Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-07-2013, 19:16
Casperk Casperk is offline
Forum Newbee

Thumbs up Nieuwe speakers+radio Polo 6N Milestone 1999

Beste mede VW Polo eigenaren,

Ik heb een week geleden een VW polo aangeschaft uit 99, en hier zat nog een cassette speler in (van een oud mannetje geweest ) Nu wil ik deze gaan vervangen door een wat modernere versie met usb functie, cd's gebruik ik toch niet meer. Radio heb ik al uitgekozen, zit nu alleen te dubben over welke maat speakers ik nou nodig heb, ik zie veel verschillende berichten en niet echt goede resultaten in de zoekmachines.

Mijn uitvoering is een milestone en heb bovenop mijn dashboard 2 speakers en bij de deuren zijn ook nog eens 2 speakers geplaatst. Nu wil ik graag weten welke maat ik nodig heb. Ik las ergens 16cm voor de deurspeakers, maar wil dit graag eest bevestigd hebben .

De speakers die ik op het oog had: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...idspreker-16-cm
en de radio: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...02-autoradio-SD

Alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 15-07-2013, 19:30
Jordy6N Jordy6N is offline
Forum Regular

In je dashboard is 10cm je moet vaak alleen even de pinnetjes waarmee je ze normaal vastschroef even buingen of weghalen en deur is idd 16 cm
Reply With Quote
Old 16-07-2013, 01:48
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to The_Maxx

Officieel: 16,5cm deuren, 8,7cm dash. 10cm past ook, mits je idd alle bevestigingsbeugeltjes eraf haalt of wegbuigt.(kan zijn dat je ook iets moet aanpassen in het rooster)
Beste is een composetje, zoals je al op het oog hebt.
Alleen de tweeters moet je dan even een beugeltje voor maken of de originele behuizing aanpassen zodat het daar in past. Beugeltje is vrij makkelijk en snel gemaakt van een strip aluminium van de bouwmarkt, een staalboor, ijzerzaagje(of slijpschijf) en bankschroef.
Schroeven zitten meestal bijgeleverd, aangezien je daar maar een deel van nodig hebt (originelen zijn her te gebruiken) kun je die dus ook elders voor gebruiken.

Valt me alleen net op dat het composetje in je link niet plug and play is in de deuren. Er zitten 2 nokjes in de houders.
Ik kwam hier ook pas achter bij montage, gelukkig zaten in mijn composet wel de uitspraringen voor die nokjes, dus ze pasten wel gelijk (moest ze alleen draaien)
Bij andere setjes zul je dus of die nokjes moeten wegsnijden/vijlen (al denk ik dat je dan de deurpanelen los moet gaan halen)

Ben toevallig kort geleden ook van radio gewisseld. Vorige en huidige hebben geen cd speler. Vorige is een caliber MCD 065. Mocht je interesse hebben

Last edited by The_Maxx : 16-07-2013 at 01:52.
Reply With Quote
Old 16-07-2013, 09:30
dubber dubber is offline
Forum Regular

10 en 16 cm en inderdaad compo setje.
alleen voor de radio zou ik sterk adviseren een te nemen van een bekend merk.
eventueel gebruikt.
dus merken als clarion, alpine, kenwood, pioneer, etc.
budget radios gaan vaak stuk en hebben een echt slechte geluidskwaliteit.
dat is gewoon zonde om daarvoor je speakers te veranderen.
over de compo.
die heeft een titanium tweeter en klinkt dus vermoedelijk behoorlijk vel.
ik zou de pioneer ts-g of ts-a nemen of de helix dark blue compo.
die laatste kost rond de 70 euro maar voor wat je krijgt is dat een koopje.
bij andere merken betaal je minimaal 150 euro voor dezelfde klank.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules