Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-04-2013, 18:30
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default Mk3 Cabrio ombouw VR6 syncro mogelijk?

Goedenavond,

Ik heb sinds een tijdje een mk3 cabrio 2 liter. Deze is me toch net iets te traag.
En vr6 ombouw is goed te doen en staat dan ook in de planning.
Nu heeft een collega echter een golf 3 2.9 vr6 variant syncro waar hij niet veel meer mee doet.
Nu is dus het idee ontstaan dit geheel onder de cabby te bouwen.
Is dit al eerder gedaan? Zo ja, wat zijn de knelpunten? En is dit door de rdw keuring te loodsen?
Graag jullie ervaringen.

Mvg

Last edited by DesertWind : 29-04-2013 at 19:04.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-04-2013, 18:44
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Jij wilt een zeldzame Golf 3 2.9 Vr6 syncro Variant slopen???

Ik denk niet dat je aan de onderkant ruimte extra hebt voor een extra aandrijfas.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 29-04-2013, 19:04
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

Ik heb inderdaad te weinig emotie met zo'n variant om er duizenden euro's in te gaan steken om hem op te knappen.

Graag ervaringen van mensen met ervaring met ombouw naar syncro. Of degene die het geprobeerd hebben.
Mvg
Reply With Quote
  #4  
Old 29-04-2013, 19:07
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Denk dat je in de knoei komt met de achteras , die ruimte heb je bij een cabriolet niet
Reply With Quote
  #5  
Old 29-04-2013, 19:08
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Is zeker goed te doen.

Kijk anders op de site van Dutchbuild of neem contact met hem op

http://www.dutchbuild.com
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #6  
Old 29-04-2013, 19:52
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

Bedankt voor de link.
Er staan zeker interessante dingen op.
Ik ga zeker binnenkort contact opnemen.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-04-2013, 23:38
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #8  
Old 30-04-2013, 10:20
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

Het is me inderdaad intussen duidelijk dat de bodemplaat vervangen zal moeten worden net als op bovrnstaande foto. In hoe verre is de variant bodem daarvoor geschikt? Lijkt me zonde nog een andere donor erbij te moeten zoeken.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-04-2013, 12:18
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Erg jammer voor zo'n zeldzame variant ...............
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #10  
Old 30-04-2013, 14:17
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Erg jammer voor zo'n zeldzame variant ...............


helemaal mee eens.
Reply With Quote
  #11  
Old 30-04-2013, 15:51
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

Voor de mensen die het zonde vinden: Je kan bieden via PM

Graag weer on topic.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-04-2013, 18:15
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

VR6 wil ook wel zonder syncro.
Het is nog niet zoveel vermogen je dat per sé nodig hebt.
Als je naar syncro gaat ombouwen weet je zeker dat je bakken geld kwijt bent voor een ombouw .
10K is niks schat ik zo bij een gerenomeerd adres. Zou ik niet doen als je alleen maar naar vr6 wil .
En voor wat betreft de variant , lekker belangrijk , gewoon doen wat jij wil.
Deze is waarschijnlijk toch al niet meer te redden , anders heb je niet van deze plannen denk ik
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #13  
Old 30-04-2013, 19:15
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

Ik kan veel zelf, en anders vrienden/collega's wel. Het probleem zit hem meer in dat het mijn daily is en ik hem geen weken kan missen. Ik wil alles eerst ^ reviseren etc en als alles klaar is de swop met de keuring in een weekje doen. Vandaar dat ik niet de halve auto wil omlassen waar het wel steeds meer naar uit begint te zien. Binnenkort de auto's maar eens naast elkaar op de brug zetten en kijken hoe het qua tank plaatsing etc zal moeten.
Wat ik tot nu toe weet is dat de kofferbakbodem eruit zal moeten. Als die van de variant gaat passen zal het plan uitvoerbaar zijn. Anders waarschijnlijk alleen de 2.9 erin.

En inderdaad, als ik alles van die variant op ga schrijven laten de meeste hem staan
Reply With Quote
  #14  
Old 30-04-2013, 19:29
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Er zo ff onder knallen in een week ... Lijkt mij niet te doen
Reply With Quote
  #15  
Old 30-04-2013, 19:34
DesertWind DesertWind is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 307
Default

Een week met een korreltje zout. Zie het als een brabants kwartiertje. duurt ook een uur

Maar even zonder gekheid. Een gewone ombouw is in die tijd wel te doen. Syncro wordt natuurlijk iets meer werk. Maar de essentie blijft wel dat het geen maanden moet duren.
Reply With Quote
  #16  
Old 30-04-2013, 21:18
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Meer info over de variant ?
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #17  
Old 03-05-2013, 19:10
flakfazer flakfazer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 84
Default

zou mooi die 2.9 pakken met een 2wd bak er achter. sochtends beginnen smiddags draaiend.

ropt hard zat. spreek uit ervaring! vooral als de kap los kan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum