#1
|
|||
|
|||
Golf 1 cabrio start niet meer
Zoals de titel al zegt, mijn golf 1 cabrio 1.8 start niet meer. Bij het rijden viel deze uit (zonder horten of stoten, hij smoorde gewoon) en is daarna niet meer aangeslagen. (ik wel ) Nu heb ik al het een en ander bekeken, en de conclusie is, er is geen vonk.
Nu zijn de rotor en verdeelkap vrij recentelijk vernieuwd, maar dit was toch een punt om eens te bekijken. Als ik start (tenminste, mijn collega) en ik kijk onder de kap, met de verdeelkap eraf, dan draait de rotor niet. Deze hoort toch gewoon te draaien? Is de ontsteking dan kapot? en zoja, hoe deze te verwijderen en heeft er iemand een goede liggen? Ik weet niet hoe dit aan te pakken. wie kan mij helpen? |
#2
|
||||
|
||||
Als je rotor niet draait tijdens het starten zou ik eerst eens onder de distributiekap kijken of de riem er nog wel omheen zit..
|
#3
|
|||
|
|||
De riem zit er nog overheen, dus kapotte ontsteking?
|
#4
|
|||
|
|||
Brandstofpomp ? is het een injectie als deze geen brandstof krijgt geeft hij ook geen vonk.
|
#5
|
||||
|
||||
Als de rotor niet draait geeft hij ZEKER geen vonk... Met de kap eraf starten, dan draait alles wel? Zonee, startmotor drijft de motor niet aan. Wordt het toch vreemd dat hij ineens uitviel, dan denk ik toch ontsteking. De rotor, als je die eraf trekt, zit daar dan nog een nokje aan? Anders moet het ergens in je blok zitten ben ik bang.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dan zou ik idd kijken of de tussenas wel draait of je complete ontstekingshuis eruithalen en kijken of er iets met t tandwiel is. |
#7
|
|||
|
|||
het lijkt wel of de ontsteking vastzit (wil iig niet meer draaien)
Bij het starten met het kap eraf staat de gehele tussenas van de ontsteking gewoon stil. De complete ontsteking verwijderen, is dat een kwestie van draaien/trekken? (beugeltje is al los) Deze zit nl. echt enorm vastgecorrodeerd, en ik durf niet echt de hamer er tegenaan te zetten... In de haynes manual staat gewoon "remove", die hebben vast niet een 25 jaar oude golf voor hun neus! |
#8
|
||||
|
||||
Hij zou er toch echt uit moeten kunnen! Heb je een ontsteking met hallgever (stekker met 3 pinnen) of contactpunten (1stekkertje met een groene draad)? Een beetje kloppen kan geen kwaad, ls het mis gaat heb ik in ieder geval een onsteking met contactpuntjes en ik denk ook wel eentje met hallgever...
|
#9
|
||||
|
||||
uhmm, de distributieriem kan er wel opzitten maar als hij een aantal tandjes mist dan beweegt je nokkenas idd niet.
Draait de krukaspoelie wel mee of ook niet? |
#10
|
|||
|
|||
De zuigers gaan netjes op- en neer. De krukas draait dus iig. De nokkenas is nog even lastig te zeggen, gezien de distributiekap een echt "pain in the ass" is om los te krijgen, het imbusje is namelijk dolgedraaid.
Ik heb echter bougies eruit gedraaid om te controleren op vonk. toen zag (en hoorde) je de zuiger bewegen. Moet bij het verwijderen de ontsteking rechtstandig verwijdert worden? of gedraait worden? Dan weet ik of de hamer met veel- of weinig souplesse kan worden toegepast. |
#11
|
|||
|
|||
Nou, al merr duidelijkheid?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#12
|
||||
|
||||
ontsteking kan je er "gewoon" uit trekken. Beetje wrikken en draaien en dan zou die omhoog moeten komen. Als blijkt dat de tussen as niet draait dan staat je oliepomp wss ook stil.
Eerst alle kappen verwijderen en ff laten starten en kijken welk tandwiel er wel/ niet draait. Veel succes
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
sterker nog, je kunt toch gewoon door je olievuldop in het kleppendeksel kijken
|
#15
|
|||
|
|||
Ik zou tog echt gewoon de distrubitie kap verwijderen
Eerder komt er geen duidelijkheid de ontsteking word namelijk via een tandwiel door de distributie aangedreven als het gaat om een 8v Vroeger of later zal tog de riem vervangen moeten worden en zal de kap erraf moeten dus ik zou zeggen mooi moment ervoor
__________________
Customizor motorsport |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Niet als er nog een spatplaat tussen zit.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |