#1
|
|||
|
|||
Golf 3 Gti motor in Golf 2 1.6 uit '88 kabelboom probleem
Hallo,
Ik heb een golf 3 Gti 2.0 2E motor ingebouwd in een golf 2 1.6 carburateur. Nu heb ik een half verknipte golf 3 kabelboom erbij(digifant motorcomputer heb ik er ook bij), maar hier kom ik niet echt uit. Is er ook een andere manier om de motor aan de praat te krijgen? Ik heb het oude type zekeringskast. Kan ik bijvoorbeeld geen kabelboom van een golf 2 gti gebruiken? Die ik dan zo op de zekeringskast kan pluggen? Het gaat hier om een crossauto dus ik hij moet alleen maar lopen, ik hoef voor de rest geen signalen op mijn teller te krijgen van kvs, olie enz. |
#2
|
||||
|
||||
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, ik ga nu zelf in mijn Jetta van een 1.8 PF motor naar 2.0 2E.. Dus ik heb er al een kabelboom met Digifant in zitten..
Zou een hoop werk schelen
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#3
|
||||
|
||||
Nee. Een pf kabelboom kan je niet gebruiken.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#4
|
|||
|
|||
zijn er andere oplossingen jeff? Ik wil de kabels van de 2E motorkabelboom ook wel aan de oude zekeringkast solderen maar dat zijn wel een stuk of 20 kabels. Ik heb geen flauw idee welke aan welke moet. Ik weet dat je het schema erbij moet pakken maar daar kom ik nog niet helemaal uit...
|
#5
|
||||
|
||||
Als hij enkel moet lopen dan zijn het iets van 7 draden.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
||||
|
||||
ik heb de schemas niet bekeken maar denk dat je met een relais 80 en een relais 30 voor de ecu deze zo aan de loop kan krijgen. Maar ik heb me niet in de schemas verdiept.
|
#7
|
|||
|
|||
Johan relais 30 is toch voor de benzinepomp of niet. En 80 is dat je startrelais. Zou hij ook willen lopen zonder de relais en dat ik de opvoerpomp zelf bekrachtigd dmv een schakelaar op het dashboard?
|
#8
|
||||
|
||||
Ik heb die van mij met dexe 2 relais aan de praat gekregen. En waarschijnlijk zal dit niet veel anders zijn. Maar dat zeg ik, geen schemas ingekeken.
|
#9
|
||||
|
||||
Het relais voor de voeding van de mpu heeft een schakeling die kijkt of de toerentalpuls aanwezig is. Is deze aanwezig dan blijft je motor draaien en blijft de benzinepomp-relais bekrachtigd. Stel je krijgt aanrijding. Je motor stopt ermee. Het mpu relais en ook het relais van de benzinepomp. De pomp draait niet meer kan dus geen benzine meer oppompen. Bij een breuk van de benzineleiding spuit er dus geen benzine over de warme motor.
De relais blijven gebruiken is een veilige gedachte.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |