#1
|
||||
|
||||
Spucknapf stuur met kuren??
Heb jij ook een spucknapf stuur waarvan de dop er steeds afspringt, alle pinnetjes zijn afgebroken of de claxon steeds blijft hangen?
Ik kan ze voor je maken! Van de reparatie werkzaamheden staat hieronder een gedetailleerde beschrijving van hoe ik hem zal repareren. Voor 40E kun je mij je claxondop toesturen, en krijg je hem volledig hersteld weer terug. Dus met 4 nieuwe pinnetjes (ookal is er wellicht maar 1 stuk, zal ik de rest preventief vervangen, tenzij je natuurlijk liever hebt dat ik de originele laat zitten), eventuele ontbrekende veertjes worden weer aangevuld en mocht de contactstrip beschadigd zijn of in zijn geheel ontbreken, wordt ook deze gerepareerd. Dit is dus een voorbeeld van een stuur dat ik had liggen. Zo begon ik: Eerst werdt de contactstrip nagemaakt uit een plaat koper. De serie verhogingen die als contactpunten dienen worden er ook opgesoldeerd. Hiervoor zijn messing sprijkerkopjes gebruikt. (De onderste is het origineel dat als mal heeft gediend, de bovenste is door mij gemaakt): En hier zit de strip er weer terug op: En dan komt het belangrijkste, de pinnetjes (in dit geval maar één). Hier is hij eruit verwijderd en heb is met een speciale boor het oppervlak perfect recht gemaakt zodat het het nieuwe pinntje goed zal dragen. Het pinnetje wordt vast gelijmd en daarbovenop nog eens bevestigd met een klein schroefje dat wordt verzonken in het kunststof (zodat je er niks van ziet wanneer de rubber hoes er terug overheen steekt): Dan zit het pinnetje er weer op: En de complete dop weer helemaal in orde: Netjes aan te sluiten: Niks aan te zien: Het stuur zit dus weer in elkaar en werkt perfect. Er is niks aan te zien, niks aan te merken. Totdat je de dop eraf neemt allicht, dan zie je dat er een wit pinnetje tussen zit: Contact kan via pb, mail (gewoon via vf) of telefoon: nul zes-43453571. MVG, Rik Last edited by Barn171 : 29-07-2013 at 22:24. |
#2
|
|||
|
|||
Doe je netjes Mijn Spucknapf heeft ook 1 afgebroken pinnetjes, dus misschien neem ik binnenkort contact met je op. Een vraag wat betreft het preventief vervangen van de overige, is de manier waarop jij de pinnetjes terugplaatst ongeveer gelijk aan origineel? Niet dat ze er binnen 2 jaar weer afvliegen en dat ik dan helemaal geen pinnetjes meer heb
Edit: Uit welke regio kom je trouwens? |
#3
|
|||
|
|||
Super gaaf gedaan!
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
De pinnetjes worden gelijmd met zeer goede lijm (Ik heb er ook de hoedenplank koortjes mee gelijmd van een golf 1, die las heeft nooit meer losgelaten, wel is een van de koortjes een paar millimeter boven de las opnieuw gescheurd. Goede lijm dus!) Omdat de pinnetjes wat zwaarder belast (kunnen) worden zet ik ze voor de zekerheid ook nog eens vast met een klein parkertje, met andere worden: knappe jongen als jij ze er nog heel vanaf krijgt! haha Nog even voor de duidelijkheid, die parkertjes zitten onder de hoes van de claxondop, je ziet ze dus niet zitten. Omdat ik er gebruik met een verzonken kop, voel je ze niet eens door de rubberen hoes. Het preventief vervangen doe ik omdat de originele pinnetjes niet gegarandeerd heel zullen blijven, mijn pinnetjes wel. Deze zijn van een enorm slijtvaste witte kunststof. Ik kom uit Eindhoven. Last edited by Barn171 : 17-05-2013 at 11:24. |
#5
|
||||
|
||||
Mag ik heel brutaal zijn en vragen waar je die pinnetjes vandaan hebt?
|
#6
|
||||
|
||||
Heb je niet een Spucknapf liggen voor verkoop?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ja hoor, dat mag je vragen. Ik heb ze speciaal laten maken voor dit doel. Dat was de moeite omdat de stuurtjes hun waarde toch wel hebben. Quote:
Ja, je kunt die vanop de foto's hierboven overnemen. Neem maar ff contact op met me voor de details enzo. |
#8
|
||||
|
||||
Pinnetjes laten printen?
|
#9
|
||||
|
||||
Ja, en ik kan ze schieten ook! HAHAHAAHAHA
|
#10
|
|||
|
|||
Woh, netjes! Mijn pinnetjes zijn nog heel, maar mocht dat ooit mis gaan, weet ik je te vinden. Super!
|
#11
|
||||
|
||||
Stuurtje is onderweg Rik
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Die pinnetjes, 4 stuks naar mij opsturen, doe je dat ook?
|
#13
|
||||
|
||||
Nou ja, als ik daaraan begin moet ik ze aan iedereen gaan verkopen. Dan zijn de balletjes voor mij ook uit soep, snap je? Dus nee, daar begin ik niet aan.
|
#14
|
||||
|
||||
Daar heb je een punt, soep zonder ballen is niet te pruimen... Allicht mijn oude pinnetjes reanimeren, misschien zie je me wel verschijnen
|
#15
|
||||
|
||||
Oude pinnetjes kun je wel repareren, maar dan kun je twee keer op de dop duwen voordat het gelijk weer uit elkaar springt. Dat is omdat bij het afbreken zo'n pinnetje weg buigt en dus geen fatsoenlijk oppervlak achterlaat waarop je hem kunt lijmen. En behalve dat, een lijm vinden die op zo'n klein oppervlak de relatief grote kracht kan houden, is echt niet makkelijk.
Ik zie je wel verschijnen haha |
#16
|
||||
|
||||
Hoelang neemt die reparatie in beslag?
Eventueel mogelijk om langs te komen en hierop te wachten? Doet dit nog iets voor de prijs aangezien er niets verzonden hoeft te worden?
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#17
|
||||
|
||||
De mijnen is trouwens binnen ziet er allemaal weer goed uit toet toet
Bedankt
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ik trek er normaal een week voor uit, het is namelijk heel precies werk, komt echt nauw. Levertijd ligt ook aan hoe druk ik het heb, als ik een paar uur achtereen vrij heb, kun je hem binnen twee of drie dagen al weer terug verwachten. Zelf het stuur komen brengen mag natuurlijk ook, maar wachten gaat hem dus niet worden. Ik ben ook niet goedkoper als je hem brengt. € 40 euro klinkt misschien veel, maar de kostprijs van die pinnetjes is toch relatief hoog en als ik uurloon zou rekenen... Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
Om weer even onder de aandacht te brengen:
Dit waren er drie van de zeven die ik er nu heb gerepareerd. [Waarvan een bruine ] Ik heb nu nog voor 1 claxondop pinnetjes liggen, vier stuks dus, voordat ik weer nieuwe ga moeten "bestellen". Ik heb mij inmiddels een serieus overschot aan spucknapfs gekocht, dus ik kan er nog wel een paar missen: Laat maar weten als je interesse hebt. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
BTW, misschien handig om je vraagprijs bij de sturen te zetten?!
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |