Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-08-2013, 09:30
speedfreax speedfreax is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 133
Default Golf 1 cabrio start niet meer

Zoals de titel al zegt, mijn golf 1 cabrio 1.8 start niet meer. Bij het rijden viel deze uit (zonder horten of stoten, hij smoorde gewoon) en is daarna niet meer aangeslagen. (ik wel ) Nu heb ik al het een en ander bekeken, en de conclusie is, er is geen vonk.

Nu zijn de rotor en verdeelkap vrij recentelijk vernieuwd, maar dit was toch een punt om eens te bekijken. Als ik start (tenminste, mijn collega) en ik kijk onder de kap, met de verdeelkap eraf, dan draait de rotor niet.

Deze hoort toch gewoon te draaien? Is de ontsteking dan kapot? en zoja, hoe deze te verwijderen en heeft er iemand een goede liggen?

Ik weet niet hoe dit aan te pakken. wie kan mij helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 28-08-2013, 10:18
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Als je rotor niet draait tijdens het starten zou ik eerst eens onder de distributiekap kijken of de riem er nog wel omheen zit..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 28-08-2013, 14:09
speedfreax speedfreax is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 133
Default

De riem zit er nog overheen, dus kapotte ontsteking?
Reply With Quote
  #4  
Old 29-08-2013, 12:04
dakeraf dakeraf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 254
Default

Brandstofpomp ? is het een injectie als deze geen brandstof krijgt geeft hij ook geen vonk.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-08-2013, 12:08
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Als de rotor niet draait geeft hij ZEKER geen vonk... Met de kap eraf starten, dan draait alles wel? Zonee, startmotor drijft de motor niet aan. Wordt het toch vreemd dat hij ineens uitviel, dan denk ik toch ontsteking. De rotor, als je die eraf trekt, zit daar dan nog een nokje aan? Anders moet het ergens in je blok zitten ben ik bang.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-08-2013, 12:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Als de rotor niet draait geeft hij ZEKER geen vonk... Met de kap eraf starten, dan draait alles wel? Zonee, startmotor drijft de motor niet aan. Wordt het toch vreemd dat hij ineens uitviel, dan denk ik toch ontsteking. De rotor, als je die eraf trekt, zit daar dan nog een nokje aan? Anders moet het ergens in je blok zitten ben ik bang.


Dan zou ik idd kijken of de tussenas wel draait of je complete ontstekingshuis eruithalen en kijken of er iets met t tandwiel is.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 30-08-2013, 12:00
speedfreax speedfreax is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 133
Default

het lijkt wel of de ontsteking vastzit (wil iig niet meer draaien)
Bij het starten met het kap eraf staat de gehele tussenas van de ontsteking gewoon stil. De complete ontsteking verwijderen, is dat een kwestie van draaien/trekken? (beugeltje is al los) Deze zit nl. echt enorm vastgecorrodeerd, en ik durf niet echt de hamer er tegenaan te zetten...

In de haynes manual staat gewoon "remove", die hebben vast niet een 25 jaar oude golf voor hun neus!
Reply With Quote
  #8  
Old 30-08-2013, 12:23
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Hij zou er toch echt uit moeten kunnen! Heb je een ontsteking met hallgever (stekker met 3 pinnen) of contactpunten (1stekkertje met een groene draad)? Een beetje kloppen kan geen kwaad, ls het mis gaat heb ik in ieder geval een onsteking met contactpuntjes en ik denk ook wel eentje met hallgever...
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2013, 15:20
GZGII's Avatar
GZGII GZGII is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 29
Default

uhmm, de distributieriem kan er wel opzitten maar als hij een aantal tandjes mist dan beweegt je nokkenas idd niet.

Draait de krukaspoelie wel mee of ook niet?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-09-2013, 09:34
speedfreax speedfreax is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 133
Default

De zuigers gaan netjes op- en neer. De krukas draait dus iig. De nokkenas is nog even lastig te zeggen, gezien de distributiekap een echt "pain in the ass" is om los te krijgen, het imbusje is namelijk dolgedraaid.

Ik heb echter bougies eruit gedraaid om te controleren op vonk. toen zag (en hoorde) je de zuiger bewegen.

Moet bij het verwijderen de ontsteking rechtstandig verwijdert worden? of gedraait worden? Dan weet ik of de hamer met veel- of weinig souplesse kan worden toegepast.
Reply With Quote
  #11  
Old 21-10-2013, 21:14
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Nou, al merr duidelijkheid?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #12  
Old 21-10-2013, 22:48
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ontsteking kan je er "gewoon" uit trekken. Beetje wrikken en draaien en dan zou die omhoog moeten komen. Als blijkt dat de tussen as niet draait dan staat je oliepomp wss ook stil.

Eerst alle kappen verwijderen en ff laten starten en kijken welk tandwiel er wel/ niet draait.

Veel succes
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-10-2013, 23:49
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by speedfreax
De zuigers gaan netjes op- en neer. De krukas draait dus iig. De nokkenas is nog even lastig te zeggen, gezien de distributiekap een echt "pain in the ass" is om los te krijgen, het imbusje is namelijk dolgedraaid.
Of de nokkenas draait moet je toch kunnen zien als je het kleppendeksel er af haalt?
Reply With Quote
  #14  
Old 22-10-2013, 09:18
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

sterker nog, je kunt toch gewoon door je olievuldop in het kleppendeksel kijken
Reply With Quote
  #15  
Old 22-10-2013, 09:29
customizor customizor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 9
Default

Ik zou tog echt gewoon de distrubitie kap verwijderen
Eerder komt er geen duidelijkheid de ontsteking word namelijk via een tandwiel door de distributie aangedreven als het gaat om een 8v
Vroeger of later zal tog de riem vervangen moeten worden en zal de kap erraf moeten dus ik zou zeggen mooi moment ervoor
__________________
Customizor motorsport
Reply With Quote
  #16  
Old 22-10-2013, 11:47
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by staande golf
sterker nog, je kunt toch gewoon door je olievuldop in het kleppendeksel kijken


Niet als er nog een spatplaat tussen zit.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum