Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-06-2013, 17:13
jordivdvechte jordivdvechte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 11
Default Golf 3 Gti motor in Golf 2 1.6 uit '88 kabelboom probleem

Hallo,

Ik heb een golf 3 Gti 2.0 2E motor ingebouwd in een golf 2 1.6 carburateur. Nu heb ik een half verknipte golf 3 kabelboom erbij(digifant motorcomputer heb ik er ook bij), maar hier kom ik niet echt uit. Is er ook een andere manier om de motor aan de praat te krijgen? Ik heb het oude type zekeringskast. Kan ik bijvoorbeeld geen kabelboom van een golf 2 gti gebruiken? Die ik dan zo op de zekeringskast kan pluggen? Het gaat hier om een crossauto dus ik hij moet alleen maar lopen, ik hoef voor de rest geen signalen op mijn teller te krijgen van kvs, olie enz.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-06-2013, 17:22
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, ik ga nu zelf in mijn Jetta van een 1.8 PF motor naar 2.0 2E.. Dus ik heb er al een kabelboom met Digifant in zitten..

Zou een hoop werk schelen
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #3  
Old 29-06-2013, 17:39
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Nee. Een pf kabelboom kan je niet gebruiken.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #4  
Old 29-06-2013, 18:12
jordivdvechte jordivdvechte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 11
Default

zijn er andere oplossingen jeff? Ik wil de kabels van de 2E motorkabelboom ook wel aan de oude zekeringkast solderen maar dat zijn wel een stuk of 20 kabels. Ik heb geen flauw idee welke aan welke moet. Ik weet dat je het schema erbij moet pakken maar daar kom ik nog niet helemaal uit...
Reply With Quote
  #5  
Old 29-06-2013, 18:19
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Als hij enkel moet lopen dan zijn het iets van 7 draden.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #6  
Old 29-06-2013, 18:37
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

ik heb de schemas niet bekeken maar denk dat je met een relais 80 en een relais 30 voor de ecu deze zo aan de loop kan krijgen. Maar ik heb me niet in de schemas verdiept.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #7  
Old 29-06-2013, 19:03
jordivdvechte jordivdvechte is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 11
Default

Johan relais 30 is toch voor de benzinepomp of niet. En 80 is dat je startrelais. Zou hij ook willen lopen zonder de relais en dat ik de opvoerpomp zelf bekrachtigd dmv een schakelaar op het dashboard?
Reply With Quote
  #8  
Old 29-06-2013, 19:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Ik heb die van mij met dexe 2 relais aan de praat gekregen. En waarschijnlijk zal dit niet veel anders zijn. Maar dat zeg ik, geen schemas ingekeken.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 29-06-2013, 19:53
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Het relais voor de voeding van de mpu heeft een schakeling die kijkt of de toerentalpuls aanwezig is. Is deze aanwezig dan blijft je motor draaien en blijft de benzinepomp-relais bekrachtigd. Stel je krijgt aanrijding. Je motor stopt ermee. Het mpu relais en ook het relais van de benzinepomp. De pomp draait niet meer kan dus geen benzine meer oppompen. Bij een breuk van de benzineleiding spuit er dus geen benzine over de warme motor.
De relais blijven gebruiken is een veilige gedachte.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum