#1
|
||||
|
||||
1.1 loopt niet stationair??
Heb gister een nieuwe ''daily ride'' gekocht:
Vw Polo 1985 1.1 benzine De caddy zal nu binnenkort de schuur in gaan om er het eerste jaar niet meer uit te komen... flink werken geblazen. Gelijk wat vraagjes: Het gaat om een 1.1 carburateurmotortje Motortje loopt niet goed stationair... valt vaak uit en loopt onregelmatig... ook bij stoplicht valt ie vaak uit. Gister een ander benzinefilter erin gezet omdat deze helemaal vol met troep zat... tevergeefs... .. Hij zakt in toeren totdat ie net niet uitvalt en ineens gaat ie weer een heel stuk hoger lopen, dit herhaalt zich contstant. Tijdens het rijden perfect nergens last van. Vanmorgen liep ie ook even heel goed maar ineens is het weer ellende Ook zit er motorolie bij de rotor in de verdeler... die contactpunten zijn smerig.. als ik ze schoonmaak geeft het ook geen verschil... contactpuntjes zijn onlangs vernieuwd. Bougies zijn ook nieuw en carburateur schijnt korte tijd terug ook helemaal schoon gemaakt te zijn. Met een klein beetje gas of choke blijft ie lopen Het is dus niet altijd zo dat ie beroerd stationair loopt. Warm of koude motor maakt niks uit, het is geen verschil en gewoon random. Wat te doen? Grt Sander |
#2
|
||||
|
||||
valse lucht kan het wel eens zijn, lekkende vacuum slangetje misschien
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#3
|
||||
|
||||
mechanische of elektronische carb ?
|
#4
|
||||
|
||||
mechanisch GOK ik
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
Die gast waar ik m van gekocht heb had het over elektronische carburateur... maar ik geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van... maarja ik ben ook een leek op dit gebied... hoe kan ik dat precies zien dan ?
Oja vacuumslangetje heb ik al helemaal nagelopen.. is ook niks mis mee.. en anders zou ie toch altijd beroerd stationair lopen, toch? en dat is niet het geval Grt Sander |
#6
|
|||
|
|||
mischien niet goed afgesteld ?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#7
|
||||
|
||||
ik heb geen idee
|
#8
|
|||
|
|||
het zal best kunnen wezen dat hij te arm is afgesteld.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#9
|
||||
|
||||
"Ook zit er motorolie bij de rotor in de verdeler"
even de rubberen ring tussen cilinderkop en ontsteking vervangen
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
Ik zou eerst ook maar eens naar de afstelling kijken. Daar heb ik ook aardig wat problemen mee gehad, en dat leek behoorlijk op de jouwe.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#11
|
||||
|
||||
pas gekeurd toevallig? misschien C.O. te ver teruggeschroefd.
is vaak de klacht bij een auto die net gekeurd is, en daarna niet meer goed stationair draaid, of zelfs afslaat. mja, kan idd meerdere oorzaken hebben......
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#12
|
|||
|
|||
ik heb het zelfde probleem, al vanaf dat ik hem heb gekocht loopt hij zeer slecht stationair. zelf heb ik het vermoede dat het met de stationair sproeier te maken heeft. in mijn geval hebben ze al wel aan het vacuum lopen prutsen.
ik heb een foto gemaakt van het onderdeel waarvan ik denk dat het de stationair sproeier dient aan te sturen, wellicht dat iemand mij kan vertellen wat het doet en hoe het moet worden aangesloten. groet lommeonderdeel |
#13
|
|||
|
|||
Hoe stuur ik eigenlijk een foto mee?
groet |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
OK nou is het denk wel gelukt. |
#15
|
|||
|
|||
Kijk ook eens naar de rubberen carburateurvoet, deze zijn vaak uitgedroogd waardoor er valse lucht kan worden aangezogen.
Verder kan het vele oorzaken hebben. Zou eerst de gebruikelijke zaken inspecteren: bougies, kontaktpuntjes (indien van toepassing), rotor, verdelerkap, vacuumslangetjes, vervroeger-membraam stuk? ("paddestoel" op verdelerhuis)..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#16
|
||||
|
||||
idd eerst de basis ,nakijken .
zal eerder een keering zijn die vervangen dient te worden in ontstekings huis ,kontaktpunten stellen ,tijdstip stellen ,daarna carb stellen
__________________
kopbewerking ,pm |
#17
|
|||
|
|||
Past het rubberen voetje tussen de carb en spruitstuk van een 1.5 JB Golf 1 op die van een 1.1 polo?
Of lijkt dit totaal niet op elkaar... ?
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#18
|
||||
|
||||
Sander: Check je mail.
Antwoord liet even op zich wachten: ik zat in la douce denemarken
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, lijkt niet op elkaar. Die voor de Golluf is slechts een ovaal pakkingkje, die nog geen 10tje kost.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |