![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen.
is het mogelijk een drukgroep + koppelingsplaat van 210 mm diameter te monteren op een 1.6 TD motorcode JR? Origineel hoort hier een koppelingsset van 200 mm diameter op. Weet iemand of 210 mm ook past? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Moet je ook een vliegwiel monteren van 210mm. En je moet ff kijken of de koppeling over de huidige prize-as past.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Hoi Johan
Dank voor je reactie. De prise-as, dat is de uitgaande as van de bak? Volgens mij is de vertanding van 200 en 210 mm hetzelfde: 24. Ik krijg het idee dat mijn huidige drukgroep het blok niet helemaal aankan. Het is een standaard 70 pk blok, maar hij slipt af en toe bij accelleratie in hogere versnellingen. De plaat en groep waren beiden in goede staat. De krukaskeerring lekt vlgs mij wel, maar dat zou dan toch constant slippen veroorzaken? Dus als ik naar een 210mm plaat en drukgroep wil moet ik een 210 mm vliegwiel monteren? Misschien wel verstandig om te doen azngezien ik het blok nog wil tunen naar 90 pk. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hallo Johan
Weet je dat zeker, dat ik een ander vliegwiel moet monteren? Ik heb op een site gezien dat de koppelingsset met 210 mm diameter past op de 80 pk 1.6 TD(SB)maar ook op de 70 pk 1.6 TD(JR) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb in mijn passatjes 190 en 210mm koppelingen, alle vliegwielen zijn gelijk. kan me niet voorstellen dat dit bij golfjes anders zou zijn..
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik zou eens goed kijken wat nou echt het probleem is.als de keerring lekt is het niet gek dat daar de koppeling van slipt,ik heb 1.6 en 1.9 td's zat gebouwd en opgeschroefd die zelfs met een oude koppeling niet gingen slippen.rij dagelijks met een aangepaste 1.9d met 170mm koppeling en nog nooit 1x geslipt.[op de wielen na dan
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zeker wel anders,020 bak heeft het vliegwiel aan de buitenkant van de drukgroep,en heel veel varianten.op mijn audi heb ik zo'n zelfde vliegwiel als jou met de koppelingsplaat van een golf 1 1.5d [170mm]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jongens, bedankt voor het meedenken. Pul: klopt wat je zegt, ik moet de boel eerst loshalen. Hij heeft lichte lekkage tussen bak en blok. Maar ik zou zeggen dat als er olie op de plaat zit, dan slipt ie constant, en niet alleen in hogere versnellingen bij veel koppel. Maar goed, ik ga de bak er morgen eens afhalen en kijken wat er aan de hand is. Wel gied om te horen dat jij met jouw drukgroepen geen last van slippen hebt gehad(behalve je banden dan ![]() Trouwens, mag ik bjj vervangen van de drukgroep de oude bouten opnieuw gebruiken? Ik heb nl nog een nieuwe drukgroep liggen maar daar zaten geen bouten bij. En hebben jullie nog tips voor het vervangen van de krukaskeerring, of is dat gewoon oude eruit, nieuwe erin? Last edited by Coen72 : 12-02-2013 at 23:34. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je de boel eraf hebt moet je de nieuwe koppeling ff in het vkiegwiel passen. Ik heb meerdere keren gehad dat ik een koppelingsplaat had die net te groot was voor het cliegwiel. Zowel voor benzine als diesel . Meestal ging ik er wat tussenin zitten qua maat 190 of 200 dan had ik meer kans dat ik dezelfde avond de boel er weer achter kon zetten. De gewone diesels hebben over t algemeen 190mm en de td 200/210 maar ik heb er ook wel eens een combinatie van deze 3 van gezien. Oa op een 1v motor. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ok, ik ga het spul even loshalen.
|