|
|||
|
|||
olie vraagje
nu zit er 15w40 vavoline olie in maar ik heb nu nog een 5 a 6 l 15w40 van total staan mag ik die van total er bij doen of niet
mvg jens |
|
||||
|
||||
Tuurlijk. Geen probleem, komt allemaal uit dezelfde grond.
|
|||
|
|||
okey
|
|
|||
|
|||
Ik heb het laatst een 5 liter fles gekocht van een mechanieker, hij had het gegoten uit een 30 Liter bedon, of het goede olie is ben ik niet zo zeker, mijn auto verbruikt olie..
niet dramatisch, 5000km = +- peilstok ietsje boven de helft. volgende keer Shell eens uitproberen.. |
|
||||
|
||||
Hangt er ook nog eens vanaf wat voor viscositeit je gekocht hebt...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Als je oliepeil na 5000km net boven de helft van je peilstok staat, kun je het verwaarlozen. Dat noem ik niet echt verbruik .
|
|||
|
|||
ik rij nu op 10 w 40 kroonolie
|
|
||||
|
||||
Da's goed spul
|
|
|||
|
|||
Quote:
Vind je? btw ik gebruik gewoon 10w40 in mijn golf 2 JP dieselblok. |
|
|||
|
|||
Quote:
Van min tot max is meestal ongeveer een halve liter. Als hij na 5000km halverwege staat is dat een verbruik van 0.05 L op 1000km, dus te verwaarlozen.
|
|||
|
|||
Quote:
Dankjewel, want mijn vader begon al gek te worden dat mijn auto zogezegd veel olie luste.. Eind juni ga ik em onderhouden, remblokjes remschijfjes, filters... daarna te koop zetten, en hopen op een goed bod |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit ligt er dus aan of het een vol/half syntheet of minerale olie is. Ooit wel eens begrepen dat als je synthetische met minerale olie mengt ze kunnen gaan schuimen/vlokken! Die alleen bij synthetische olie op basis van polyglycol.
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl Last edited by VolkswagenRacing : 24-05-2013 at 17:49. |