#1
|
|||
|
|||
na lak spuiten
Je zou als je uw wagen hebt gespoten nog kunnen schuren nat met welke korrel is dit best en is dit dan nat?
Ik heb ook gelezen ergens dat je de lak ook kan polieren om de lak te doen blinken, maar hoe da je dit en met welk product? Grtz Bjorn |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
2000-3000 nat, zo hoog mogelijk, al lees ik soms dat er zijn die het met 1500 doen, zal ook wel lukken Polijstmachine, genoeg over te vinden op t net |
#3
|
||||
|
||||
Waarom nog schuren na het spuiten?
Is ie niet strak? Er zijn kleine schuurpads voor kleine lak foutjes te verwijderen 2000 - 4000. Daarna kan je machinaal met div. Pasta's van bijv. 3M het weer op hoogglans terugbrengen. Enige ervaring is wel een must
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is niet iets om zomaar "blind" te gaan doen. Kans is groot dat het "gewenste resultaat" niet gehaald wordt zeg maar.
__________________
Onder invloed kan alles, zonder invloed niets. |
#5
|
||||
|
||||
Je kunt het proberen op een klein stukje wat na montage van sierlijsten, bumpers etc. niet meer in 't zicht zit. Als het dan mislukt is er geen man overboord.
|
#6
|
||||
|
||||
Na het spuiten moet er meestal gepolijst worden enz. Als je lak niet helemaal zoals een spiegel is (en dan heb ik het over de blanke lak natuurlijk) kan je met een zo hoog mogelijke korrel er nat overgaan. Heb ook al mensen het droog zien doen, denk dat het niet zo heel veel verschil maakt. Ik zou het wel nat doen want dan heb je minder stof, is gewoon praktischer. Dan na het schuren ga je er met een polijsttol over met polijstmiddel. Op die manier kan je die oogverblindende spiegelglans krijgen die je ziet op bv oude oldtimers op een show ofzo.
Wat ik hier allemaal zeg is niet uit eigen ervaring maar is wat ik geleerd heb uit het opzoekwerk wat ik zelf al heb gedaan omdat ik ook mijn auto moet herspuiten. Zit dus al 4 maand op te zoeken, documentaires te zien over auto restaureren etc. Maar dus, geloof niet dat als je dat allemaal doet het goed komt. Iedereen heeft zo zijn eigen manier heb ik al gemerkt om een auto te lakken en af te werken, het gaat hem meer om inzicht in wat er gebeurd en ervaring. Dus als je dit nooit eerder hebt gedaan zou ik op een oude motorkap ofzo eens proberen eerst. |
#7
|
||||
|
||||
Een goeie spuiter zoeken die met goed gereedschap en materialen werkt zoeken kan dus een hoop werk schelen!
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#8
|
||||
|
||||
Schuren van de lak is een mooie optie om te doen, het helpt om de structuur er uit te krijgen en eventueel kleine puntjes stof of andere dingen die je in het lakwerk hebt zitten. Wacht wel zeker een week tot 1.5 week na het spuiten voordat je dit gaat doen anders is de lak nog niet voldoende uitgehard!
Hierna inderdaad wel even de auto polijsten dit heb ik verleden week ook met mijn audi gedaan. Ik heb hem hierna nog behandeld met de Natty's van Poorboys
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#9
|
|||
|
|||
Al bedankt voor de info.
Ik ga de lak toch schuren en polieren. Dan krijg ik de mooiste resultaat. Wat voor schuurpapier zou ik nemen? 4000 of een sponsje(welk?) Dat polieren met welk product kan ik dit best? |
#10
|
||||
|
||||
Geen commentaar, geloof best dat je het kunt.
Maar als je niet weet welke materialen je moet gebruiken om de lak hoog glans te polijsten icm wetsanden. Dan word het misschien een nachtmerrie en word ,t weer spuiten. Maar waterproof 3000 en een polijst pasta van 3M kom je heel ver. Maar heb jij een flex? Heb jij de juiste pad? Weet jij de toeren? Blijf je van de randen af? Weet je hoe je na het polijsten de hologrammen verwijderd? Verbrand je de lak niet? Weet waar je aan begint. Je kunt meer schade maken dan nu alleen een sinaasappel huid. Gr. Ben. Bandenservice ede.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#11
|
|||
|
|||
al doende leert men!
|
#12
|
||||
|
||||
gewoon bij de lokale autospuiter ff overleggen en vragen wat de beste oplossing is en welke materialen. het is goed zelf te doen als je de goede spullen hebt. er zijn natte en droge schuur systemen met de hand of machinaal maar je moet zeker goed uitkijken dat je niet door de blanke lak heen gaat vooral op de randjes en hoeken. ik vind persoonlijk nat schuren het makkelijkst en het beste resultaat. daarna poetsen met bijv. 3 verschillende pasta's van 3M met de bijbehorende pads en hij glimt als een malle :P
__________________
jetta mkII 1.3 ---> 1.8 (gone) jetta mkV 2.0 fsi aut. (Daily) Old vw's don't die, they just get lower. |
#13
|
|||
|
|||
CarPro orange peel pads op de rotary, nabehandeling met een Dual action, strak!
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#14
|
|||
|
|||
Ik rag m gewoon door de wasstraat
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#15
|
|||
|
|||
Ik doe het meestal met korrel 1000 van 3M en zonder water.. En dat doe ik meestal een dag na het spuiten om het beste resultaat te krijgen, je kan wel anderhalve week wachten maar dan heb je ook veel meer tijd nodig om het te laten glimmen
En gebruik maar 1 soort poetst pad van 3M namelijk de groene versie En polijst het op met high cut plus van 3M Je kan blanke lak polijsten maar ook gewoon uni kleuren
__________________
VW nikketakker |