|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Iemand in Friesland die een Micrometer + adapter heeft voor pomp afstelling?
Heb vorige week weer de distributieriem vervangen van mijn Polo 6N1 1.9 SDI '99 met AGD motor (320.000Km). Gewoon met markeringen en niet de nokkenas los gehaald. Voorheen goed gegaan maar helaas nu bij stationair hard diesel geluid (dieselklop?) en trillende dashboard.
Dus vanavond weer alles los gehaald en dit keer ook de nokkenas poelie en alle blokkeer penen enz. gebruikt en bleek dat de riem gewoon precies goed staat. Dus was overblijft is de fijn afstelling van de diesel pomp. Las dat je op de gok kan doen maar doe het liever met micrometer + adapter. Op het forum wordt vermeld dat zo'n setje wel op Ebay te krijgen was voor 4 tientjes maar zover kan ik ze niet vinden Dus wie in Friesland (zuidwest) heeft zo'n setje te leen/huur/koop en/of kan het doen? Dan kan ik mijn geliefde Polo weer tip/top krijgen.. |
#2
|
||||
|
||||
Heb er eventueel wel 1 te leen. Mag je hem van de lokale garage niet lenen?
|
#3
|
|||
|
|||
De VW garage is al jaren geleden gesloten in mijn stad. Maar daar kon ik vroeger nooit wat lenen.. Denk dat meeste garages dat niet doen.. Heb zelf geen vaste garage aangezien ik alles zelf doe. Heb al veel (speciaal) gereedschap alleen dit nog niet. En kan zover geen setje vinden (lager dan 250+).
Zie dat je was verder woont.. Eens kijken of er iemand uit Friesland nog meld. Bedankt voor het aanbood! |
#4
|
||||
|
||||
wat verder woont? alteveer.. en je komt zelf uit zw friesland.. nou das 50km sturen.. misschien heeft je buurman nog een micrometer liggen..hoef je ook niet een half uur in de auto
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#5
|
|||
|
|||
Richard, lol het is een uur rijden maar ik probeer zo weinig mogelijk te rijden (weet niet of het schade geeft..) Nee helaas geen technische buurman(en) of stad genoten met een micrometer en daarbij je moet ook nog de adapter hebben. Maar Skoatterwâld is dat niet Heerenveen (daar werk ik)
|
#6
|
||||
|
||||
Das heerenveen ja
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
|||
|
|||
meende dat t ook met vagcom kan.... doen we wel vaker.
|
#8
|
||||
|
||||
Met vagcom kan joch alleen controleren?
|
#9
|
||||
|
||||
http://www.ebay.de/itm/Spezialwerkz...=item33807e4c31
Zoekterm: Spezialwerkzeug diesel einspritzpumpe |
#10
|
|||
|
|||
Gertjan bedankt!, helaas weet ik niet of ik zo lang kan wachten.. Met vagcom (helaas heb ik geen werkende versie ) kan je alleen (grof) uitlezen.
__________________
If you can't fix it with duct tape, you haven't used enough! |
#11
|
|||
|
|||
Freddy visser twijzelerheide..
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#12
|
||||
|
||||
Ja met vagcom kun je alleen controleren, maar als hij niet goed staat moet je hem alsnog stellen, en dat geld voor de micrometer ook..
Beste is gewoon met de meetklok doen ipv vagcom, dat eerste werkt altijd 100% |
#13
|
|||
|
|||
Ik wou een complete instel kit hebben voor alle merken maar was niet zeker of die op mijn Polo paste dus toch maar een week gelden dat kitje van Gertjan vermelde besteld. Vandaag binnen gekomen en dus aan de slag.
De twee bouten aan de poelie kant was simpel ook de bout aan de pomp kant maar de bout onder de pomp is hel. Je kan er totaal niet bij en met verschillende steek/ring sleutels 13 hebben we hem los gekregen (uurtje werk) hoe meer hem los draaide hoe meer we de pomp konden verdraaien. De adapter gaat er erg moeilijk in door de verf op de schroefdraad. Dus dat eerst even wat eraf halen en olie op doen. Toen bleek dat de slang van de vacuüm pomp eraf moet anders past het klokje er niet achter. Ook moet er wat WD-40 op de verleng stangetje komen anders loopt dat te stroef en moet je de klok aan drukken. Bij het meten bleek hij op 0,70-0,75 te staan... Na veel moeite (pomp wil niet veel verder) staat hij nu op 0,90 Ik lees op internet dat normale diesel op 0,85 en turbo diesel op 0,95 zou moeten staan. Alleen iemand melde dat het beter is om op 0,95 te zetten of zelfs iets hoger.. max. is 1,05 Denk dat ik hem morgen op 0,95+ zet (als hij dat haalt) We weet de goede afstelling? Voor een 1.9 SDI uit '99 AGD blok Dus tips welkom.. Gr. Alex
__________________
If you can't fix it with duct tape, you haven't used enough! Last edited by Fixma : 20-04-2013 at 18:37. |