Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-02-2013, 16:00
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default HELP !!golf 4 van 1.6 naar 2.3 v5

goededag,

ik rij d in een golf 4 1.6 16v uit 2001. ik ben van plan als het een niet te duur grappie is een 2.3 v5 125kw blok erin te hangen. ik heb haast alles liggen op de radiateur na. mijn plan was eerst om dit in een golf 2 te doen. maar kwa werk en koste ga ik dit niet doen. miijn vraag is kan dit zomaar. het blok komt uit een golf 4 uit hetzelfde bj en maand. zijn de ophangpunten,motorsteunen van het blok hetzelfde als het de 1.6 blok? loopt je uitlaat onder de auto hetzelfde? is er iemand die dit eerder heeft gedaan?

Last edited by golfrider26 : 23-04-2013 at 20:15.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2013, 18:29
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

dit gaat bijna plug and play passen. steunen passen zo allemaal op je chasis. enkel ff beetje uitpluizen van je bedrading.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2013, 18:36
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Rdw...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #4  
Old 12-02-2013, 18:55
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
dit gaat bijna plug and play passen. steunen passen zo allemaal op je chasis. enkel ff beetje uitpluizen van je bedrading.


kijk dat is mooi om te horen (lezen) kabelboom heb ik gelukkig liggen. maar dat is inderdaad uitpluizen dan.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-02-2013, 18:56
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Richard
Rdw...


klopt, daar houd ik rekening mee, maar daar maak ik me geen zorgen om.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-02-2013, 19:21
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Gaat je wel een hoop geld kosten (omkeuren), aangezien je auto van na '98 is neem ik aan.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #7  
Old 12-02-2013, 19:26
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Nee want is origineel ook geleverd dus er is type goedkeuring
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-02-2013, 20:08
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Owhja, dat is waar ook.

Maar dat moet je auto wel aan de permanente eisen voldoen. Volgens een RDW keurmeester dus exact als het type uitvoering waar het blok uit komt.

Dus ook je remmen, uitlaatsysteem, ophanging etc. moeten gelijk zijn aan die van een, in dit geval mk4, volgens die man.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #9  
Old 12-02-2013, 21:11
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Owhja, dat is waar ook.

Maar dat moet je auto wel aan de permanente eisen voldoen. Volgens een RDW keurmeester dus exact als het type uitvoering waar het blok uit komt.

Dus ook je remmen, uitlaatsysteem, ophanging etc. moeten gelijk zijn aan die van een, in dit geval mk4, volgens die man.


ik heb de originele remmen en onderstel er al onder.en de uitlaat heb ik ervan liggen van voor tot achter. weliswaar met remus einddemper maar daar staat een e keur merk op.

historie van de auto heb ik ook, aangezien de auto van me schoonvader is geweest. en door behulp van een tik tegen de vangrail is gekomen. dus papieren heb ik ervan



mijn auto






de ongelukkige. chassis krom en geknikt

de schade is niet goed te zien. het idee was om hem weer te maken en misschien een bora voorkant. maar het chassis was heel erg krom en geknikt. en uit veilig oogpunt en het niet volledige vertrouwen dan meer in het chassis heb ik hem uit elkaar gehaald

Last edited by golfrider26 : 12-02-2013 at 21:14.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-02-2013, 23:38
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Jammer van die xenon units
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2013, 08:32
DHeitkonig DHeitkonig is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 302
Send a message via MSN to DHeitkonig
Default

Wel jammer van meer neem ik aan Audi1981,

Neem aan dat Golfrider wel meer zonde vind als alleen die koplampen.
Reply With Quote
  #12  
Old 14-02-2013, 09:27
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Rdw kan een probleem opleveren ook al is er een type goedkeuring.
Dan de uitlaat gaat wel passen.
Motorsteun punten zijn gelijk.
Schakelpook gedeelte moet je omzetten als je nog geen kabelschakeling hebt.
Gaspedaal/box moet je omzetten als je nog geen electronisch gaspedaal hebt.
Kabelboom is geen plug&play moeten dingetjes anders.
En allemaal kleine dingen heb het gedaan dus ja
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #13  
Old 14-02-2013, 12:44
Roykee Roykee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 163
Default

Wat zijn dat voor velgen die er onder liggen?
Vind ze wel mooi staan
Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2013, 15:51
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by Roykee
Wat zijn dat voor velgen die er onder liggen?
Vind ze wel mooi staan


zijn sportec mono 10 225/35- 19
Reply With Quote
  #15  
Old 14-02-2013, 15:53
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by DHeitkonig
Wel jammer van meer neem ik aan Audi1981,

