#1
|
|||
|
|||
Golf 4 Benzine, Maar welke motor??
Hallo,
Nieuw hier op dit forum. Sinds vorige week is mijn vorige auto er mee opgehouden. Dus ben nu op zoek naar een andere auto. Ik wil graag een golf IV. En dan een benzine. Ik heb ongeveer 2000,- te besteden. Echter weet ik nog niet echt welke motor nou goed is. Zelf denk ik aan een 1.6 motor. Omdat deze volgens mij weer zuiniger is dan een 1.8. En een 1.4 schijnt niet echt goed te zijn? Anyway ik hoop gewoon dat jullie me wat kunnen helpen en adviseren. Groet , Anne |
#2
|
|||
|
|||
1.6 8v zijn betrouwbare motoren.
1.4 16 v en 1.6 16v zou ik niet adviseren ivm olie verbruik kantelende zuigers en dergelijke... |
#3
|
|||
|
|||
1.6 8v kan ook olie verbruiken, maar is wel betrouwbaarder als de andere 2
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
||||
|
||||
gewoon een 2.3 V5 ! lekker geluidje en oer betrouwbaar! + een extra spaarrekening voor de benzinepompen
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#5
|
|||
|
|||
Jaaaaa dat zal wel haha, denk dat dat wat te gortig is voor mij.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb zelf een 2 liter blok gehad. Zou ik persoonlijk niet aanraden. Erg schadelijk met de benzine, en relatief een traag/log blok. Daarbij staan ze ook nog eens bekend als oliezuipers ( deed die van mij ook, ongeveer 1.5 liter op 5000km, maar dat vond ik wel acceptabel ). Echter heb ik er wel weinig problemen mee gehad, 240.000 op de klok en lopen als een naaimachine.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#7
|
||||
|
||||
De 1.8 20v is toch wel een goed blok? Geen ervaring zelf...
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#8
|
|||
|
|||
De 1.8 20v turbo motoren zijn sowiso goede blokken. De 2.3 v5 170pk blokken ook. De 150pk versie schijnt minder goed te zijn...
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
|||
|
|||
Jaa alleen zijn de 1.6 blokken zuiniger. Je hebt verschillende soorten 1.6 blokken. Wat is beter gewoon een 1.6 - 16 v of een 1.6 sr? Of zijn er nog betere blokken in de 1.6?
|
#10
|
|||
|
|||
1.6 sr nemen, is de beste
|
#11
|
||||
|
||||
eigen ervaring: een 1.6 16v uit 2001 of 2002 zoeken. Geen klinknagels meer in de versnellingsbakken (google anders eens versnellingsbakcode DUW), een prettig verbruik (1:15) en in bijna 100.000 alleen een EGR-klepje defect.
|
#12
|
|||
|
|||
Hebben zelf een 2.0 benzine, olie verbruik valt me mee,
Lekker rappe motor, houdt ook wel van een paar toeren. Mn zwager heeft een passat 3b vr5 station Die moet er behoorlijk aan trekken om me bij te houden bij de stoplichten, Hij heeft de 150 pk versie en vorige maand bij JD op de rollenbank geweest, Kwam nog op een mooie 143 pk Dus zegt meer over mijn motor dan over die van hem. Al met al een erg betrouwbare motor, en bij normaal rijden zit ik op 1 op 14
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#13
|
||||
|
||||
Me moeder heeft ook een golf 4 met 1.6 16v halve tank 300 km meegereden lekker zuinig en komt goed van zijn plek
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold) Opel vectra 1.6 1997 ( sold) Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold) Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold) Volkswagen kever 1972 (project) Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily |
#14
|
|||
|
|||
Waarom perse een Benzine? ik krijg al schrik als ik die naam al hoor..
Koop lekker een TDI 130pk of de 150pk versie ofzo, veel zuiniger |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat een groot deel van dit forum in Nederland woont.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#16
|
||||
|
||||
Die ASZ of ARL motoren lopen idd wel lekker, maarja wat is zuinig, met een klein beetje een sportievere rijstijl rij je gemiddeld een 750km met een tank, dan gaat er een 53Liter in..Is dus net geen 1:15
Tel daarbij de belasting eens op a 330 euro per kwartaal en vergelijk dit eens met een benzine..Denk dat je met een frisse en goed lopende 20VT goedkoper uit zal zijn, ook wel afhankelijk van het aantal km dat er gereden word. |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Je moet tegenwoordig heel wat kilometers rijden wil je de extra kosten eruit krijgen
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ik begrijp heel goed dat jullie allemaal met een Benzine rijden aangezien NL iets met diesel belasting te maken heeft? Benzine heb ik eens 1x gereden, reageert opzich wel lekker, maar de brandstof prijs aan den Esso of Shell? 1,70 per liter. kippenvel |
#19
|
||||
|
||||
Ik heb een 1.8 20v zonder turbo,
Wel een betrouwbaar ding maar lust wel een slokje! En niet echt van de plek willen als ik eerlijk ben. Veel toeren in de vijf! 1100km snelweg gereden laatst (130) en dan 1 : 11.5 Met turbo schijnt zuiniger te zijn |
#20
|
|||
|
|||
Ik heb ook nog gekeken om weer een mk4 te kopen.
Over alle benzine motoren lees je slechte dingen op internet, behalve over de 1.8 20vt. De 1.4 blokken schijnen olie te zuipen, te weinig vermogen te hebben voor wat ze mee moeten trekken, en de bakken schijnt een rampt te zijn. De 1.6 16v's schijnt ongeveer hetzelfde te zijn als de 1.4. De 1.8 20v zonder turbo schijnt te zuipen, veel toeren in de 5 te maken en ook nog eens behoorlijk traag. De 2.0 maakt ook veel toeren in de 5, en zuipen ook olie en benzine ( spreek uit ervaring ) De 2.3v5 motoren zijn ook behoorlijk schadelijk en vaak problemen met de distributie ketting. Kortom, ze hebben allemaal minpunten. Dus in feite moet je gewoon kopen wat jou fijn lijkt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |