#1
|
||||
|
||||
Verschil in Golf 1 motoren
In mijn cabrio ligt een JH motor. Die "schijnt" qua bekabeling en aansluitingen een heel eind overeen te komen met een DX motor.... ombouwen is als het goed is niet zo heel veel werk (ben niet zo'n ster met kabelbomen enzo).
Nu kan ik voor een leuk prijsje aan een EV motor komen uit een Golf 2. Heb al even op http://www.doppel-wobber.de zitten kijken, en daar valt me 1 ding op, dat een EV motor ook K-Jetronic, en de Zundanlage is TSZ-H ? Maar TSZ-H zegt me dus helemaal niks..... DX motor is leuk, niks mis mee (kost wat meer als de EV) maar het prijsje van de EV motor staat me wel aan........ Wie kan mij wat verschillen vertellen tussen een DX en EV motor. En kom nou niet met verhalen van, waarom geen 16V?? Heb ik al gehad in mijn vorige Mk1, en mijn cabrio hoeft geen race monster te worden., wil nu gewoon een 8v, hopelijk een stuk makkelijker met de ombouw. Wil gewoon iets meer pit, maar hoef echt geen 150pk+ ofzo te hebben...... Last edited by Christiaan : 16-06-2005 at 21:03. |
#2
|
||||
|
||||
Er is geen verschil, een EV motor is een DX motor met golf 2 motorsteunen
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
tsz-h betekent geen mechanische vervroeging maar electronisch geregeld de h staat voor hallgever
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url] |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Zit het luchtfilter en de spinnekop bij de EV ook achter de accu?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
||||
|
||||
Hmm Jeff, daar heb je wel een punt....
Maar als de motoren zo veel overeen komen, zou het dan niet mogelijk zijn om alleen het blok zelf om te hangen, en de rest van de JH motor te gebruiken (kabelboom, spinnekop) |
#6
|
||||
|
||||
bij een EV zit het luchtfilter hetzelfde als bij iedere golf 2 aan de rechterzijde...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975 Polo 1.0 Classic C 1984 |
#7
|
||||
|
||||
Laat je JH blok lekker zitten en tune die gewoon.
Denk aan uitlaatje, nokkenas, evt. kop laten bewerken. Als je een kat. eronder hebt kun je die ook verwijderen, scheelt ook weer wat. Zo haal je vrij makkelijk 120+ pk uit je blok, zo niet meer. En een 8v gaat gewoon bijna nooooit stuk! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom wil ik het ook bij een 8v houden Maar goed, ander uitlaatje e.d. staan toch wel op de (langere termijn) planning, maar als ik er een andere nokkenas in zou hangen, zijn er dan nog dingen waar ik dan rekening mee zou moeten houden? Moet de boel opnieuw afgesteld worden? Of is het erin leggen en klaar? |
#9
|
||||
|
||||
dx heeft vaste stoters, ev hydraulisch..
als je het draaiend gedeelte van ev neemt, kan je alles van je jh overhangen (injectie, ontsteking, koelsysteem, laadsysteem) Last edited by Marcski : 17-06-2005 at 14:23. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt zonder aanpassingen een redelijke nokkenas erin leggen, volgens mij is de max 288 graden zonder dat je je klepveren moet vervangen voor kortere. Maar met een 8V het het tunen eigenlijk een samenwerking van verschillende dingen, bijvoorbeeld uitlaat, nokkenas, kop bewerken en evt. uitboren naar bv 2 liter. En volgens mij maakt het niet zo heel veel uit welke 8V je neemt als begint punt, of het nou een DX is of JH. Succes :biggrin: |
#11
|
||||
|
||||
toch wel, aangezien een JH "maar" 8,5:1 compressie heeft, tov 10:1 van een EV of DX..
Ook de klepdiameter kan verschillen, maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd |
#12
|
||||
|
||||
I see... dus als je de kop goed vlakt van een JH kop heb je al snel wat meer compressie...
|
#13
|
||||
|
||||
Turbootje erop!
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
En dat wil ik dus niet :biggrin: Simpel, en deglijk houden.. |
#15
|
||||
|
||||
Nou chris, wanneer gaan we beginnen??
|