Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-07-2013, 09:19
Robert vd Berg Robert vd Berg is offline
Forum Newbee

Default Robert's '83-er Polo Mk2 GT

Toch maar eens tijd om hier ook een project topic te openen.
Al die mooie foto's blijven maar lang komen op facebook, en daar moet ik straks ook tussen staan als de auto klaar is
Heb de Polo in Januari aangeschaft, met nog nét geen ton op de klok. Papierwerk erbij om het aan te tonen, en de prijs was gelukkig ook erg interessant. Enige wat een beetje jammer was, was dat de auto erg slecht liep, en in slechte staat was. Water stond in de achterbank, alles stonk, stoelen doorgezeten, deurpanelen stuk, paar beste deuken en roestplekken (ook bij het glaswerk ), elektronica klopte geen bal van, kortom eigenlijk deed niets wat het moest doen.

Ik zal niet het volledige verhaal gaan houden, want dan ben ik nog wel even zoet, maar dit is er tot nu toe aan gedaan:
  • Onderblok is uit mekaar geweest, en netjes schoon gemaakt en verjongd.
    Oude 4-bak verwisseld voor een gereviseerde ATV 5-bak.
    Bodem is helemaal ontroest en in de ünterbodenschutz gezet.
    Voorschermen zijn verwisseld voor roestvrije, en alle randen omgeklopt.
    Koni 80/60 verlaagd.
    Rondom alles uitgedeukt en ontroest, ook de ruiten zijn er allemaal uit geweest.
    Audio ingebouwd, composet in de deuren, en subje in de reserveband-bak.
    Stoelen zijn eruit geweest, bekleding gewassen, en over nieuwere stoelen getrokken.

Nu ligt alles al klaar om de auto overnieuw in kleur te zetten. (deze ga ik nog niet verklappen!). BBS-jes zijn te koop, ATS Cupjes moeten even gericht en afgedraaid worden. Motorfietscarbs met zelfgemaakt spruitstuk ligt ook al op de plank, en ik hoop met een paar weekjes ook nog een bewerkte kop met 316/316 nokkenas te kunnen ophalen. Met schrick alles erin .
Dus dat moet allemaal wel leuk gaan worden.

Hierbij nog de plaatjes bij de praatjes netjes in chronologische volgorde:

Whaha laden van de pagina duurt een eeuwigheid met al die foto's
Maar goed, ik hoop dat jullie een beetje kunnen waarderen wat ik doe, en ik zal vanaf nu mooi een beetje blijven updaten. Hopelijk kan ik snel wat mooiere foto's laten zien!

Adios Amigos,
Robert
Reply With Quote
Reply

Posting Rules