#1
|
|||
|
|||
Deuk in het dak springt er steeds opnieuw in
Hallo,
Ik ben bezig met het in orde maken van een 1300 bezine golf 2. Het gaat over het algemeen voorspoedig, echter loop ik tegen een probleem aan. Er zit een grote deuk in het dak (waarschijnlijk is er ooit een bal op gekomen ofzo), als ik deze deuk eruit duw springt die direct weer terug. Het lijkt wel als de spanning het metaal is of iets in die richting. Heeft iemand hier ervaring mee en enig idee om dit te verhelpen? Mijn idee is om een brede stevige strip over de hele lengte te bevestigen die de deuk omhoog duwt en houdt. Graag jullie ideeën en reactie en alvast bedankt voor de moeite om na te denken! |
#2
|
||||
|
||||
door die deuk is het metaal uitgerokken. jij kan die deuk wel terugduwen, maar dan heb je meer metaal dan er ruimte is, dus de plaat springt terug.
wat je moet doen is de plaat doen krimpen (techniek van een carossier) door rondom de deuk te beginnen hameren met een tas erachter en zo met cirkels naar binnenkomen. je kan eens eens proberen met de haardroger truk (laat goed warm maken met haardroger en dan koelen met C02). tal van filmpjes op internet te zien, maar of dit echt werkt
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#3
|
||||
|
||||
Zo van een stukje platte text is het lastig te zeggen hoe en wat,
Ook zou ik vanaf hier, en zonder het gezien te hebben niet direct een hamer en tas adviseren.Dan moet je namelijk ook spuiten. Meestal is een deuk door een bal i.o.d. goed te herstellen zonder spuitwerk Maar al ik het zo lees, zou toch proberen zonder hamer en tas de deur er uit te krijgen Het plaatwerk is idd wat opgerekt waardoor je plaatselijk te veel materiaal hebt Plaats eens een foto. Vraag anders een uitdeuk zonder spuiten man
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb al advies gevraagd aan een deukendokter, deze zei dat de deuk er niet uit te krijgen is. Zijn oplossing was om een of andere versteviging onder het dak, waar de deuk zit, aan te brengen.
Ik zal vanmiddag een foto plaatsen, dan wordt het hopelijk een stukje duidelijker. |
#5
|
||||
|
||||
Deuk terug duwen en dan stevige strip erin/tegen aan kitten zodat die niet meer terug kan buigen , is idd rek in het plaat werk.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik ga uit van een dak zonder sunroof en dan ergens in het midden (dus een enigzinds vlakke plaat)
Dan idd deuk er uit duwen en warmstoken en koelen (VEEL en goed opgevroren ijs is ook goed) let wel op dat het warmstoken en koelen niet zo goed is voor je lak en je bent al snel te warm,,Ik bedoel als je het ziet ben je al veel te laat en moet je als nog spuiten Mits het goed gedaan wordt werkt dit wel Het is wel zo dat de spanning zo vermindert wordt dat je dak weer bol blijft staan maar het wordt nooit meer zo sterk als het geweest is dus ik zou de deuk er uit duwen paar keer warm/koud en alsnog een versteviging maken met een strip of zo want bij de eerste de beste wasstraat mag je weer opnieuw beginnen Lijmen of plakken is niet eenvoudig met een pot bison te doen,,,laat je ff goed informeren dat je lijm koopt die goed tegen kou ÉN hitte kan Het metaal kan ontzettend warm worden in de zon en met nachtvorst ook weer heel koud Het stevigste is als je een strip neemt die zo veel te lang is dat ie onder spanning (zonder lijm) tegen je dak duwt en de lijm dan eigenlijk fungeert als demping tegen evt klapperen of andere bijgeluiden én om extra vast te blijven zitten uiteraard Als je dan toch bezig bent en indien het mogenlijk is twee strippen als een kruis in het hart van de buts is uiteraard het aller stevigste veel succes er mee |
#7
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle tips!
De foto is zeer onduidelijk, dus ik plaats deze niet. Ik ga het proberen met een aantal strips, hoe ik deze bevestig mag de tijd uitwijzen. |
#8
|
||||
|
||||
Deuk terugdrukken en er een mat polyester tegenaan plakken?
Zodra dit goed vast zit springt hij niet terug.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#9
|
||||
|
||||
Origineel heeft het dak ook twee dwarsstrips.
Eentje extra halen op de sloop en tussen de andere proppen en vast tacken
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#10
|
|||
|
|||
Het probleem is opgelost, tussen de dwarsstrips die het dak verstevigen heb ik stukjes triplex gemonteerd. De deuken zijn eruit en de triplex houdt de spanning op het dak.
|