|
|||
|
|||
probleempje aansluiten versterker+subwoofer
Gister heb ik van mijn vriend een nieuwe set gekregen bestaande uit een subwoofer+versterker, hij heeft deze helemaal aangesloten volgens het boekje(hij heeft het ook vaker gedaan in het verleden)...maar de versterker en de subwoofer doen gewoon helemaal niks!
We hebben de Subwoofer getest en die doet het gewoon.. We houden op de radio 2 draadjes over, 1 witte en 1 grijze. Als we de grijze op de remote aansluiten krijg ik een melding op de radio iets met een telefoon en de radio doet verder ook niks, als we de witte op de remote aansluiten doet de muziek het wel gewoon op de originele speakers maar helemaal niks uit de subwoofer... Iemand enig idee wat dit kan zijn? |
|
||||
|
||||
hmm ben ook wel eens benieuwd..
heb zelf sinds nog niet zo heel lang een nieuw radio (sony) en daar werkt de versterker en subwoofer ook niet op de Rem kabel heb hem nu op de geschakelde plus zitten bij de radio bekabeling met doormeten etc meet ik overigens gewoon de 0.3a die de Rem zou moeten geven hier en schakelt netjes in en uit maar versterker doet er niets mee, nu het op de geschakelde plus zit werkt het gewoon weer wel
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Je hebt toch van je radio alleen de tulpkabels naar de versterker nodig?
Alleen de remote kun je er nog bijzetten maar kun je ook ergens anders vandaan pakken. Dan gewoon de plus erop en een goede massa vanaf je versterker aanleggen en hopppe, muziek!
|
|||
|
|||
Ja klopt maar dan moet je er toch een schakelaar tussenzetten?
Alles zit gewoon goed aangesloten(volgens het boekje) en hij doet gewoon niks...we hebben het ook met een andere radio geprobeerd maar ook geen resultaat!! |
|
||||
|
||||
Ik weet niet wat voor een radio jij hebt maar meestal is de remotekabel blauw van kleur.
|
|
||||
|
||||
Wit en grijs zijn speaker uitgangen
Blauw is de remote . Schakeld de versterker in en uit zodra de radio aan of uit gaat . Schakelaars overbodig Maakt de versterkker wel goede massa met het chassis
|
|||
|
|||
blauw??ik heb geen blauwe kabel op mijn radio...
mijn vriend heeft hem op het chassis vastgemaakt,dus ik neem aan van wel! |
|
|||
|
|||
ik heb trouwens een radio-cdspeler van VDO.
en die grijs-witte kabeltjes komen uit dezelfde uitgang voor tulpstekkers en als ik de grijze aansluit op de remote, dan komt er op de radio te staan: 'tel call' hoe kunnen die dan voor de speakers zijn?? want die heb ik allemaal aangesloten via een kabelboom op de radio... |
|
||||
|
||||
die grijze is voor een telefoonsysteem
je moet ergens een blauwe kabel hebben is standaard op alle radio's zodra er een versterkeruitgang is
Golf mkII for life Last edited by sinan : 03-03-2013 at 21:49. |
|
|||
|
|||
nou ik heb mijn radio uitvoerig bestudeerd maar geen blauwe kabel te bekennen
|
|
||||
|
||||
kan je eens een foto maken van de kabelboom
wel dat alles duidelijk is
|
|||
|
|||
kan ik morgen even doen!
maar ff voor de duidelijkheid, deze blauwe kabel zit dus aan de kabelboom? niet aan de radio zelf? want als dat het geval is zal ik misschien wel een blauwe kabel hebben aan de kabelboom (die heb ik er niet bijgekregen,heb deze zelf gekocht bij halfords) |
|
||||
|
||||
Quote:
95 % zit die aan de kabelboom http://www.gsmgigant.com/c258.html op die zwarte stekker zie je die
|
|||
|
|||
De vdo heeft geen draden
Alleen iso aansluiting direct in de radio Als ik het goed zeg pin a5 van de iso stekkers is remote http://en.m.wikipedia.org/wiki/Conn...audio#section_1 Dus moet je een stekkertje voor in de iso aansluitkabel kopen die je op pin a5 erbij kan steken, daarop komt dan je remote draad naar de versterker toe |
|
|||
|
|||
En die andere draden waar je het over hebt zijn idd draden voor een telefoon ingang/mute aansluiting.
|
|
|||
|
|||
Super bedankt!!
Ga ik dat even kopen morgen.. |
|
|||
|
|||
alles werkt naar behoren!