![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen
Mijn versnellingsbak geeft een probleem. Het gebeurt regelmatig dat de 2e en 4e versnelling niet goed pakken;soms hoor en voel ik de tandwielen ook poetsen. Nou heb ik na wat onderzoek geconstateerd dat de schakelas waarschijnlijk het probleem geeft. Of in ieder geval, de schakelas wil op de momenten dat de 2e en 4e versnelling niet pakken, niet ver genoeg naar links bewegen. Ik merk dit ook als ik de schakelas met de hand naar links probeer te bewegen. Dan merk ik dat de as tegen een weerstand aan zit. Als ik dan harder doorduw pakt ie vaak wel, maar niet altijd. Deze schakelas bedoel ik: ![]() Nou wil ik graag weten of m dit probleem in deze as zit, of dat het dieper in de bak zelf zit. Volgens mijn vraagbaak van de Golf1 kun je de fixeerschroef van de schakelas afstellen, maar mijn 020 5-bak komt van een Golf2, en daar zit(kun je zien op de foto) maar 1 bout op, en daar valt niets mee af te stellen. ![]() Weet iemand wat er hier aan de hand is? Ik denk dat ik eventueel de schakelas wel los kan halen, maar zit hier het probleem ook? Wie kan mij verder helpen? Het probleem zit m niet in het schakelmechanisme by the way, alles loopt vrij en soepel. Groeten Coen |
|
||||
|
||||
![]() Coen, ik zat laatst met hetzelfde probleem, de schakelstang die je op de eerste foto ziet kun je loshalen en een tandje verdraaien zodat je wél ver genoeg komt.
Trek die borgveer maar eens los en neem dat stangetje eens uit de schakelstang, dikke kans dat je deze nu verder moet draaien om goed(!) in versnelling te komen Tweede optie is de koppeling van de schakelstang naar het draai/duw mechaniek beter afstellen. Deze vind je ónder de auto tussen de voorpijp van de uitlaat en de linker draagarm. Ff zoeken op 'golf 1 schakelstang afstellen' en je hebt een hoop leesvoer waar je wat mee kunt ;-) Succes!
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld Last edited by -Jens!- : 12-03-2013 at 22:21. |
|
||||
|
||||
![]() Als hij enkel niet goed in de 2 en 4 wilt klinkt dat als een probleem met het schakelmechanisme, heb je geen speling op de schakelstangen / rubbers zitten ?
Gr Stefan |
|
|||
|
|||
![]() Hoi Jens
Bedankt voor je reactie! Wat moet ik dan precies een tandje verdraaien? De schakelstang die met de borgclip vastzit kan ik niet verdraaien. Je bedoelt de grote arm op foto 1 die aan de schakelas zit? Moet die los? Kan hij los met een moertje? stefan: De gehele schakelmechaniek is gereviseerd, dus er zit nergens speling op die er niet hoort te zijn. Groet Coen Last edited by Coen72 : 12-03-2013 at 22:38. |
|
|||
|
|||
![]() Verder nog mensen met ideeën?
|