#1
|
|||
|
|||
Koppakking vervangen / vw3070 tool?
Ik ben de koppakking van m'n jetta 1.6EZ aan het vervangen. Nu zie ik dat je daar een speciaal centreerhulpstuk genaamd VW3070 voor nodig hebt en dat is behoorlijk duur. Tegelijkertijd kom ik dat hele ding op deze site nergens tegen.. is er misschien een handigheidje zodat je dat ding niet nodig hebt?
Kun je hem niet gewoon netjes op de cilinders leggen en de kop er voorzichtig opleggen? |
#2
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat dat nauwkeurig genoeg is. Bovendien zou je de pakking kunnen beschadigen als je de kopbouten er in steekt.
|
#3
|
|||
|
|||
Gewoon recht op het onderblok leggen en meteen twee bouten links en rechts in de gaten laten vallen, kan niet fout en heb je geen special tool voor nodig.
|
#4
|
||||
|
||||
Die tool is niet perse nodig. 2 oude kopbouten onder de kop afzagen en een sneetje in zagen zodat het een schroef is. Daarmee hb je 2 centreerpennen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Heb ik ook aan gedacht ja, twee bouten (liefst zonder kop), dan de kop er op, en dan de overige 8 kopbouten. Maar daarna zou ik toch nog eens checken of de kop of de pakking nog speling hebben (in horizontale richting), en als dat meer dan pakweg 0.1 mm is zit het dus gewoon niet goed.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
sterker nog, het is wel meer dan 1mm wat je daarna nog kan schuiven.gelukkig heeft vw dit ooit zo gemaakt dat dat niets uitmaakt. de truc;van de tien boutgaten in de pakking zijn er 2 gaten krapper, steek dus alvast de kopbouten in de 2 corresponderende boutgaten in de cilinderkop,pakking op het blok leggen,en de rest spreekt voor zich.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Nog ff wachten op de onderdelen, maar ik ga het zsm zo proberen. |
#8
|
|||
|
|||
Nu vond ik het al lang duren voor die lange veeltanddop kwam, en nu zie ik dat de bestelling gewoon nog steeds de status 'in behandeling' heeft.
Op die manier heeft iedere dag de brievenbus checken ook niet veel nut |
#9
|
||||
|
||||
Gewoon naar een betere gereedschap zaak rijden had je de dop al gehad zonder verzend kosten die waarschijnlijk bijna net zo duur zijn als de dop
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
|||
|
|||
Ik snap het punt ook niet zo, maar ik ben bij twee automaterialenzaken en een technische ijzerhandel geweest en het was allemaal moeilijk, moeilijk, we moeten hem zelf ook bestellen, dat kon wel even duren, etc.. Het probleem zat niet in de kop maar in het feit dat er een lange stift aan moet zitten. Die met de korte stift kwam bij 1 van de bouten tegen een bobbel in het gietdeel van de kop aan.
Ik bedenk me net trouwens dat een stukje verderop ook nog een vw specialist zit die ook nog in dit oude spul doet. Die heeft dacht ik vooral onderdelen maar die zal ik toch eens bellen. Misschien verkoopt hij dit soort dingen ook wel. |