#1
|
|||
|
|||
Corrosie in de cilinder en op de kop??
Hallo,
Omdat er water uit de uitlaat kwam en de motor snel warm werd dacht ik in eerste instantie dat de koppakking kapot was, er zat ook olie bij de koelvloeistof. De kop is er inmiddels afgeschroefd en de koppakking is niet gescheurd of op een andere manier kapot. De kop ziet er ook nog goed uit. Echter kwam ik iets anders tegen: Het lijkt op corrosie of iets dergelijks, maar dat moet er water bij komen. Ik vraag me af hoe dit er dan moet komen, denk zelf aan een klein scheurtje in de cilinder? Dit is maar in 1 cilinder te zien, de andere 3 zijn nog in goede staat Heeft iemand hier ervaringen mee of weet misschien wat de oorzaak kan zijn? Alvast bedankt!! |
#2
|
||||
|
||||
Is er schade aan de zuiger trouwens?
Maak de boel eens goed schoon , dan zie je al beter wat er aan de hand is. Lijkt toch ook wel dat er vocht bij is gekomen trouwens via de koppakking of misschien de kop lek ? Last edited by Kevert : 05-06-2013 at 21:34. |
#3
|
||||
|
||||
Ik weet niet welk type motor het is. Maar het lijkt mij dat de kop gescheurd is
|
#4
|
|||
|
|||
De zuiger lijkt nog goed. Schoonmaken was sowieso de volgende stap.
Hoe kan ik testen als de kop kapot is? |
#5
|
||||
|
||||
Even bij een motoren revisie bedrijf langs gaan en laten afpersen, dan weet je meteen wat er aan de hand is.
|