|
||||
|
||||
zelfbouw dashboard vraag
hallo
ik heb zelf een dashboard gemaakt maar loop nu tegen het volgende aan. ik heb een paar led's ingebouwd maar nu blijkt dat het controlelampje van de richting aanwijzers constant gaat branden en gaat wel knipperen als ik het knipperlicht aanzet. op het pooltje in de stekker die aan het bestaande dash zit staat een constante spanning. dit heb ik bij mijn andere golf 1 ook gemeten en blijkt normaal. kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen? blijkbaar zit er in het originele dash iets wat ervoor zorgt dat het controlelampje niet constant gaat branden. er is hier vast nog wel iemand die een dash voor een golf 1 zelf gemaakt heeft ?! alvast bedankt voor de reactie
|
||||
|
||||
iemand ?
|
|||
|
|||
Extra relais plaatsen? Of een ander relais plaatsen waarbij je van het wisselcontact van het NC contact je ledje opzet?
Gaat je lampie ook uit als jij je "parkeerlicht" aanzet? |
|
||||
|
||||
Ik heb dat in mn normale instrumentenpaneel wel eens gehad en dat was een massaprobleem. Die haalt hij normaal bij een mk1 van het blok.
|
||||
|
||||
zijn er nog meer mensen met suggesties? ik kom er nog niet echt verder mee
|
|||
|
|||
Als die constante stroom krijgt, moet je eens kijken wat er gebeurt als die eraf haalt, ? ik weet het zelf echt niet, maar ik probeer wat te suggereren
|
|
||||
|
||||
wat eraf bedoel je?
|
||||
|
||||
als ik mijn hoofdstroomschakelaar aan zet dan gaat mijn linker parkeerlicht voor en achter branden zonder dat ik het aangezet heb. ik heb uit mijn andere mk1 de lichtschakelaar al geprobeerd, de r.a.w. schakelaar geprobeerd etc. iemand een idee waar dit kan zitten? ben ervan overtuigd dat dit ook te maken heeft met mijn r.a.w. controlelampje dat constant blijf branden. iemand suggesties?
|
|||
|
|||
Misschien moet je eens de moeite nemen om een schema te tekenen en dat te posten. Een plaatje zegt meer dan heel veel woorden.
|
|||
|
|||
Zit er bij het originele lampje gen weerstand tussen?
|
|
||||
|
||||
Bij een golf 2 blijft het lampje van de richting aanwijzer ook branden al de schakelaar van het alarmlicht losneemt.
|
|||
|
|||
Daarom de vraag of er geen weerstand tussen moet
|