#1
|
|||
|
|||
golf 2 veren vervangen?
ik heb verlagingsveren gekocht alleen de spiralen. nu zou ik deze zelf willen vervangen maar hoe moet ik te werk gaan en moet hij erna uitgelijnd worden of niet? iemand met ervaring, goede tips of raad?
mvg |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou m wel laten lijnen. Je moet nl. De hele poot loshebben en een paar mm heb je zo.
Achter is makkelijk. Gewoon loshalen bovenin en onderin en de nieuwe veer erop zetten. Zou wel 2nieuwe schotels aanschaffen just in case omdat ze vaak rot zijn. Erg jamner als je daar achter komt als alles los ligt en je de oude er weer op moet knoeien. Vooraan ook gewoon loshalen alleen moet je ivm de spanning die erop staat verenklemmen gebruiken. |
#3
|
|||
|
|||
Uitlijnen is wel verstandig, monteren valt wel mee.
Je moet wel gereedschap hebben voor de veren en meen ik ook voor de moer maar ik kan me in het laatste vergissen. Hoeveel gaat hij verlaagd worden ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
vooraan 60mm achteraan 40mm mvg |
#5
|
|||
|
|||
PAS OP!
Ga alsjeblieft niet zomaar wat doen met die veren voor. je zal niet de eerste zijn die naar het ziekenhuis afgevoerd wordt met interne bloedingen omdat je dacht het wel ff zelf te doen. Doe het alleen als je weet waar je mee bezig bent en als je goede veerspanners hebt. Kijk even of er iemand in je buurt zit die weet wat ie doet. Veren voor vervangen betekent uitlijnen, tenzij je de fusee eraan laat zitten. De moer bovenop de veer heeft twee inkepingen en daar is een speciale dop voor. Mocht je omgeving Delft wonen, dan kan je bij me langskomen en help ik je. |
#6
|
||||
|
||||
idd denk eerst ff na voor je dit gaat doen, oke het is geen rocketsience maar als je een klap van een gespannen veer krijgt zul je toch ff moeten bekomen.
Ik heb ooit de moer die eriop zit door men ouders hun garagepoort geschoten toen de veerklem het begaf Eerst en vooral moet je de veerpoot onder de auto uithalen. Dan span ik de poot in een bankschroef en span ik de veer op dmv veerspanner/veerklem. Dan kan je bovenste veerschotel eraf gedraaid worden. Is een moer die eruit ziet als een buisje met bovenaan 2 inkepingen in. Hier heb je in principe speciaal gereedschap nodig maar ik gebruik altijd een punttang. Wanneer de schotel eraf is kan je de geklemde veer eraf halen. Rustig je veerklem ontspannen. Dan kan je de nieuwe veer opspannen en over de poot plaatsen, goed kijken dat je veer goed in de onderste schotel zit Dan de bovenste schotel er terug op en je veerklem ontspannen zodat je veer netjes op zen plaats komt te zitten. LET OP het rubber dat tegen je bovenste veerschotel zit. Deze moeten goed zitten anders zit je veer scheef. Daarna alles terug on,der de wagen en laten uitlijnen. Hopelijk is het een beetje duidelijk. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
De veren staan nauwelijks onder spanning als je zel los haalt. Je eigen gewicht er op is al voldoende om hem veilig te demonteren. Als je jezelf kan verwonden met een veer van een MK2 ben je naar mijn idee een hele knappe jongen. Wellicht is werken MET veerspanners nog wel gevaarlijker. Ik heb dit al vaker mogen de- en monteren zonder veerspanners.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb mijn veren toch echt met een veerspanner moeten doen.
Zonder was echt niet te doen.. |
#9
|
|||
|
|||
@Dexter: GAST, stop alsjeblieft met posten, je hebt echt geen idee wat je zegt. Veren van een golf 2 voor met de hand vervangen is vragen om gewond raken en met opmerkingen zoals de jouwe aan een leek is zoiets als iemand zelf verwonden.
Achter kan inderdaad eventueel zonder spanner, maar voor moet je niet aan beginnen. Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. |
#10
|
|||
|
|||
Waar kom je vandaan? Misschien dat een van ons (met veerspanner) in je buurt woont
|
#11
|
||||
|
||||
Vooral als er een originele veer in zit dan heb je ze echt nodig.
|
#12
|
||||
|
||||
met vaste verlagings veren ook. Bij een schroefset kun je evt. de spanning er af halen door de ringen naar benden te draaien.
|
#13
|
|||
|
|||
Hallo,
Je hebt dus een 60mm - 40mm veren? en hoe gaan je originele dempers dat uithouden dan? voor zo ver ik weet werd er altijd gezegd dat dit problemen kan zorgen en demper slijtage is, groetjes |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad, ook grote kans dat de veer los komt te liggen icm de orginele demper. Dus ook nog eens afkeur .
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#15
|
||||
|
||||
ff over het wel of niet gebruiken van veerspanners.
Het KAN zonder veerspanners, ik heb dit ook al wel eens gedaan. Maar raad het niet aan. Zeker de orginele voorveren hebben best nog wat veerkracht. De verlaagde/verkorte veren kan je er normaal met een kleine moeite overduwen. Probleem dat ik dan wel eens tegenkwam was dat de moer met de 2 uitsparingen in niet volledig vast stond door de tegenwerkende kracht van de veer. Hierdoor krijg je bij het in en uitveren tijdens het rijden een kloppend geluid. Daarom span ik de verlagingsveren ook steeds op zodat ik zeker ben dat die moer helemaal vast staat zonder tegenwerkende kracht van de veer zelf. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#16
|
|||
|
|||
ik ben van België.
en heb me laten wijsmaken dat het zou te doen zijn op de originele veerpoten mvg |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Het is te doen op orginele schokkers maar ze lijden er wel iets meer onder, zeker met de 60mm verlaging.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#18
|
|||
|
|||
als het te doen is gaak ik het zo doen anders moet ik me maar een 2de hands schroefsetje aanschaffen .
mvg |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Neeh ik heb inderdaad geen idee.
__________________
Batracer , leuke online racegame. Last edited by Dexter : 17-05-2013 at 18:49. |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Toch nog een belg op deze site Wat je best kunt doen is gewoon even doorsparen voor een schroefset, ik ben momenteel nog aan het studeren, en als ik soms weekendjobs krijg, doe ik dat geld aan de kant, voor GTI interieur en schroefset, dan ben ik daar van af |