![]() |
|
||||
|
||||
![]() die white wall paint werkt op zich redelijk (als je banden maar ouder als een jaar zijn en niet laag profiel zijn want dan flext de zijkant te veel en gaat het bladderen). mijn voorbanden voldoen niet aan die 2 criteria, dus op ziek naar een andere oplossing. heb nu van die RVS ringen waar white wall ringen aan vast zitten. het spul kwam gister binnen en ik heb er gelijk eentje op de bus gezet. er af halen ging echt moeilijk, terwijl ik juist bang was dat ze er af zouden vallen. de white walls zet je met clipjes vast, daardoor staan ze mooi haaks op de RVS rand en dan zit er nog een speciale ring bij die beschadigingen aan je sidewall moet voorkomen.
na het passen gelijk de mooi blinkende RVS ringen met schuurpapier en een rooie spuitbus onderhanden genomen. ze zijn nu dezelfde kleur als de velgen. enige probleempje was het feit dat de geverfde beige walls bijna 1 cm breeder zijn dan die nieuwe. dus anderhalf uur met een schuurpapiertje in de weer geweest om dat er weer af te halen! ik voel me net karate kid (wax on, wax off). die achterbanden komen eind volgende week wel (ze zijn nu toch ook al redelijk mooi wit). vanavond de boel monteren en wat foto's maken
|
||||
|
||||
![]() Ben errug benieuwd naar deze white walls!
|
|
||||
|
||||
![]() wat meer info http://www.paruzzi.com/nl/store/?nr=2488&foto=2488
|
||||
|
||||
![]() Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet, heb je er foto's van?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En ze passen dus goed op de smart bandjes? |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb die opzet ringen in november vorig jaar aangeschaft.
Eigenlijk wilde ik echte white walls maar dat maakte m'n bus een paar cm hoger en dan zou ie niet meer in m'n garage passen (Nee, ik heb geen plannen om de bus te verlagen). Hoewel ze te duur zijn voor wat het voorstelt ben ik er wel tevreden over: ![]() Ik had ze d'r van het weekend in Budel ook op zitten. |
|
|||
|
|||
![]() Aantal:
product nummer : 00002488 categorie : 34 Band ringen (wit) A-kwaliteit 4 stuks 10/52» (15 inch) € 164.25 oef, dat is ff schrikken zeg, maar het ziet er goed uit. wanneer het schip met geld een keer besluit bij mij aan te leggen, ga ik er zeker over nadenken, nee ik ga ze dan zeker kopen, maar nu even niet! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wij hebben ze er ook opzitten. Vind het wel een hele nette set:
![]() Maar hoe maak je ze schoon??? Kan je rvs ook gewoon met een brillo aanpakken, of sloop je ze dan helemaal???
|
||||
|
||||
![]() Sorry, ik ben een leek....Hoe werkt dat eigenlijk met die white walls?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb er 175/55 onder liggen. die had ik eerst tot aan het randje van de zijwand geverfd, van die laag moest ik nu aan beide kanten bijna 1 cm weer weg schuren omdat ze onder de witte ring van deze set uit zouden komen. ik denk dat je met een 145er (wat heb jij er op zitten?) er net mee weg komt
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ben benieuwd hoe het staan Pim, maar die achtersten moeten ook even natuurlijk, voor en achter versch. is geen potje natuurlijk ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
vroegha zaten er witte stukken in de band mee gegoten. die zijn nu echter moeilijk te krijgen, diagonaal banden zijn er in bepaalde maten nog wel en een beperkt aantal radiaal banden. maar in laag profiel is er niks te krijgen. de meeste gebruikte oplossing was het gebruikt van white wall inserts. dit is een wit plastic ring die je tussen de band en velg inklemt (de druk v/d band houdt hem op zijn plaats). deze dinge flapperen tijdens het rijden nogal en dat kan dus to slijtage van de zijwand v/d band lijden. komt nog eens bij dat veel laag profiel bandjes een beveiliingslip voor de velgrand hebben, dan gaat deze oplossing niet werken. de set die ik nu heb is een RVS sierrand die je in de velg klemt (zit echt goed vast). daar zet je dan een witte rand met klemmetjes aan vast (dat hij mooi haaks blijft staan) en tegen het insluiten is er nog een speciale zwarte rand die je weer achter het geheel doet.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het kleurverschil tussen de nieuwe ringen en wat er nu achterop zit in miniem (of toch veel minder dan het verschil tussen wat er nu van voor op zit). het terug zwart maken is nogal een k.u.t. klusje. geen idee of ik daar vanavond nog aan toe kom
|
||||
|
||||
![]() Quote:
RVS krast heel snel goed mee opletten dus niet met een schuursponsje of iets dergelijks erop! |
|
||||
|
||||
![]() ik heb ze gister zo uit de doos (bling bling) gelijk met schuurpapier bewerkt
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb er idd 145-ers onderliggen...ben benieuwd. Eerst maar ff verhuizen, voordat ik weer busspul ga kopen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() MaRk: over busspul gesproken: Nogmaals bedankt voor de 2 bus spiegels.
Ik vraag me nogal of hoe ik de spiegel zonder "bevestigings onderdeeltje" aan m'n spiegelarm krijg... Op de Budel onderdelenmarkt kon niemand mijn helpen. :frown: Ik weet niet of 's bij olifantoren zo hoort maar het lijken verschillende bevestingsmethodes te zijn. Aangezien ik de foto van je bus (gemaakt bij K&K) heb gezien niet het voor mij ontbrekende onderdeeltje toch nog ergens zijn, toch? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vast en zeker wel, ga komende twee weken verhuizen dus alles ligt overal en nergens, ga het vast tegenkomen!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik verhuis half augustus (Ja, tijdens Spa ![]() |
|
||||
|
||||
![]() je moet wel effe flink duwen, maar dan zitten ze ook goed vast!
ik weet niet of ze op 145ers goed blijven zitten, nu zie ik ze al een beetje bewegen omdat de zijwand iets opbolt zodra hij contact met de straat maakt ook nog effe mijn interieur gepimpt. het is nog maar een tijdlijke oplossing met veiligheids spelden, maar het ziet er in ieder geval al wel leuk uit