#1
|
|||
|
|||
Ricardo's Golf 1 20vt 4-motion
Hallo,
Even kort voorstellen, Ricardo Kruijf, ben van '89, kom uit Kaatsheuvel, Noord-Brabant. IK zit ook op het vwforum, waar alles van begin af aan is bijgehouden. Januari 2010 een golfje 1 gekocht, een 1100cc uit 8-'83 uit Duitsland Na een hoop ellende bij de RDW staat hij nu op kenteken (geschorst). Plan was eerst 1.8 16v turbo ombouw maar heb toen toch besloten om een 1.8 20VT (AGU) blok in te bouwen. Tijdens de laswerkzaamheden thuis met m'n Pa, kwamen we erachter dat het doorlassen van de carrosserie niet echt lukte, en na contact met Wilco van Dutchbuild besloten om dit door hem uit te laten voeren(begin 2012) In Maart 2012 de auto naar Wilco gebracht om de werkzaamheden uit te laten voeren. Binnen 2 weken besloten om hem ook om te bouwen naar 4-motion. Tussen begin 2010 en begin 2012 is er natuurlijk heel wat gebeurd voordat hij naar Wilco is gegaan. Steun gelast om de auto te kantelen, bodem kaal gemaakt, diverse (las)werkzaamheden(denk aan waterbak verwijderd, motorsteun db zijde verplaatst, accusteun verwijderd, doorvoer kabelboom schutbord gedicht, nieuw voorfront erin), auto volledig gestraald etc etc. Ondertussen is hij bijna zover bij Wilco dat hij weer naar huis komt, en zelf weer verder kan. Wat heeft Wilco gedaan,: Syncro achteras eronder gebouwd en omgelast naar Haldex. Tunnel verhoogd. Nieuwe hele rolkooi erin. Doorlassen. Motorruimte diverse gelast. Camberplaten ingelast. Zo kocht ik hem helemaal origineel: Achter de oude Touran van me pa.. Bijna alle spullen zijn nieuw!! Wat spullen die ik al heb liggen voor de setup/aandrijving: Garrett GT3071R turbo. RVS uitlaatspruitstuk. Tial Wastegate. RVS 3" Downpipe. 2.0 TFSI krukas. 02J 4-motion bak. Haldex type 1 van een TT. Golf 3 VR6 fusee's. Golf 3 VR6 Syncro achteras(omgebouwd naar Haldex door Wilco). Passat 35i Syncro tussen-as. Bosch 044 pomp. Brembo 17z 6-pots remklauwen voor met adapters. S3 remklauwen achter met adapters en Zimmermann 280x22 schijven. Alu Intercooler 70x30. Alu Radiateur 77x33 met 2x 12” SPAL ventilatoren. Powerflexrubbers voor het hele onderstel. Wiellagers van SKF. Andere spullen wat ik heb liggen voor de 1: Oud type dashboard met Tittentacho (tot 220km/u) van ’75. Spucknapf. Originele stalen bumpers. L-TEC PRO kuipstoelen. L-TEC 4-punts 3” gordels. Golf 1 cabrio 9” rembekrachtiger met een T4 25,4mm HRC. Chrome sierlijsten. T4 koppelingshevel. En nog veel meer wat ik vast en zeker vergeten ben. Een groot deel van de delen zijn gestraald en daarna gepoedercoat. Komt een Intrax schroefset op maat onder, brandstoftank achter de achteras etc etc. Ik zal straks nog even wat foto’s plaatsen, daar zijn jullie vast en zeker dol op! Ricardo Last edited by GolfKaatsheuvel : 24-03-2014 at 08:37. |
#2
|
||||
|
||||
Dat klinkt heel mooi allemaal. veel succes
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi projekt!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
klinkt allemaal erg goed! hou hem via dutchbuild al een beetje in de gaten
gaaf om te zien wat de plannen er verder nog achter zijn
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#5
|
|||
|
|||
Ik ben benieuwd naar de andere plaatjes
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#6
|
||||
|
||||
Klinkt goed en serieus . Ben erg benieuwd naar het verloop van je project en de foto's
__________________
|
#7
|
|||
|
|||
Klink goed!! Deze ga ik volgen
|
#8
|
|||
|
|||
Een paar van de beloofde foto's, dit zijn ze natuurlijk niet allemaal:
Helemaal in het begin: Het blok: Wat chrome sierlijsten: Wat chroom spul: Makkelijk kan hem zelf vervoeren met een van de vrachtwagens van het werk: Radiateur met 2x 12inch SPAL ventilator: MK1 20vt Motorsteunen: Motorruimte met andere motorsteun en accuplaat verwijderd: Voorfront nieuw met intercooler en radiateur: Bosch 0.2l brandstoffilter en Bosch 044 brandstofpomp 270 l/u: L-TEC PRO kuipstoelen met de L-TEC MAGNUM 4-punts gordels 3inch breed: Gestraald en in de epoxy gespoten: Garrett GT3071R turbo, RVS uitlaatspruitstuk, Tial Wastegate, RVS 3" Downpipe en een 2.0 TFSI krukas, met daaronder de radiateur en intercooler(onder de radiateur) Haldex type 1 van een TT: 02J 4-motion versnellingsbak: Passat 35i vr6 Syncro cardanas: Brembo ZR17/ZL17 klauwen van een V8 Touareg: Draagarmen achter gepoedercoat- wiellagers/wielnaven geperst: Wiellagers en Wielnaven thuis erin geperst. Achterophanging af: Tunnel af: Remadapters: T4 HRC op de 9" rembekrachtiger Gedeelte van de nieuwe kooi erin: Camberplaat ingelast: Last edited by GolfKaatsheuvel : 03-03-2013 at 13:47. |
#9
|
||||
|
||||
Wow, wat een dik project!
