#1
|
|||
|
|||
Kleurtje L97A verschillende tinten ..
Hallo iedereen !
Is er misschien iemand die me kan helpen ? Heb zelf een Mk2tje als daily, van September '87 in de kleur L97A (zilver dus). Ben laatst geweest om een lakstiftje te scoren bij de locale automaterialenzaak en zag dat in de motip catalogus een stuk of 4 verschillende tinten mogelijk zijn bij die L97A. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuw (2ehands) strak achterklepje in kleur (ik heb een klein roestpuntje erop) en wilde dus eigenlijk weten van welk bouwjaar tot welk bouwjaar een bepaalde 'tint' is geleverd. Het is misschien een domme vraag, maar ik zag tussen die lakstiftjes dat er een behoorlijk kleurverschil was in die verschillende tinten ! Wie o wie kan me hiermee helpen ? Alvast bedankt ! |
#2
|
||||
|
||||
Probeer ze eens een voor een uit op het oude tankklepje, kan je ze meteen vergelijken met de lak
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#3
|
|||
|
|||
Oeps, beetje late reactie !
Dat was idd een optie geweest, jammergenoeg heb ik niet alle lakstiften meegenomen en diegene dat ik heb meegenomen is alsnog een té donkere tint, dus zal er echt met de golf langs moeten gaan om de klep er dan naast te houden ben ik bang Of iemand moet dit toevallig weten ? Heb namelijk een achterklep op het oog van een 86'er, weet niet of die tint in '87 ook gebruikt is geworden ? |
#4
|
||||
|
||||
L97A Is van '74 tot '06 gebruikt. Daarna is de kleur het zelfde maar onder een andere naam/code
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#5
|
|||
|
|||
Thnx !
Maar hoe kan het dan dat ik toch 4 verschillende tinten L97A kon krijgen van de Motip ? En tussen die tinten zat behoorlijk wat verschil als ik eerlijk ben ! |
#6
|
|||
|
|||
Heb ik ook gehad met tornado rood..
Hierin waren ook 3 verschillende tinten,, het is nou eenmaal zo, niks aan te doen
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#7
|
||||
|
||||
de tinten zijn afhankelijk van het aantal metallic deeltjes
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#8
|
|||
|
|||
bijna elke kleur heeft verschillende tinten sommige wel 6
meestal is het de standaard tint |
#9
|
||||
|
||||
een bepaalde kleur is nooit zomaar een kleur..
zelfs in zgn RAL kleuren zit wel eens verschil.. ook heeft/had Volkswagen altijd afspraken met meerdere bandlak leveranciers.. aangezien het soms wekelijks om 1000en liters van 1 tint ging ,kon de lijn met Golfjes of Passat's de ene keer met bijv Herberts gespoten worden..de week daarop leverde bijv Glasurit.. vereiste hierin was dat de kleuren bij benadering niet afwijkten.. dwz parkeerde men toen op de fabriek 2 nieuwe auto's naast elkaar en het verschil was niet of nauwelijks zichtbaar ...dan was het goed genoeg.. daarom zijn er van vele autokleuren z.g.n variantkleuren..die door de reparatiesector gebruikt worden om al beter in de richting te komen van het resultaat dwz ,bijv een lichtere ,een gelere,een donkere,of bijv een met groffere metallic erin hoe populairder een kleur ,hoe meer men moest rotzooien om auto's te kunnen lakken in de fabriek.. van L90e-Ly3D-L97A..zijn talloze varianten ,ook van de reparatielakken.. als je echt zeker wil zijn dat de kleur 100% is moet je die bij een autolakspeciaal zaak of schadebedrijf laten 'meten'...het kan zomaar zijn dat dan een Renault kleur het beste in de buurt komt... maar dat zie je naderhand toch niet.. vroeger was ik altijd bezig met originele kleuren bij te 'tinten' als spuiter...gruwelijk veel werk..wat gelukkig niet meer hoeft en bijna ook niemand meer kan.. dus jouw L97a is niet of bijna nooit hetzelfde als van de buurman.. al liikt dat wel..dat is het niet.. plus het feit dat wanneer er al eens meer blanke lak over het zilver is gespoten de kleur alleen maar donkerder word.. loop over een willekeurige autoshow en je pakt alle bijgespoten zilvere-lichtblauwe-lichtgroene(Inarisilber ik noem maar iets)-lichtbronzen er zo tussen uit dit was en is een drama.. lang verhaal ..maar dat is het zo wel een beetje.. |
#10
|
||||
|
||||
Henry Ford had het wel slim bekeken: "De auto kan in elke gewenste kleur geleverd worden, mits die kleur zwart is.".
Ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Ford#Model_T |
#11
|
|||
|
|||
Whoopsy !
Beetje late reactie maar thnx Heinz ! Dan wacht ik zoiezo totdat ik mijn Golfje terug heb, en dan houd ik de klep er wel naast. |
#12
|
||||
|
||||
L90e heb ik op mijn Golf 2 en op basis van die kleurcode heb ik navraag gedaan bij de heuts om een stuk van mijn auto opnieuw te komen lakken, en de kleur kwam perfect over, en aangezien de lak zelf al 30 jaar oud is ben ik daarover verbaasd dus wat Heinz zei klopte in mijn geval niet.
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#13
|
||||
|
||||
daar kun je soms geluk mee hebben
ik kocht ooit in de gauwte een busje Motip l90e voor mijn type 1 GTI..ik had eenplekje in de grondverf gezet en dat MOEST gezien de algehele staat van de auto even gecamoufleerd worden het schetste mijn verbazing dat die kleur ook gewoon zeer acceptabel was.. maar ja dan nog...Uni wit is geen 2 laags zilver metallic.. ik spoot meestal van de 'probleem' kleuren zelfgemaakte kleurstalen op mijn werk die ik vervolgens archiveerde op bouwjaar en tint.. want zelfs de stalen van de lakfabrikant weken nogal eens af.. maakte niet uit of dat Sikkens of Glasurit ,Lesonal etc was.. sommige fabrikanten hadden weer andere pigmenten waardoor sommige kleuren onmogelijk te maken waren bijv Mercedes 904 donkerblauw uni..met Sikkens Autocryl kreeg je er nooit van zijn leven er die paarse gloed in..in geen miljoen jaar..werd enkel roder soms bij Glasurit was de standaard kleur in 99 gevallen uit 100 gelijk perfect.. scheelt ook dat het bijna standaard de fabriekslak was van Mercedes.. maar goed..dit verhaal word zo TE vaktechnisch speciaal.. en ik ben er (gelukkig)ook al weer te lang uit uit het schadevak.. |