|
|||
|
|||
Geschakelde + gezocht voor Dashcam
Allen,
Ik ben in het bezit van een dashboard camera in m'n Golfje. Maar nu moet ik hiervan steeds de stekker in de aansteker doen bij vertrek en eruit halen als ik op plaats van bestemming ben. Dit ben ik behoorlijk zat en ik wil hem dus gewoon op contact schakelen. Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken? Ideaal is de huidige/originele aansteker niet meer te hoeven gebruiken. Misschien dat er hier iemand zit met een briljant idee! |
|
||||
|
||||
een plus wegpakken bij de zekering kast? Volgens mij zit daar een rij geschakelde en niet geschakelde aansluitingen (even meten met een multimeter) Ik zou er voor de zekerheid wel een zekering tussen zetten.
|
||||
|
||||
ik heb een verleng sigarettelug kabel gekocht, de kop afgeknipt en daar 2 schuifstekkertjes op gezet
dan in de zekeringkast ff gezocht naar een 12V verbinding (van een lege relais plaats, dacht rechts boven zit er een goeie) die ook met contact uitschakeld. daar schuif je dan die 2 stekkers in en je kan die plug dan laten liggen in het vakje voor u zekeringkast. ik had daar een MP3 speler insteken die op FM band uitzend. als je het erna niet meer nodig hebt, is het zo verwijderd
|
||||
|
||||
Onder contactslot het dikke zwart/gele draad. (Bij het Nieuw type zekeringkast en altijd even meten)
|
|
|||
|
|||
Vanaf de zekeringkast kan je ook gewoon de zwart gele kabel nemen Arnold, meestal ligt er al een stekkertje waar je het zo op kan aansluiten
|
|||
|
|||
De tip van Fcapri is wel een goede lijkt me. Ik wil hem namelijk wel graag met zekering hebben.
Dan kan ik de stekker van die dashcam ook weer gewoon in die 2e aansteker doen. Ik heb het bij m'n BMW zo gedaan: Dat zwarte kapje boven de spiegel was een paneeltje met o.a 't airbag lampje. Die heb ik helemaal leeg gehaald en daar de +/- van gebruikt Ziet er zo uit van binnen, verbinding ziet er niet netjes uit, maar dat wordt van 't weekend gesoldeerd Dan is dit het resultaat: |