#1
|
|||
|
|||
benzinelekkage wil niet dicht
he mensen,
we hebben een echt raar probleem(pje) Hebben een brandstofpomp (van bodem) vervangen van een golf 2 16v. nu blijft hij op die aansluiting waar je de moer op draait steeds maar lekken. koperen ringen aantal malen vernieuwd voor wat dikkere en dunnere en noem maar op, oude ringen van aluminium er tussen gehad. dubbele ringen ook geprobeerd... andere gebruikte pomp en leiding geprobeerd... aansluitingen diverse malen schoon gemaakt geschuurt enz.. niks helpt! zodra je hem op contact zet of start dan spuit het eruit, hij lekt ook echt duidelijk tussen de banjomoer en aansluiting van de pomp. zeer vreemd dit... iemand dit ook alleens mee gemaakt en er een gouden tip voor ? greetzz dennis Last edited by dennisjuh01 : 19-02-2013 at 17:54. |
#2
|
|||
|
|||
Zit er geen scheurtje in de bout/slang of pomp? Normaal zou het nu wel een keer dicht moeten zijn
Misschien dat een foto duidelijkheid brengt
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
nope onmogelijk, heb de nieuwe brandstof pomp gewisseld met een andere gebruikte en die oude die er oorspronkelijk onder zat. 3 verschillende banjomoeren geprobeerd en 2 leidingen gebruikte. maar bleef lekken.... ook heb ik de moer steeds slagje vaster proberen te zetten en hielp niet en op laatst knapte de nieuwe brandstofpomp zelfs af ik zal vanavond wel even foto van maken, |
#4
|
||||
|
||||
Zeg Dennis is dit bij jou al opgelost?
Ik heb nml precies hetzelfde probleem, nieuwe Goodridge leidingen gemonteerd en flink lekken bij de koperen ringen vd pomp
__________________
Peter Grund 1980 Golf GTI 1980 Golf Cabrio GLS 1.5 1985 Rabbit Cabriolet 1968 Pontiac Safari 1984 Chevy Suburban 1968 Lincoln Mark III |
#5
|
||||
|
||||
Hey een AAP member ;-) heb dit ook gehad in het verleden,bij vervangen brandstoffilter,mijn mening is dat er bij losdraaien van oude filter/pomp de aansluiting van leiding een haarscheur krijgt door ouderdom metaal o.i.d,bij vastdraaien wordt de scheur wijder,ik heb toen wss geluk gehad na vervangen van leiding ,andere verklaring kan ik niet geven,schuren van aansluiting ben ik geen voorstander van.
Last edited by Ranchdude : 15-03-2013 at 19:33. |
#6
|
||||
|
||||
Haha jawel mede AAP ik heb ook iets met VW
Heb een nieuwe pomp gekocht en ga morgen maar weer eens proberen...
__________________
Peter Grund 1980 Golf GTI 1980 Golf Cabrio GLS 1.5 1985 Rabbit Cabriolet 1968 Pontiac Safari 1984 Chevy Suburban 1968 Lincoln Mark III |
#7
|
|||
|
|||
je hebt een pb terug
ik snapte het ook niet, heb alles geprobeerd maar wou niet meer goed. nieuwe leidingen met dingen en nieuwe aansluiting op de pomp, ook nieuw brandstoffilter erop gezet maar daar lekt die niet, hij lekt alleen bij de pomp. ook braken er nog bouten af in subframe en onderblok om de waterpomp te vervangen. dus klaar einde probleem hij word gesloopt van alle gedonder af... |
#8
|
||||
|
||||
Nieuw pompje en lekkage is opgelost
__________________
Peter Grund 1980 Golf GTI 1980 Golf Cabrio GLS 1.5 1985 Rabbit Cabriolet 1968 Pontiac Safari 1984 Chevy Suburban 1968 Lincoln Mark III |
#9
|
||||
|
||||
De hele pomp vervangen hoogstwaarschijnlijk zit er een scheur in je behuizing...
Heb dit ook pas geleden gehad... |
#10
|
||||
|
||||
Nooit gedacht om wat vloeibare pakking (loctite rode of blauwe) op het schroefdraad te smeren bijvoorbeeld? Werkt goed en is bestand tegen benzine/olie etc. Heb het ook tussen me waterpomp gehad want die lekte met ze originele pakking ring, toen maar dat spul er tussen gedaan. Heb er een jaar mee gereden zonder lekkage tot de motor weer uit elkaar ging.
|