bestellen. Ze raden aan om op zoek te gaan naar een tweedehands achteras van een T2. Toevalling iemand nog ééntje liggen? Mvg Kristof |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat moet je met de 'achteras' van een T2 als je een 1303 versnellingsbak en de 'schuine armen' (?) al hebt liggen ?? |