Alles klopt. De auto, techniek en aanpak. Respect! |
#10
|
|||
|
|||
Fijn!
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#11
|
||||
|
||||
Volgens mij heb ik hier al eens wat foto`s gezien op Wilco z`n Facebookpagina, kan dat kloppen? Stoer project met serieuze onderdelen! Wat is de bedoeling straks? Time-attacks o.i.d.?
Gave werkplaats heb je thuis trouwens!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
|||
|
|||
Ja dat kan zeker kloppen, hij staat nu nog een paar weken bij Wilco en dan komt hij terug! Bedankt, we zijn er ook erg blij mee, is onze 2e garage.. Het is puur een (hele dure uit de hand gelopen) hobby, die gewoon op de weg moet mogen rijden, maar trackday's etc sluit ik niet uit, daar heb ik nog niet over nagedacht en weet er ook niks van af..
|
#13
|
|||
|
|||
Verschrikkelijk mooi project!
|
#14
|
||||
|
||||
Ik volg dit project, heel mooi!
__________________
Vw Polo 9n3 bj 2009=>on ta technix i have that nasty bounce Vw buggy apal bj 1974 |
#15
|
||||
|
||||
erg mooi project!
|
#16
|
||||
|
||||
Doing some serious business!!
Erg mooi project!
__________________
|
#17
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit.
Ik vraag me alleen af of je ook werkelijk 500pk eruit krijgt met die turbo. Loopt de auto inmiddels wel al ? Ik weet natuurlijk niet hoever je al bent met het project aangezien de datum van het begin van het project. Blijf het volgen , keep up the good work Gr , Do
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ricardo, Sorry dat ik mij er even mee bemoei Hoi Rallye, Deze turbo-set is afkomstig van mijn eigen Blauwe mk2. Met deze set is de 500pk wel haalbaar omdat ik het ook had met ruim 650NM bij 2.3 Bar turbo-druk. Echter reed ik later met zo'n 450pk bij 1,8bar om mijn koppeling te sparen wat trouwens al meer dan genoeg is in een mk2, laat staan in een mk1 die nog minder weegt. Het lijkt mij echter wel verstandig om eerst even tevreden te zijn met wat minder aangezien de tandwielen van de 02J-bak dit niet gaan houden of je moet ook je bak al willen aanpassen. Ik heb zelf ook een 02J-bak, maar alle interne delen zijn vervangen voor o.a. die van Qauife en ik heb er een andere eindoverbrenging in zitten en een sper van Peloquin, maar blijft hier door nu wel heel. Ook de beste (sinterplaat) koppeling gaat dit niet houden en er is volgens mij geen ruimte voor meerdere platen zoals bij een 02M wel past. Het grote probleem is dat je met de 4x4 erg veel grip hebt en de delen zoals de koppeling en de bak het erg zwaar krijgen. Ik zat zelf met een veel te hoog koppel en dat zou bij deze auto naar beneden moeten waardoor alles langer heel blijft, want veel koppel is bij zo'n lichte auto helemaal niet nodig en is veel beter voor de bak en koppeling etc. Wij zijn de laatste delen aan het klaar maken van de kooi en kan dan weer terug naar Ricardo zodat hij er zelf weer mee verder kan Last edited by DutchBuild : 11-02-2013 at 01:05. |
#19
|
||||
|
||||
Heerlijk project!
Toen ik de topic naam zag dacht ik daar gaan we weer: "weer iemand met veel te hoge ambities!" Maar nu ik het gelezen heb neem ik dat meteen terug! Deze ga ik echt volgen!'
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#20
|
|||
|
|||
Goedemorgen,
@Rallye: Ik ben inderdaad al even bezig, maar een hobby mag tijd kosten zeg ik altijd. Je weet zelf ook wel dat dit een hoop geld kost, en de grootste kosten gaan nog komen, denk aan het blok, bak, managementsysteem etc. en ook ik moet flink sparen om alles te kunnen bekostigen. Hij staat nu al bijna 1 jaar bij Wilco, dus aan de auto zelf heb ik niet veel kunnen doen. Wel onderdelen bij elkaar gezocht en gekocht etc. maar dat spreekt voor zich. Dat ik de 500pk idd ook ga halen, dat zal ik nog moeten zien, het moet ook betrouwbaar zijn en niet zomaar kapot lopen. @Wilco: Geen probleem Wilco, jij bent tenslotte ook degene die het blok/bak op gaat bouwen. Zoals besproken een tijd geleden, zal op advies van Wilco de bak ook aangepast gaan worden. Wat ik nu wel jammer vind Wilco is dat we halverwege 2012 mijn wensen hebben besproken en op aanraden van jou een 02J 4-motion heb gezocht, en misschien achteraf beter een 02M bak had kunnen nemen??? (Ook de beste (sinterplaat) koppeling gaat dit niet houden en er is volgens mij geen ruimte voor meerdere platen zoals bij een 02M wel past) Ricardo |