Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-04-2013, 19:54
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 355
Default Koude start golf gti 16v pl 1986

Als ik mijn Golf start als de motor koud is, slaat de motor meteen aan
en draait ca. 1200 toeren/minuut.

Wil ik vervolgens meteen wegrijden, dan houdt de auto de eerste 100m
in, ik moet het gas dan met beleid intrappen.

Als ik een minuutje wacht (lees uit de stalling rijdt en daarna de garagedeur dichtdoe), is er niets aan de hand.

Als de auto eenmaal warm is draait hij ca. 1000 toeren/minuut
De auto rijdt zowel warm als koud verder goed en loopt ca. 1 op 11 bij normaal gebruik.

Weet iemand waar het kortstondige inhouden bij koude motor aan kan liggen?

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet iets vinden wat op mijn probleem lijkt in combinatie met injectie ...
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #2  
Old 09-04-2013, 23:39
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

is dit zo erg dan? ik heb dat ook wel eens ooit. maar geeft verder geen problemen.
je moet toch niet meteen vol gas geven met een koude motor
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #3  
Old 10-04-2013, 05:34
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Bekend probleem van de 16v's . Koude start injector niet goed?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #4  
Old 10-04-2013, 06:07
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by peerke112
is dit zo erg dan? ik heb dat ook wel eens ooit. maar geeft verder geen problemen.
je moet toch niet meteen vol gas geven met een koude motor


@peerke112

Nee, dat doe ik ook niet , het is een kwestie van of een minuutje warmdraaien of het gas even met beleid bedienen (lees een minuutje het gas
niet te ver induwen en konstant houden. Het versnellen gaat dus even
lastig ...

@jorg-maashees,

Hij start in een keer, je zou verwachten dat de koudestart injector goed zou
zijn.
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #5  
Old 10-04-2013, 19:35
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

Afstelling (hoogte)van doseurschijf(ook wel spinnekop genoemd) in orde? dit kan met name in koude situatie een ongunstig arm mengsel geven
Reply With Quote
  #6  
Old 10-04-2013, 22:59
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Exact hetzelfde gehad met mijn 1600 carb motor.. Was uuteindelijk de gasklep positie meter..

Geen idee of een 16 deze ook heeft
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #7  
Old 12-04-2013, 14:04
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by Ranchdude
Afstelling (hoogte)van doseurschijf(ook wel spinnekop genoemd) in orde? dit kan met name in koude situatie een ongunstig arm mengsel geven


Heb even een foto gemaakt van mijn reserve spinnenkop:

er staat inderdaad op de doseurschijf een hoogte opgegeven in rust: 1,9mm +1,1mm




Is dit af te stellen met dit clipje op de voorgrond van de foto?


__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #8  
Old 13-04-2013, 08:57
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

die stel je af met de lange inbus voor co,heb je alles al ens schoongemaakt daar op die schijf,kan vele oorzaken hebben iig......
Reply With Quote
  #9  
Old 13-04-2013, 09:20
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by passatje2
die stel je af met de lange inbus voor co,heb je alles al ens schoongemaakt daar op die schijf,kan vele oorzaken hebben iig......


Daarmee stel je de hoogte van de plunjer in de spinnenkop, niet de hoogte van de doseurschijf!
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
  #10  
Old 20-04-2013, 19:01
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 355
Default

Ik heb de auto uit de stalling gehaald. Meteen de gelegenheid genomen om het inlaatgedeelte
te controleren op valse lucht.

Ik heb het inlaatgedeelte tussen luchtweger en gasklep even losgehaald en het viel me op dat de
boel nogal onder de olie zit. Ook de binnenkant van de inlaat is nogal vet. Zie ook bijgaande foto.
Hoort dit zo bij een 16-klepper met 220.000 op de klok of is hier meer aan de hand?




Ik heb alleen een luchtlek in de gasklep kunnen vinden, het leek de gasklepas te zijn. Komt dit
vaker voor?
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #11  
Old 29-04-2013, 12:07
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 355
Default

Heb hem gisteren weer even gebruikt, het inhouden bij koude motor was nu over.

Had de inlaatgedeelte tussen luchtweger en gasklep losgemaakt en weer vastgezet. Blijkbaar
heeft daar toch een klein luchtlekje gezeten.

Zit nu alleen nog maar met de oliesporen in de inlaat (zie vorige post).
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #12  
Old 05-05-2013, 18:21
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 355
Default

Iemand die meer weet over de oorzaak van de oliesporen in de luchtweger van mijn 16 klepper?
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #13  
Old 05-05-2013, 21:58
Losha Losha is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 202
Default

carterontluchting..
__________________
HeliosBlauw past bij jou.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum