#1
|
||||
|
||||
HELP !!golf 4 van 1.6 naar 2.3 v5
goededag,
ik rij d in een golf 4 1.6 16v uit 2001. ik ben van plan als het een niet te duur grappie is een 2.3 v5 125kw blok erin te hangen. ik heb haast alles liggen op de radiateur na. mijn plan was eerst om dit in een golf 2 te doen. maar kwa werk en koste ga ik dit niet doen. miijn vraag is kan dit zomaar. het blok komt uit een golf 4 uit hetzelfde bj en maand. zijn de ophangpunten,motorsteunen van het blok hetzelfde als het de 1.6 blok? loopt je uitlaat onder de auto hetzelfde? is er iemand die dit eerder heeft gedaan? Last edited by golfrider26 : 23-04-2013 at 20:15. |
#2
|
|||
|
|||
dit gaat bijna plug and play passen. steunen passen zo allemaal op je chasis. enkel ff beetje uitpluizen van je bedrading.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#3
|
||||
|
||||
Rdw...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
kijk dat is mooi om te horen (lezen) kabelboom heb ik gelukkig liggen. maar dat is inderdaad uitpluizen dan. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
klopt, daar houd ik rekening mee, maar daar maak ik me geen zorgen om. |
#6
|
||||
|
||||
Gaat je wel een hoop geld kosten (omkeuren), aangezien je auto van na '98 is neem ik aan.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
||||
|
||||
Nee want is origineel ook geleverd dus er is type goedkeuring
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
Owhja, dat is waar ook.
Maar dat moet je auto wel aan de permanente eisen voldoen. Volgens een RDW keurmeester dus exact als het type uitvoering waar het blok uit komt. Dus ook je remmen, uitlaatsysteem, ophanging etc. moeten gelijk zijn aan die van een, in dit geval mk4, volgens die man.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb de originele remmen en onderstel er al onder.en de uitlaat heb ik ervan liggen van voor tot achter. weliswaar met remus einddemper maar daar staat een e keur merk op. historie van de auto heb ik ook, aangezien de auto van me schoonvader is geweest. en door behulp van een tik tegen de vangrail is gekomen. dus papieren heb ik ervan mijn auto de ongelukkige. chassis krom en geknikt de schade is niet goed te zien. het idee was om hem weer te maken en misschien een bora voorkant. maar het chassis was heel erg krom en geknikt. en uit veilig oogpunt en het niet volledige vertrouwen dan meer in het chassis heb ik hem uit elkaar gehaald Last edited by golfrider26 : 12-02-2013 at 21:14. |
#10
|
||||
|
||||
Jammer van die xenon units
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
Wel jammer van meer neem ik aan Audi1981,
Neem aan dat Golfrider wel meer zonde vind als alleen die koplampen. |
#12
|
||||
|
||||
Rdw kan een probleem opleveren ook al is er een type goedkeuring.
Dan de uitlaat gaat wel passen. Motorsteun punten zijn gelijk. Schakelpook gedeelte moet je omzetten als je nog geen kabelschakeling hebt. Gaspedaal/box moet je omzetten als je nog geen electronisch gaspedaal hebt. Kabelboom is geen plug&play moeten dingetjes anders. En allemaal kleine dingen heb het gedaan dus ja
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#13
|
|||
|
|||
Wat zijn dat voor velgen die er onder liggen?
Vind ze wel mooi staan |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
zijn sportec mono 10 225/35- 19 |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
ja idd. hij was dan wel van me schoonvader. maar echt een super mooi netjes onderhouden auto. hij was er zelf ook niet echt blij mee. maar hij rijd nu iets anders moois weer een VW golf maar dan een 5je Last edited by golfrider26 : 14-02-2013 at 16:58. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb eens zitten kijken en volgens mij heb ik kabelschakeling en elecktrisch gaspedaal. ik kan namelijk ook geen kabel vinden om gas te geven onder me motorkap. bij me gasklephuis loopt alleen elektro bedrading |
#17
|
||||
|
||||
binnen nu en enkele weken beginnen met de motor verandering het gaat zowieso gebeuren. ben ook al een beetje aan het kijken voor R-line bumpers origineel. maar bij het begin beginnen eerst het blok. ik ben alleen aan het twijfelen of ik er een andere distributieketting opzet. blok heeft 169*** km gelopen en klonk perfect geen tikkie niets. wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover. d-ketting doen of niet het blok zit er nog niet in dus dat scheelt alweer.
ik denk dat dit weer een project is waar ik veel meer mee gaat doen dan wat ik nu in gedachte hebt. :P |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is een afweging wat je zelf moet maken. Heb bij mijn oude vr6 uit voorzorg de ketting laten vervangen. Liep 5dkm in elkaar (krukaslager uit er gelopen) 'Normaal' wordt het vervangen als je de ketting gaat horen. Weet niet of de spanner ook op oliedruk werkt bij een v5? Deze willen bij de 2.8 v6 nog weleens herrie gaan maken als er met vervuilde olie is gereden. (lang niet ververst) Een wijs man zei mij ooit: als het niet kapot is, AFBLIJVEN
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#19
|
||||
|
||||
RDW gaat idd een 750 euro kosten..Ook al is er een typegoedkeuring voor, na '98 kost het geld..Beter verkoop je deze auto, samen met de motor en alles en koop je je een kant en klare V5
Als je het wel doet moet het wel goedkomen, je hebt al alles..Enkel even de sleutel inleren als alles erin zit. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
ik had de RDW even erover hebeld en ze zeiden inderdaad dat het geld kan kosten. maarrrrrrr, hij zei als ik een goedkeuring krijg dat ik dan niet op de testbaan hoefd. dus ik ga ff een e-mail sturen naar pon en kijken of ik die krijg, zo ja dan bel ik de RDW weer of ik dan nog de testbaan op moet. hoop van niet dan. maarja ik hoor het wel. |