Neem aan dat Golfrider wel meer zonde vind als alleen die koplampen.


ja idd. hij was dan wel van me schoonvader. maar echt een super mooi netjes onderhouden auto. hij was er zelf ook niet echt blij mee. maar hij rijd nu iets anders moois weer een VW golf maar dan een 5je

Last edited by golfrider26 : 14-02-2013 at 16:58.
Reply With Quote
  #16  
Old 14-02-2013, 16:39
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Rdw kan een probleem opleveren ook al is er een type goedkeuring.
Dan de uitlaat gaat wel passen.
Motorsteun punten zijn gelijk.
Schakelpook gedeelte moet je omzetten als je nog geen kabelschakeling hebt.
Gaspedaal/box moet je omzetten als je nog geen electronisch gaspedaal hebt.
Kabelboom is geen plug&play moeten dingetjes anders.
En allemaal kleine dingen heb het gedaan dus ja


ik heb eens zitten kijken en volgens mij heb ik kabelschakeling en elecktrisch gaspedaal. ik kan namelijk ook geen kabel vinden om gas te geven onder me motorkap. bij me gasklephuis loopt alleen elektro bedrading
Reply With Quote
  #17  
Old 14-02-2013, 20:37
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

binnen nu en enkele weken beginnen met de motor verandering het gaat zowieso gebeuren. ben ook al een beetje aan het kijken voor R-line bumpers origineel. maar bij het begin beginnen eerst het blok. ik ben alleen aan het twijfelen of ik er een andere distributieketting opzet. blok heeft 169*** km gelopen en klonk perfect geen tikkie niets. wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover. d-ketting doen of niet het blok zit er nog niet in dus dat scheelt alweer.

ik denk dat dit weer een project is waar ik veel meer mee gaat doen dan wat ik nu in gedachte hebt. :P
Reply With Quote
  #18  
Old 14-02-2013, 23:16
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Quote:
Originally Posted by golfrider26
binnen nu en enkele weken beginnen met de motor verandering het gaat zowieso gebeuren. ben ook al een beetje aan het kijken voor R-line bumpers origineel. maar bij het begin beginnen eerst het blok. ik ben alleen aan het twijfelen of ik er een andere distributieketting opzet. blok heeft 169*** km gelopen en klonk perfect geen tikkie niets. wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover. d-ketting doen of niet het blok zit er nog niet in dus dat scheelt alweer.

ik denk dat dit weer een project is waar ik veel meer mee gaat doen dan wat ik nu in gedachte hebt. :P


Dat is een afweging wat je zelf moet maken. Heb bij mijn oude vr6 uit voorzorg de ketting laten vervangen. Liep 5dkm in elkaar (krukaslager uit er gelopen)
'Normaal' wordt het vervangen als je de ketting gaat horen. Weet niet of de spanner ook op oliedruk werkt bij een v5? Deze willen bij de 2.8 v6 nog weleens herrie gaan maken als er met vervuilde olie is gereden. (lang niet ververst)

Een wijs man zei mij ooit: als het niet kapot is, AFBLIJVEN
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #19  
Old 22-02-2013, 11:01
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

RDW gaat idd een 750 euro kosten..Ook al is er een typegoedkeuring voor, na '98 kost het geld..Beter verkoop je deze auto, samen met de motor en alles en koop je je een kant en klare V5

Als je het wel doet moet het wel goedkomen, je hebt al alles..Enkel even de sleutel inleren als alles erin zit.
Reply With Quote
  #20  
Old 22-02-2013, 13:59
golfrider26's Avatar
golfrider26 golfrider26 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 122
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
RDW gaat idd een 750 euro kosten..Ook al is er een typegoedkeuring voor, na '98 kost het geld..Beter verkoop je deze auto, samen met de motor en alles en koop je je een kant en klare V5

Als je het wel doet moet het wel goedkomen, je hebt al alles..Enkel even de sleutel inleren als alles erin zit.


ik had de RDW even erover hebeld en ze zeiden inderdaad dat het geld kan kosten. maarrrrrrr, hij zei als ik een goedkeuring krijg dat ik dan niet op de testbaan hoefd. dus ik ga ff een e-mail sturen naar pon en kijken of ik die krijg, zo ja dan bel ik de RDW weer of ik dan nog de testbaan op moet. hoop van niet dan. maarja ik hoor het wel.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum