#1
|
|||
|
|||
Hoe lastafhankelijke remkrachtverdeler instellen?
Mijn golf 2 heeft een lastafhankelijke remkrachtverdeler.
Op deze verdeler zitten 2 verstelmogelijkheden. Optie 1 is de positie van de bout met ijzeren busje en rubber waar de haak van de veer omheen zit. Deze bout kan verschoven worden. Optie 2 is de schroefdraad die uit de verdeler komt waar een contramoer op zit. Mijn vraag is: welk van de 2 opties gebruik ik voor de afstelling, en wat zijn de " afstelwaarden / afstelcriteria " ? Probleem: Tweedelig probleem: -Als ik rem, en vervolgens tijdens het remmen over een drempel of iets dergelijks ga, waardoor de lastafhankelijke remkrachtverdeler geactiveerd wordt, voel ik het rempedaal iets dieper inzakken. Dit is irritant, en lijkt me ook niet zoals het hoort. -Bij controle van de remkrachtverdeler voel ik een aanzienlijke vrije slag. Tenminste, het voel als een vrije slag. Door de combinatie vermoed ik dat als ik normaalgesproken rem, de achterremmen nog niet worden gebruikt. (hoewel dat ook weer onlogisch klinkt nu ik het typ). Wie heeft hier ervaring mee of weet er meer vanaf? Remblokken en schijven zijn allemaal nieuw. Remschoenen achter zijn ook nieuw, evenals de remcilinders achter. |
#2
|
||||
|
||||
Optie 1 gebruiken om af te stellen,nooit de inwendige afstelling wijzigen zonder juiste middelen.
Vrije slag is normaal,moet gangbaar zijn en snel kunnen reageren op wisselende omstandigheden. Pedaal die wegzakt zou duiden op lucht in systeem of remschoen(en) die niet helemaal aangrijpen |
#3
|
||||
|
||||
Hoe het afstellen zit weet ik zo direct niet, maar het sponzig aanvoelen lijkt op lucht in je systeem.
ALs je je remsysteem ontlucht moet de remkrachtverdeler helemaal ingeduwd zijn (open staan) anders blijft er lucht inzitten en krijg je hem voor geen meter ontlucht.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#4
|
||||
|
||||
idd,zit een gaatje in hefboom,deze kun je dan borgen met pennetje/boortje ,staat de regelaar helemaal open
|
#5
|
|||
|
|||
Wow thanks voor alle reacties! Als ik alles zo lees lijkt me de kans het grootst dat de remschoenen nOg niet tegen de trommel aan liggen e dat het pedaal daardoor verspringt som; maar wat ik daar aan zou kunnen doen weet ik ook niet?
|
#6
|
|||
|
|||
Het pedaal voelt overigens niet sponzig, zit wel een beetje diep, maar is niet echt sponzig. Lucht in de leiding zou toch ook niet kunnen verklaren dat het pedaal verspringt zodra er meer remkracht naar de achterwielen gaat.
|
#7
|
|||
|
|||
Als ik nu een dagje ga rijden met de remkrachtverdeler helemaal open ( dmv een schroefje door het gaatje daarvoor) zal ik snel genoeg merken of mn pedaal sponziger aanvoelt
|
#8
|
|||
|
|||
Hallo, de remkrachtbegrenzer moet je met behulp van een remmenbank en een simpele formule afstellen, zo dat je achterremmen niet te veel remmen.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
weet iemand die formule toevallig ? neem aan iets in de trant van ? 70% voor 30% achter ?
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#10
|
|||
|
|||
Stel hem bij mijn eigen auto gewoon op gevoel af. Gewoon stellen en een ronde rijden.
Veel mensen kijken niet eens naar de remdrukregelaar bij bijvoorbeeld verlagen, een van de dingen die dan ook heel erg veranderd. Remmen achter kun je ook gewoon stellen, soms kan zijn dat de steller niet meer soepel gaat en dan kun je deze iets met een schroevendraaier helpen. Een keer loshalen en de steller een beetje in het remmenvet zetten wil ook wel eens helpen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 27-04-2013 at 06:53. |